Hoi,
Ik zoek de naam voor een bepaalde methode/algoritme. De methode heeft iets weg van een voortschrijdend gemiddelde, maar dat is het volgens mij niet exact. In een array wordt een voortschrijdende conditie opgeslagen (altijd 0 of 1). Als de conditie over een bepaalde tijd aan blijft dan dient daar iets op te gebeuren.
Een uitwerking ziet er bijvoorbeeld zo uit:
Onder welke naam is dit bekend?
Ik zoek de naam voor een bepaalde methode/algoritme. De methode heeft iets weg van een voortschrijdend gemiddelde, maar dat is het volgens mij niet exact. In een array wordt een voortschrijdende conditie opgeslagen (altijd 0 of 1). Als de conditie over een bepaalde tijd aan blijft dan dient daar iets op te gebeuren.
Een uitwerking ziet er bijvoorbeeld zo uit:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| int condition_total = 0; // de totale tijd dat een conditie aan blijft int time_total = 2000; // de tijdsperiode waarover gekeken dient te worden int time_threshold = 1400; // de drempeltijd int bit_array[time_total/bit_size]; // een bit-array waarin de condities opgeslagen worden over een bepaalde tijdsperiode. int bit_array_index = 0; void poll() { int condition = some_comparison(); // 0 of 1 int array_index = bit_array_index / bit_size; int bit_index = bit_array_index % bit_size; condition_total -= ( ( bit_array[array_index] >> bit_index ) & 1u ); // haal laatste conditie uit de bit-array en trek deze af van het totaal condition_total += condition; // voeg de nieuwe conditie toe aan het totaal bit_array[array_index] = change_bit(bit_array[array_index],bit_index,condition); // sla de nieuwe conditie op in de bit-array op de positie van de oude conditie ++bit_array_index; // ga naar de volgende positie in de bit-array bit_array_index %= time_total; // wrap-around if(time_threshold < condition_total) { do_something(); } } |
Onder welke naam is dit bekend?
PC load letter? What the fuck does that mean?