Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water1309
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:14
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van de [url="[url]https://tweakers.net/pricewatch/408230/lenovo- yoga-2-13-0088nl.html[/url]"]Lenovo Yoga 2 13[/url]. Nu ben ik heel blij met de mobiliteit die dit apparaat brengt, maar als ik ergens een hele dag ga zitten typen, is het toetsenbord niet net zo RSI vriendelijk (of onvriendelijk zeg maar). Daarom ben ik op zoek gegaan naar een toetsenbord.

Ik heb een dag gewerkt met de de logitech K120 en een perfomance MX, wat mij prima beviel. Alleen paste de K120 amper in mijn tas wat de mobiliteit dus niet ten goede kwam.

Mijn wensen zijn lichtelijk paradoxaal maar dat maakt het tenminste interessant ;) Eigenlijk ben ik op zoek naar de K120 maar dan wat compacter, zoals de CM Storm Quickfire TK.
Een simpel toetsenbord dus (en liefst net zo lekker als de K120) maar qua grootte meer richting een laptop formaat. Het budget zit tussen beide toetsenborden in (10E - 70E), waarbij ik liever 10E betaal dan 70E (anders had ik de Quickfire wel gekocht).

Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 17:01
Wat je als eerste kan doen, is je verdiepen in de verschillende switches die er zijn, de K120 die jij noemt, heeft bijvoorbeeld ''Rubber dome'' Switches, deze komt het meest voor bij toetsenborden onder de 60-70 euro.

De CMstorm Quickfire is daarentegen weer een Mechanisch toetsenbord, in dit geval heeft het Red switches.

Wat je kan doen is even op de volgende site kijken: http://lifehacker.com/how...ard-and-why-you-511140347
Dan weet je welke switches er zijn bij mechanische toetsenborden en wat het allemaal inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water1309
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:14
bedankt voor je snelle reactie ItsShowTimez!

Goed om te weten dat de K120 een uitzondering lijkt zijn (wel jammer). Ik heb het artikel dat je noemt even globaal gelezen en helaas kan ik niets vinden over de rubber dome switches. Voor mijn desktop gebruik ik das keyboard 4 met Cherry MX Blue Switches, maar voor de lenovo vind ik het niet nodig om zoveel geld er aan uit te geven.

Mijn vraag is met deze nieuwe informatie iets specifieker geworden;

Ik zoek een toetsenbord met rubber dome switches dat tussen de 33cm (lenovo yoga 2 13) en de 45cm (K120) breed is, tussen de 10E en 70E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 17:01
Dan moet je zoeken naar een toetsenbord zonder num-pad stuk, oftewel ''Compact'' als ik het goed heb ( Als je bij de price watch kijkt, bij toetsenbord extra's, staat er Compact bij ) Daar vind je kleine toetsenborden, als je dan ook nog sorteert op jouw prijsklasse en dan ''prijs oplopend'', zou het je wel moeten lukken.

In die prijs categorie heb je niet echt ''goeie'' en ''slechte'' toetsenborden, een merk wat ik zelf altijd wel fijn vind is Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06-2024

oscarw

Better be a geek than an idiot