FIFA15 - Lage FPS wanneer laptopklep gesloten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Hallo mede-Tweakers,

Het probleem is als volgt: Wanneer ik mijn laptop aansluit op een extern scherm en de deksel van mijn laptop gesloten heb merk ik op dat de FPS tijdens het spelen van FIFA15 een stuk lager is dan wanneer ik de deksel open heb staan. De volgende dingen heb ik geprobeerd:

- Hoge prestatiemodus gebruiken
- Framelimiter van FIFA15 uitschakelen
- Uiteraard staat "geen actie ondernemen wanneer deksel gesloten wordt" aan.

Op internet heb ik niks kunnen vinden over dit probleem, dus elke suggestie is welkom!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Controlleer de temperatuur eens, kan het zijn dat ie warmloopt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Lijkt me zeer sterk, aangezien wanneer ik de klep ook maar 1 seconde omhoog doe het spel weer snel loopt. Maar ik zal er even naar kijken. In ieder geval bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Zoals hierboven, ik zou dat richting de temperaturen gaan zoeken... vele laptops zuigen namelijk verse lucht aan via het toetsenbord, als die luchtstroom geblokkeerd word lijkt mij de kans groot dat de cpu/gpu niet in (lang) in de snelle stand wil geraken. Het is wat dat betreft eigenlijk niet aangeraden om zware taken te verrichten op een gesloten laptop. Uiteraard kan het ene model er veel beter tegen dan het andere, maar het is een vuistregel die over het algemeen op gaat.

Maar goed, geef eens wat meer details... je hebt het model laptop nog niet eens genoemd, wordt lastig helpen/zoeken zonder specificaties... wie weet heeft de laptop wel een beveiliging ingebouwd tegen oververhitting bij een gesloten klep... who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

Nibbz

Postmaster General

Misschien driver issue? Kun je fifa starten wanneer de klep al dicht is?

Misschien heeft de driver moeite met schakelen van ene scherm naar andere?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gok dat je windows/drivers je videokaart/performance aanpassen op het moment dat je hem dichtklapt.
Hetzelfde heb je als je je beeld dicht doet en hij werkt op de accu, over het algemeen gaat die dan in sleep modus. Maar ik zie dat je daar al naar gekeken hebt.

Als je hem dicht doet gaat het interne scherm helemaal uit en werkt alleen het externe scherm.

Als je hem open laat staan en je switcht je scherm met FN + F5 (oid) zodat alleen je externe scherm nog aan is, heb je er dan ook last van.

[ Voor 39% gewijzigd door Viper® op 20-10-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
@MicGlou Het gaat om een Lenovo Y50 laptop, met een GTX860M en een i7 4710QM.

@DarkUnreal Het spel start gewoon met de klep dicht, hij zit namelijk aangesloten op een extern scherm. De framerate ligt echter dan een stuk lager richting de 20/25.

@Viper hier denk ik dus ook aan, maar ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen in die denkrichting. Ik denk dat ik even bij MSI Afterburner ga kijken. Het scherm gaat overigens niet aan als ik de klep open doe, alleen het externe scherm heb ik aan staan binnen Windows.

[ Voor 12% gewijzigd door Cassie789 op 20-10-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Ik kan niet direct een eenduidig antwoord vinden, maar het lijkt er toch wel sterk op dat de laptop automatisch in een zuinige stand springt met de klep gesloten omdat er dan bijna geen aanvoer van verse lucht is. Dat is een 'feature' die in wel meer wat krachtigere laptops word gebouwd blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Heb even de temperaturen gechecked, en die blijven vrij laag terwijl ik speel. Ik begin inderdaad te denken dat hij automatisch de prestaties naar beneden gooit wanneer de klep gesloten is om eventuele hoge temperaturen te voorkomen. Een beetje jammer is het wel, maar goed...
Pagina: 1