Toon posts:

benodigde cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik ben bezig met het bouwen van mijn pc alleen ik heb nog een cooler nodig zouden jullie misschien weten welke cooler op mijn moederbord zou kunnen gebruiken: Gigabyte G1.Sniper B5? (mijn moederbord) :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Verkeerde subforum, move naar CAA.

Verder is het niet heel lastig. Filter in de pricewatch op de juiste socket (1150) en je krijgt een hele rits geschikte koelers.

De bovenste drie zijn meestal de populairste. Ik zie geen reden daarvan af te wijken...

[ Voor 76% gewijzigd door br00ky op 20-10-2014 14:16 ]

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Ga je overklokken ofzo dat je een aftermarket koeler nodig hebt? Iets meer info is wel handig. Bovendien stonden er een heleboel instructies en te-beantwoorden-vragen in het tekstvak voor je eerste post, die je dus blijkbaar genegeerd en weggehaald hebt.. :/

¯\_(ツ)_/¯

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02 17:00
Ik zou een aftermarket cooler wel aanraden, aangezien de Intel stock cooler bij 80% belasting gewoon erg veel geluid gaat maken. Er is laastst een Cooler best buy gemaakt door Tweakers, wellicht moet je daar even in kijken. Neem de hoogte van de koeler wel in acht! Hij moet nog wel in je kast passen ;)

• Pwuts

Pwuts

En waar zou die Cooler BBG dan moeten uithangen? Ik kan 'm nergens vinden...

¯\_(ツ)_/¯

• Pwuts

Pwuts

Dat is officieel geen BBG. Toch bedankt ;)

Een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 zal sowieso prima volstaan als je niet gaat overklokken. Wil je dat wel, neem dan een Scythe Mugen 4. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Pwuts op 20-10-2014 14:39 ]

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gezien je niet gaat overklokken, zou ik voor pricewatch: Raijintek THEMIS of pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 gaan, lekker goedkoop, stil genoeg, koel genoeg.

Die Tweakers test geeft nogal vreemde resultaten vergeleken met sites die veel regelmatiger koelers testen, dus zelf neem ik hem niet al te serieus.

People as things, that’s where it starts.

• Pwuts

Pwuts

VasZaitsev schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:40:
Gezien je niet gaat overklokken, zou ik voor pricewatch: Raijintek THEMIS of pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 gaan, lekker goedkoop, stil genoeg, koel genoeg.

Die Tweakers test geeft nogal vreemde resultaten vergeleken met sites die veel regelmatiger koelers testen, dus zelf neem ik hem niet al te serieus.
Waar haal je dat roze fluffy Raijintek ding ineens vandaan? Maakt meer herrie dan de Gelid, heeft minder heatpipes, en is ook nog iets duurder. 8)7

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heb je zowaar een bron voor het feit dat ie luider is? Raijintek maakt behoorlijk goede koelers voor een nog betere prijs. Hij is namelijk gewoon even duur als de Gelid, en dat ie minder pijpjes heeft zegt ook geen ene zak, het gaat om de vloeistof in de pipes en hoe ze gemaakt zijn.

Ik vraag me af waar je vandaan haalt dat de TS überhaubt kan overklokken, gezien hij een B85 plankje heeft.

• Pwuts

Pwuts

VasZaitsev schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:49:
Heb je zowaar een bron voor het feit dat ie luider is? Raijintek maakt behoorlijk goede koelers voor een nog betere prijs. Hij is namelijk gewoon even duur als de Gelid, en dat ie minder pijpjes heeft zegt ook geen ene zak, het gaat om de vloeistof in de pipes en hoe ze gemaakt zijn.
Staat ten eerste in de pricewatch (specs), en ten tweede ook in diverse testresultaten waar ik de afgelopen tijd langs ben gekomen.
Ik vraag me af waar je vandaan haalt dat de TS überhaubpt kan overklokken, gezien hij een B85 plankje heeft.
Dat noemt men nou "extra informatie". Dan leert hij er nog iets extra's van, en kan hij die kennis weer overdragen naar z'n omgeving. :)

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En sinds wanneer vertellen de fabrikanten specs de waarheid? Juist, sinds nooit.

Ik ben diverse testresultaten tegengekomen waarin blijkt dat dat ding eigenlijk net zo goed is als een Tranquillo, en het eigenlijk niet uitmaakt welke je koopt.

• Pwuts

Pwuts

VasZaitsev schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:57:
En sinds wanneer vertellen de fabrikanten specs de waarheid? Juist, sinds nooit.
Toch zit er vaak wel een kern van waarheid in. Ze moeten namelijk wel een beetje betrouwbaar overkomen, dus als ze aangeven dat 'ie 20dB produceert en dat wordt uiteindelijk 40dB, dan zal er veel negativiteit over uitgesproken worden en dat moeten ze niet hebben. Dus meestal kloppen ook de specs van de fabrikant wel ongeveer.
Ik ben diverse testresultaten tegengekomen waarin blijkt dat dat ding eigenlijk net zo goed is als een Tranquillo, en het eigenlijk niet uitmaakt welke je koopt.
In dat geval kun je beter voor de Tranquillo gaan, want wie wil er nou in vredesnaam een roze koeler??? 8)7

¯\_(ツ)_/¯

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder als scheidsrechter op te treden of een kant te kiezen, misschien wat linkjes naar testresultaten?

• Pwuts

Pwuts

Dan zou ik maanden browsergeschiedenis door moeten gaan zoeken, en aangezien dat zo'n 200 pagina's per dag kunnen zijn: wordt lastig. Als je Goochelt op "Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 vs Raijintek THEMIS" krijg je echt niet goeie resultaten.. Ik niet teminste :-(

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

*dit hoeft natuurlijk niet*

http://www.techpowerup.com/reviews/Raijintek/Themis/8.html is wellicht geen vergelijking met de Gelid, maar wel met wat andere bekende en goede koelers, en daaruit blijkt dat de Themis het meer dan prima doet.

http://www.modders-inc.co...-evo-cpu-cooler-review/4/ hieruit blijkt dat ie beter is da de GX-7, soort van halve grote broer van de Tranquillo

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 20-10-2014 15:30 ]

• Pwuts

Pwuts

Monitor is niks mis mee (pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 Zwart), m'n ogen ook niet. Ik heb het ff snel aan een paar mensen gevraagd, waren het allemaal met me eens dat het roze is.

Aan "halve grote broer" heb ik niet veel, je kunt ze alleen vergelijken als je ze allebei in hetzelfde systeem onder de zelfde omstandigheden test. En ook met de koeler zelf, niet met z'n broer, achterneef of oudoom.

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

In ieder geval is dat ding anders bijna even goed als de Ereboss, en dat ding is weer een Mugen 4 rivaal.

Enfin, dit begint nogal zinloos te worden, ook de discussie over de kleur. Ik vind hem rood. Jij roze. In de kast zie je er iig toch niks van.

Het zijn allebei prima koelers voor iemand die niet gaat overklokken, wss merk je het verschil tussen die dingen nieteens als ze eenmaal doen wat ze moeten doen. Dus, mijn raad aan TS: Bestel gewoon de goedkoopste van de twee, allebei zijn namelijk prima dingen die ruimschoots aan je eisen voldoen.

• Pwuts

Pwuts

VasZaitsev schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:46:
In ieder geval is dat ding anders bijna even goed als de Ereboss, en dat ding is weer een Mugen 4 rivaal.
Maar als je 'm direct met de Mugen gaat vergelijken wordt het toch weer een te grote stap...
Enfin, dit begint nogal zinloos te worden, ook de discussie over de kleur. Ik vind hem rood. Jij roze. In de kast zie je er iig toch niks van.
d:)b Hier moet ik je jammer genoeg :( gelijk geven. We moeten de keus dus gewoon maar aan de TS laten en het hier zelf verder maar bij laten zitten. :)
Het zijn allebei prima koelers voor iemand die niet gaat overklokken, wss merk je het verschil tussen die dingen nieteens als ze eenmaal doen wat ze moeten doen. Dus, mijn raad aan TS: Bestel gewoon de goedkoopste van de twee, allebei zijn namelijk prima dingen die ruimschoots aan je eisen voldoen.
Eens.
Maar de Raijintek is foeilelijk, toch :9

¯\_(ツ)_/¯

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:08
De pricewatch: Scythe Kotetsu is misschien ook een optie.

De Gelid Tranquillo rev 2 vind ik zelf wat overroepen, heb er zelf eentje een tijd gebruikt en zo stil vind ik die niet, draait minimaal aan 700rpm (maarja de Raijintek THEMIS doet minimaal 1000rpm dus zo geweldig lijkt me die ook niet). Om een Intel Haswell te koelen met een groot blok heb je niet veel luchtverplaatsing nodig en hoe harder de fan draait hoe meer gesuis er komt van lucht die langs roostertjes moet enzo, los van of die fan zelf stil is bij die snelheid. De 4 heatpipes van de Gelid zijn ook vrij dun, dus nog zo'n waarde waar je niet op verder kan. En bij volledig toerental maakt de Gelid Tranquillo een hoop lawaai, de fan heeft helemaal geen aerodynamisch ontwerp zoals een Noctua of Scythe fan. Ik lees op sommige reviews dat de Scythe Kotetsu meer lawaai maakt dan de Gelid, maar dat is toch niet mijn ervaring (heb nu wel een Mugen Max dus de grootte van de fan speelt daarin ook mee).

Die dB waardes van fabrikanten zijn onzin, er staat nooit bij welk toerental dat is (het minimum waarschijnlijk, maar hoeveel luider de koeler is bij vollast zou ook zinvolle informatie zijn) en wat er dan gekoeld wordt, en zoals je zelf al zegt is geluidsmetingen vergelijken zinloos als het niet allemaal in dezelfde omstandigheden gebeurt. Die 2dB verschil tussen de Raijintek en de Gelid kunnen perfect uitgelegd worden door meetomstandigheden.

Er is trouwens een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.3.
Pagina: 1