Laser voor lange afstanden 20 meter +

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 17:28

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een mobiele laser die bij lange afstanden een een kleine punt behoudt
Ik heb diverse lasers bij conrad getest ,maar na 20 meter worden ze allemaal lompe onronde circels.
Ik werk met een grote cnc freesmachine ( 50 meter lang) en moet daar vaak lange werkstukken uitstellen.
Hiervoor gebruiken we een zelfbouw laser, deze schijnt op 100 mm een mooie kleine circel , maar na 20 meter ( 20.000 mm ) een rugby bal.Deze is dan nauwelijks af te lezen op een rolmaat.
De laser moet kunnen werken op een accu ( laten draaien in een freeshouder ), en weg-gewerkt kunnen worden in een behuizing. Iemand een idee ?

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:35

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Het lijkt mij in dit geval beter op zoek te gaan naar een landmeter, deze zijn nauwkeurig op 200 meter. Echter hangt hier wel een aanzienlijk prijskaartje aan...

Ook in dit geval : Google is your friend!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Topicstarter
Deze hebben we al , maar we zijn opzoek maar een laserpointer , deze kan dan in de freeshouder . Dan kan je snel diverse ruwe maten aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zoekt een Low Divergence Laser.

Als je bv een laser met een divergence van 0.3 mrad hebt, dan heeft hij op 50 meter afstand een diameter van 15mm.

[ Voor 39% gewijzigd door Juup op 20-10-2014 16:11 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Topicstarter
Geweldig thx maar 15 mm is een rolmaat breed , hij moet ongeveer 3 a 4 mm blijven !

[ Voor 14% gewijzigd door Fe® op 20-10-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
dan wil je <0.1mrad

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tja, het mooiste is misschien een laser met instelbare focus. Alleen ik weet niet of het een nadeel is als met het instellen van de focus ook de positie van de punt verplaatst? Waarschijnlijk wel.
Verder kun ja natuurlijk bij dealextreme een stapeltje lasers voor weinig bestellen en kijken welke het beste werkt. Heb er pennen vandaan die op een meter of 50 hooguit 2cm in diameter zijn geworden. Alsnog teveel waarschijnlijk, maar het is IIG niet de rugbybal ;)
Of hij 4mm kan blijven vraag ik mij af, volgens mij speelt de dispersie in de lucht ook al parten.

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 20-10-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Topicstarter
Geweldig nu nog ff een europees bedrijf vinden , maar ik dank u alleen ! Ik ben goed opweg geholpen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 23:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Hmm, als ik dit lees, dan moet je wel zorgen dat die laser niet al te sterk is, maar dat wist je vast al.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre je handig bent, maar IK zou een kapotte playstation 3 of blueray speler scoren en daar de laser diode uithalen. Heel voorzichtig. Deze hebben nl een hele fijne straal mits in de goede behuizing. Of moet het per see een ronde pen zijn?

Ik kan je evt. aan een driver helpen, moet je ff PM'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:09
Helaas zijn die lasers gefocust op enkele mm's van de laserdiode zelf. komt geen mooie laserlijn uit zegmaar. Deze zul je dus nog in een AIXIZ behuizing moeten bouwen en focussen met een lens. Erg veel moeite en geld voor een ding wat je gewoon in een batch laserpennen kan vinden. Wat _ferry_ ook zegt... Als je er 10 koopt (voor ongeveer net zoveel dollars op ebay) zit er zeker wel eentje tussen die mooi gefocust is. En anders kan je dat altijd zelf nog wat bijtweaken bij die laserpennen. Neem dan meteen een groene, zijn goed zichtbaar, ook in daglicht.

Waarom europese leverancier? Laserpennen koop je in China! >:)
.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeEs op 10-11-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:15

Rmg

F_hertgers schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:00:
Ik ben opzoek naar een mobiele laser die bij lange afstanden een een kleine punt behoudt
Ik heb diverse lasers bij conrad getest ,maar na 20 meter worden ze allemaal lompe onronde circels.
Ik werk met een grote cnc freesmachine ( 50 meter lang) en moet daar vaak lange werkstukken uitstellen.
Hiervoor gebruiken we een zelfbouw laser, deze schijnt op 100 mm een mooie kleine circel , maar na 20 meter ( 20.000 mm ) een rugby bal.Deze is dan nauwelijks af te lezen op een rolmaat.
De laser moet kunnen werken op een accu ( laten draaien in een freeshouder ), en weg-gewerkt kunnen worden in een behuizing. Iemand een idee ?
Wat mag het kosten? een laser met een mrad van < 0.1 gaat snel naar de 250 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Topicstarter
Rmg schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:28:
[...]

Wat mag het kosten? een laser met een mrad van < 0.1 gaat snel naar de 250 euro...
De laatste die we gestest hadden koste 1800 inkoop , maar deze was wel in een sk-50 houder gemonteerd, http://www.ilee.ch/Datenblaetter/Gewefainfo.pdfalleen gaf deze geen punt maar een bal van 30mm, en deze slingerde enorm.

[ Voor 7% gewijzigd door Fe® op 11-11-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
ik haal wel eens lasers uit amerika
gewone laserdiode van 1500mw met focus
ik gebruik ze als soort van seismosgraaf
op afstand van 2400 meter is het puntje ter groote van een pingpong bal

maar betrapt worden met zon laser is strafbaar

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
itcouldbeanyone schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:16:

Erger nog... als je geen speciale bril op hebt en de laser reflecteert ergens op een glanzend oppervlak dan is je retina meteen beschadigd. 1500mW is erg wel heel erg sterk.

• Fe®

Fe®

Topicstarter
itcouldbeanyone schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:16:

1500 mw ?? Daar kan je een tank mee uitschakkellen die brand er dwars doorheen en hoe koel je dit met stikstof ?en tevens zal je een aparte 380 mega agregraad moeten hebben on deze te voeden .
Het zal wel 1,5 miliwatt zijn , heb jij een internet adres waaro ik lasers met instelbare focus kan bestellen ? Alvast thx

[ Voor 9% gewijzigd door Fe® op 11-12-2014 16:17 ]

• Fe®

Fe®

Topicstarter
oeps hier gaat wat mis

[ Voor 92% gewijzigd door Fe® op 11-12-2014 16:16 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zat te denken aan een red dot laser sight zoals je die op een vuurwapen kan plaatsen. Geen idee of je die in je freesmachine kan bouwen.

btw mW = milliwatt en MW = megawatt

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Red dot is veelal bedoeld voor close combat, en die geeft niet een laserstraal, maar projecteerd een rode stip op een lens zodat je een mikpunt hebt als je door de lens kijkt. Een mil-spec laser zou misschien een optie kunnen zijn, alleen weet ik niet hoe de spreiding is van die dingen. Wat ik wel weet, is dat ze hier in nederland niet zomaar toegestaan zijn vanwege het wattage.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

F_hertgers schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:11:
[...]

1500 mw ?? Daar kan je een tank mee uitschakkellen die brand er dwars doorheen en hoe koel je dit met stikstof ?en tevens zal je een aparte 380 mega agregraad moeten hebben on deze te voeden .
Het zal wel 1,5 miliwatt zijn , heb jij een internet adres waaro ik lasers met instelbare focus kan bestellen ? Alvast thx
1500mW heb je echt geen aggregaat voor nodig en schakel je ook echt geen tank mee uit hoor. Vroeger in het tijdperk van de gaslasers heb je het dan over flinke jongens die watergekoeld op krachtstroom draaien, maar tegenwoordig niet meer.

Een laserdiode in een DVD-brander is bijvoorbeeld 500mW (0,5W), dus een 1,5W diode kun je prima van een batterijtje voeden. Of je het zo graag wil is vraag twee, want die dingen kunnen wel behoorlijke brandplekken veroorzaken.

De strafbaarheid (of eigenlijk, onwettigheid vanuit de Voedsel- en Warenautoriteit) komt ook alleen ter sprake als je een pointer hebt die je in het openbaar rond gaat zwaaien. Voor vast gemonteerde lasers (laboratoriumopstellingen of meetinstrumenten) geldt die beperking niet.

Heb je ook al bedacht hoe je die laser trillingsvrij gaat monteren? Want een verplaatsing van een paar micrometer aan het begin kunnen echt centimeters worden aan het uiteinde van de bundel. Dat gaat je nog een mooi blok marmer kosten om dat helemaal bewegingsvrij op te hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Stoney3K op 12-12-2014 14:46 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Je hebt een laser nodig met een beam expander. Deze expander zorgt ervoor dat de diameter van de laserstraal bij de opening heel breed is maar zorgt ook dat de laserdot heel klein wordt op afstand.

Zie hier mijn bijdrage op de LPF forum, http://laserpointerforums...nder-jetlasers-78969.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Topicstarter
Stoney3K schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:43:
[...]

1500mW heb je echt geen aggregaat voor nodig en schakel je ook echt geen tank mee uit hoor. Vroeger in het tijdperk van de gaslasers heb je het dan over flinke jongens die watergekoeld op krachtstroom draaien, maar tegenwoordig niet meer.

Een laserdiode in een DVD-brander is bijvoorbeeld 500mW (0,5W), dus een 1,5W diode kun je prima van een batterijtje voeden. Of je het zo graag wil is vraag twee, want die dingen kunnen wel behoorlijke brandplekken veroorzaken.

De strafbaarheid (of eigenlijk, onwettigheid vanuit de Voedsel- en Warenautoriteit) komt ook alleen ter sprake als je een pointer hebt die je in het openbaar rond gaat zwaaien. Voor vast gemonteerde lasers (laboratoriumopstellingen of meetinstrumenten) geldt die beperking niet.

Heb je ook al bedacht hoe je die laser trillingsvrij gaat monteren? Want een verplaatsing van een paar micrometer aan het begin kunnen echt centimeters worden aan het uiteinde van de bundel. Dat gaat je nog een mooi blok marmer kosten om dat helemaal bewegingsvrij op te hangen.
Die laser komt draaiend in een freesdoorn , die in een spil van de freesmachine gaat , en die staat op een bed van 50 meter lang 5 meter breed die op hijpalen staat .
We gebruiken kotterbaren ( boren ) van 3200 mm in diameter, en die krijgt de machine nog niet aan het trillen , dus zou het met de laser echt wel goedkomen.
Thx voor je bijdrage

Pagina: 1