Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 23:53

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Twee weken geleden heb ik een Harman Kardon SoundSticks Wireless (Bluetooth) speakerset gekocht bij de Media Markt, eenmaal uitgepakt natuurlijk alles aangesloten en goed uitgeprobeerd. Alles leek op het eerste gezicht gewoon in orde, toen viel me vanwege het omgevingsgeluid nog geen piep op. Een dag later wilde ik een muziekje opzetten op m'n MacBook Pro, maar voordat ik de muziek opzette viel me op dat ik een piep hoorde. Na wat zoeken waar de piep vandaan kwam kwam ik bij de speakers uit.

Niet de subwoofer, maar de satellieten geven continu een hele hoge piep. En op het moment dat je muziek afspeelt heb je daar geen last van maar als de muziek even iets zachter is of als het volume lager is hoor je de piep wel over de muziek.

Nu heb ik wat opgezocht en kwam ik bij verschillende sites uit die zeiden dat het te maken had met de speakerset, met de randaarde of dat de speakers beïnvloed kunnen worden dmv signalen, Wi-Fi, Bluetooth, of andere elektromagnetische signalen.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
Speakers bedraad en draadloos aangesloten;
Speakers anders gepositioneerd;
Speakers ergens anders (andere verdieping) geplaatst;
Geaard en ongeaard stopcontact;
Geaarde en ongeaarde stekkerdoos geprobeerd op geaarde en ongeaarde stopcontacten;
Aangesloten op een andere, minder zwaar belaste groep;
Zaken die EMI kunnen veroorzaken (wireless keyboards, muizen, routers, telefoons, etc.) uitgezet, losgekoppeld of uit de buurt gehaald;
Kabels gecheckt of ze wel goed zijn aangedrukt;
Andere mediabronnen aangesloten.

Bij alle bovenstaande pogingen is de piep nog steeds aanwezig. Maar ook zonder een aangesloten mediabron is de piep er, dus nieuw vanuit de doos al. Ook als ik de speaker bedraad wil aansluiten en ik met mijn vinger de 3.5mm aansluiting aanraak hoor ik een hele harde brom. Dat is volgens mij ook niet goed...?

Vanochtend naar de Media Markt geweest en het uitgelegd en heb een nieuwe set meegekregen, echter, de piep is er bij de nieuwe set nog steeds. :(

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kom er nu niet meer uit namelijk. :'(

Mvg,

Marco

Edit: als ik de speakers mute (met of zonder bron) is de piep weg... Als ik ze weer unmute is de piep er weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als een effect dat Coil whine heet. Wat als je een magneetje om je voedingskabel (na de trafo) gooit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Moet hij er echt per se omheen zitten of bedoel je zoiets?
http://static.dxengineeri...ge/dxe-csb-525p_at_ml.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zoiets bedoel ik ja :)
En meestal gaat de kabel er 2x doorheen vziw

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Ik heb even zo'n magneetje van een oude fotoprinter afgehaald en om de kabel na de transformator (dus van de transformator naar de sub) gedaan en 2x de kabel er doorheen gehaald, de piep is er helaas nog steeds...

Of zou het dan aan dat magneetje liggen? Als ik de kabel naar de sub bekijk: http://g04.s.alicdn.com/k...FFXXXXXvaVXXq6xXFXXXd.jpg

Zie je net voor het stekkertje ook een klein blokje zitten, is dat niet hetzelfde?

Anoniem: 691458

Ik heb hetzelfde probleem, soms is het even weg, maar begint het later weer opnieuw. Ik heb ook nog geen oplossing.

• The Eagle

The Eagle

En wat heb je al gedaan om het proberen op te lossen?
verder ook even handig als je aangeeft hoe e.e.a. is aangesloten (of je bijvoorbeeld van verlengkabels gebruik maakt), en of het spul ergens bij andere kabels in de buurt ligt. En wat doet ie als je er bijv een iPod aanhangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691458

Ik heb de soundsticks weg van andere apparaten geplaatst, rechtstreeks zonder verlengsnoer in het stopcontact gehad, met/zonder bluetooth aangesloten. De piep begint wanneer het blauwe lampje in de subwoofer gaat branden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 691458 op 25-08-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik me niet vergis zit er een knopje op de sub om het volume van de sub mee af te regelen. Wat als je daar aan draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1129505

Hier hetzelfde probleem. Tweekers hoe krijg ik die piep uit m'n speakers,..?

Ik heb een Bluetooth speaker, Denver TPS-502,,

Enkel bij Bluetooth functie hoorbaar
Als hij aansporing en actief is. Idd na ongeveer 15 sec niet in gebruik. Valthij weg dus aleen met afspelen en conecten.

Geen problemen met..
. den oude bekende audio kabel.
. Fm functie
. USB functie
Gewoon spat zuiver geluid

Aleen Bluetooth. Iemand een idee...?
Pagina: 1