Nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

• ReinierB99
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-02-2023
Goedendag beste mensen,

Ik vraag vandaag jullie hulp op een zoektocht naar een nieuwe GPU.
Ik ben van plan om binnenkort(2-3 weken) een nieuwe GPU te kopen aangezien ik nu mijn games speel d.m.v een HD 4830, dat schiet dus niet erg op.
Ik wil met mijn nieuwe GPU op redelijke kwaliteit, het hoeft niet op maxed-out graphics te staan, (next-gen) games kunnen spelen, denk aan: Shadow of Mordor, Far Cry 4 en AC: Unity.
Ik speel mijn games op een sterk verouderd scherm met een resolutie van 1280*1024, dit scherm wil ik in de toekomst ook upgraden, maar alles op zijn tijd.

Mijn budget ligt ongeveer rond de honderd euro, maar minder is altijd fijn. ;)

Mijn systeem bestaat uit:

CPU: AMD A8-5600k (Deze gaat hoogst waarschijnlijk bottlenecken bij bijv. een 7950 (tweedehands rond de 100 euro), maar die kan ik later dan ook weer upgraden, het gaat er mij om dat ik games kan spelen, niet hoe. :P )

Mobo: AsRock FM2A88XExtreme4

GPU: Hd 4830

HDD's:
  • -1x 500 GB Seagate
  • -1x 250 GB WD
  • een SSD staat ook nog op mn lijstje, maar dat is ook weer iets voor later.
'
Voeding: 450 Watt van Asus, ik weet niet of dit ding genoeg vermogen heeft voor bijv een 7950, dus dat zou ik ook graag willen weten.

Zelf zat ik te denken aan een tweedehands 7950 (van de V&A), aangezien die nog redelijk lang mee kunnen en die maar 100 euro kosten. Maar ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden en of er nog andere (betere) alternatieven zijn.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Reinier

[ Voor 4% gewijzigd door ReinierB99 op 20-10-2014 12:43 ]

Steam: Th3C00LGuy

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:42
Denk dat je met de 7950 niet verkeerd zit. De voeding kan ik je geen antwoord over geven maar meestal zijn ze van mindere kwaliteit dan een goede A-merk voeding. Maar 450 watt lijkt me voldoende zolang je niet gaat overklokken.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voeding klinkt niet echt heel geweldig, kun je ergens ontdekken wat de OEM is?

Als dat ding netjes 450w kan leveren, kan een HD7950 opzich wel [wel schreeuwende overkill op die reso, maar boeiend]

People as things, that’s where it starts.

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Hij geeft aan nog een nieuw beeldscherm te kopen, wss zal dit een 1920x1080 schermpje zijn. En dan zal de 7950 Prima zijn.

De voeding is een beetje lastig te zeggen, hoe oud is de voeding?
je kunt natuurlijk ook voor de zekerheid een nieuwe kopen, je wilt natuurlijk niet dat je risico loopt over de rest van je componenten.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• ReinierB99
Bedankt voor de snelle reacties!

De voeding is een ASUS A-45GA, waarschijnlijk rond de drie jaar oud.
En inderdaad, die nieuwe GPU zal pas echt tot zijn recht komen als ik een nieuw beeldscherm koop :P

EDIT: Zie deze link: http://www.asus.com/Power_Supply/A45GA/

Als ik hem google zie ik een benchmark uit 2010, is dus rond de 4 jaar oud.

[ Voor 25% gewijzigd door ReinierB99 op 20-10-2014 14:58 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat ding is al een knap oud Delta design als ik hardwaresecrets moet geloven, Ook kan hij op "hoge temps" geen 450w leveren, maar houdt er op ergens in de 360w, en echt lekker zuinig issie ook niet.

Vervangen die shit dus, het is geen plofvoeding, maar hij gaat een HD7950 niet heel leuk vinden, waardoor hij wel eens kan gaan uitvallen.

• ReinierB99
Das een redelijke domper.... moet ik ook weer rond de 40-50 euro voor rekenen vrees ik...
Is er geen vergelijkbare kaart (qua prijs en prestatie) die minder vermogen nodig heeft?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nope, die is er niet. Misschien dat Nvidia iets leuks doet met Maxwell, maarja, dat is een kaart die dan een stuk duurder is, want nieuw.

Sowieso kan ik je een andere voeding aanraden, zo heel prettig is die oude Asus namelijk niet.

Beetje een domper idd, maar een nog grotere domper is een gefrituurde pc.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij kán het ook niet, want deze heeft maar 1 6-pin connector voor vga. Voor zover ik weet heeft mijn 7950 er 2 van 6 óf 1 van 6 en 1 van 8.

• ReinierB99
Daar heb je ook weer gelijk in:P Dan maar wat langer sparen....
Kun je nog een redelijke niet al te dure voeding aanraden?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Seasonic S12 520w of zijn XFX TS 550W dubbelganger. Erg goede voedingen, niet al te duur [rond de 50 euro]

De XFX zou trouwens betere/langere garantie hebben, dus daarom wordt die vaak gekozen.

• ReinierB99
Ik heb inmiddels genoeg geld vergaard voor de aankoop van mijn nieuwe GPU.

Maar de vraag is welk model ik zou moeten kopen, op de V&A vind je naar mijn mening het vaakst het XFX model en degene van Sapphire, mijn vraag aan jullie is welke jullie het beste lijkt en of het raadzaam is om rekening te houden met de volgende dingen:
  • Garantie of niet? (Lijkt mij wel praktisch :) )
  • Betrouwbaarheid koper?
  • Overklockt of niet?
  • Mee gemined of niet?
Ook heb ik gelezen dat het XFX model nogal wat te wensen overlaat qua geluidsniveau maar je dat je dat naar mijn mening kan wegstrepen door de goedkopere prijs (Ook is geluidsniveau geen heel belangrijke factor voor mij).

Ook heb ik de voorkeur voor het Sapphire model omdat die twee DVI aansluitingen heeft en ik twee beeldschermen heb met een non-HDMI aansluiting. (Het zou me in ieder geval geld schelen voor een adaptertje in tegen stelling tot het model van XFX :P )

Zelf vond ik deze advertenties wel de moeite waard (Graag zou ik jullie mening hierover willen weten.):

1. V&A aangeboden: Met garantie - Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

2. V&A aangeboden: 10x XFX Radeon HD7950 3GB GDDR5 Double Dissipation Edition

3. V&A aangeboden: MSI R7950 TF 3GD5/OC BE (MSI model, misschien is deze beter??)

Ik zou graag jullie mening willen horen. :)

Reinier

PS: De voeding wordt denk ik de Seasonic S12 520 W.

[ Voor 96% gewijzigd door ReinierB99 op 09-11-2014 20:47 ]

• ReinierB99
Zie hetgeen ik hier boven heb gezet.

(Ik dacht dat bij een wijziging het topic ook gebumbt wordt... :P

• standardNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2025
Ga voor de Sapphire, de betere keus!

R7 5800x | GTX970 | 16GB RAM

• ReinierB99
Is er veel merkbaar verschil in de prestaties van die kaart tegenover die van de andere kaarten of niet?

Pagina: 1