Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wild_dog
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-11 10:49
Ik heb een server met een intel s5000pal moederbord waar windows server 2008 op draait.
op het moederboor zit en com poort aansluiting (tenminste, ik denk dat het een com poort is, de handleiding is daar onduidelijk in) die naar een Matrix Orbital MX202 LCD op de voorkant van de kast gaat.

Als software om deze aan te sturen wordt het programma LCDC genoemd. (oud, geen update sinds 2006).
Telkens als ik dit programma probeer te starten, krijg ik een foutmelding met de code c0000005 wat betekend dat het programma een beschermd deel van het geheugen probeert te lezen/schrijven.

Het vreemde is echter, op een desktop en een laptop waar Windows 7 op draaien is er geen probleem.

De vraag is dus, heeft iemand een idee waarom dit alleen bij de server OS gebeurt en/of hoe ik dit op kan lossen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zijn alle besturingssystemen waar je mee test gelijk (32/64 bits)?

Het klinkt overigens alsof DEP ingrijpt als de applicatie een beschermd deel van het geheugen wil schrijven (dat is nl. wat DEP doet). Je zou voor testdoeleinden DEP even kunnen uitschakelen voor deze applicatie.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wild_dog
alles is 64 bit. ik ga nu even in de server om te kijken of DEP uitschakelen helpt, een momentje.

EDIT: dit heeft het probleem opgelost, dank voor de hulp.

EDIT2: te vroeg gejuicht. er is nu een ander probleem, dit maal met een .dll die moeilijk doet. ik kom hier later nog op terug. maar het programma start nu tenminste.

[ Voor 60% gewijzigd door wild_dog op 20-10-2014 14:38 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vaak moet je dan SEHOP ook uitschakelen.

Ik zou je trouwens niet aanraden DEP op een server uit te schakelen... en SEHOP ook niet. Maar als LCDC werkt met DEP uit weet je in elk geval waar je moet zoeken. LCD controllers en drivers zijn er trouwens in meerdere smaken, Matrix Orbital wordt goed ondersteund, dus in principe kan je met een ander stuk software prima aan de gang.

Je interne serial header (DH10 type) zit trouwens linksboven naast de inkeping. Dus als je je RAM en CPU sockets rechts hebt, zitten ze aan de overkant. Als het goed is heb je alleen pin 3 en 5 voor data aangesloten en pin 9 voor ground. Soms heb je ook nog een extra pin om stroom te eten, maar meer dan 4 draadjes zouden het niet moeten zijn.

• wild_dog
ok, even een overzichtje van wat er nu gebeurt.

het beginscherm, (welke enkel is om te melden dat je een proef versie draait) verschijnt.
zodra ik daar voorbij probeer te gaan, crasht het programma.

ik krijg een appart venster met de tekst: "Exception EStreamError in module LCDC.exe at 0001e743.
Out of memmory while expanding memmory stream"

en ik krijg het zelfde generic crash scherm als eerst met de volgende inhoud:

Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: LCDC.exe
Application Version: 1.7.35.7
Application Timestamp: 2a425e19
Fault Module Name: kernel32.dll
Fault Module Version: 6.0.6002.19034
Fault Module Timestamp: 52f2ecb1
Exception Code: 0eedfade
Exception Offset: 0001e743
OS Version: 6.0.6002.2.2.0.274.10
Locale ID: 1033
Additional Information 1: 0902
Additional Information 2: 33c1abf8d9eba336b2c5af2eb03f4632
Additional Information 3: be77
Additional Information 4: a88c39123c2c4038f98a4db5f9dc1e1e

ik ga even kijken of SEHOP hier de oorzaak van is.

BTW, de LCD is inderdaad op de beschreven plek aangesloten, maar er zit een volledige stekker aan, niet enkele pinnen aangesloten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Joh, dit blijft vragen om problemen... die software is al minstens 8 jaar oud, en werkt niet. Daar kun je misschien met heel veel moeite omheen werken, maar de vraag is of je dat moet willen.

Ik ben het eens met johnkeates, zoek alternatieve software die wel werkt en gevalideert is voor Windows 2008.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wild_dog
nou, het uitschakelen van SEHOP bracht me wel verder, naar en volgende .dll met een c0000005 fout...

ik ga inderdaad niet verder met LCDC, te veel problemen en daar moet je dan ook nog een licentie voor kopen.... ik moet nu alleen wel een ander programma vinden om de LCD aan te sturen.

als jullie nog een idee zouden hebben hiervoor, dan hoor ik het graag, maar zoek ik gewoon zelf verder.

EDIT: ik kom er net achter dat het waarschijnlijk geen MX202 maar een BLK202A-BK is die er in zit, die dingen lijken donders veel op elkaar en de kast waar het in zit levert ook geen documentatie over welk LCD het nou eigenlijk is.

[ Voor 22% gewijzigd door wild_dog op 20-10-2014 16:15 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In principe zijn seriële LCD's niet zo complex, je zou dus met een LCDProc achtige oplossing (maar dan een Windows versie) prima moeten kunnen werken.
Pagina: 1