Overhaul V&A invoerpagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 13:49
Mede-auteur:

Verwijderd

Beste vrienden,

We gaan de invoerpagina van V&A eens onderhanden nemen. Dat is ondertussen wel hoog tijd. Hebben jullie nog input voor ons? Waar moeten we op letten? Wat kan er weg? Wat moet erbij? Wat moet zeker blijven?

We zijn heel benieuwd naar jullie input. Let wel, het gaat dus om de pagina waar je je advertentie maakt. Overige functionaliteit van V&A valt buiten de scope. :)

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 20-10-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 23:17
De input voor de Adv. titel gaat niet altijd even lekker. Is daar wat aan te poetsen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jep :) Ik moet nu telkens mijn postcode in plaats invullen bij het aanmaken van een ad, dat mag wat mij betreft na de eerste keer wel worden opgeslagen want ik verhuis niet elke keer :P

En nog iets : Als je een gratis ad maakt moet je nog steeds betaalmethoden aanvinken.... dat hoeft dus niet.
En als het een digitaal iets moet je ook iets aanvinken, dan zou als verzendmethode "Digitaal" wel fijn zijn of zo :)

[ Voor 38% gewijzigd door DennusB op 20-10-2014 11:19 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Meerdere afbeeldingen tegelijk uploaden lijkt me wenselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

KrazyJay

Dat je kunt kiezen welke foto je gebruiken wilt als foto voor de indexpagina's/ het overzicht, in plaats van standaard de eerste foto, zodat je niet alle foto's moet verwijderen en in de juiste volgorde moet uploaden als je de overzichtsfoto wilt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:21
Dat je bij gratis geen betalingsmethode hoeft door te geven!

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb mijn regio-instelling op 'België' staan (omdat ik graag prijzen voor België in de pricewatch zie staan). Als ik een advertentie aanmaak, zou het leuk zijn als bij het aanmaken van een nieuwe advertentie het land dan ook standaard op België staat en niet Nederland.

Daarnaast +1 voor de suggestie van KrazyJay.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

meerdere postcodes voor de mensen die op twee plekken wonen en het product dus eigenlijk in 2 woonplaatsen aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gratis geen betalingsmethode, bij digitaal geen verzendmethode, en als het mogelijk is (nou word ik wel heel veeleisend :P) een V&A advertentie kunnen maken in de mobiele layout (dat de website dus niet meer automatisch overschakelt naar de desktop layout als ik een advertentie wil aanmaken op mijn mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Meerdere producten uit de pricewatch kunnen linken lijkt mij ook wel een aardige optie...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:56
DennusB schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:19:
Jep :) Ik moet nu telkens mijn postcode in plaats invullen bij het aanmaken van een ad, dat mag wat mij betreft na de eerste keer wel worden opgeslagen want ik verhuis niet elke keer :P

En nog iets : Als je een gratis ad maakt moet je nog steeds betaalmethoden aanvinken.... dat hoeft dus niet.
En als het een digitaal iets moet je ook iets aanvinken, dan zou als verzendmethode "Digitaal" wel fijn zijn of zo :)
postcode is idd handig als die vooraf ingevuld is. (meerdere postcodes (woon en werklokaties) natuurlijk ook)

Bij gratis kan een betaalmethode nog steeds nodig zijn voor de eventuele verzendkosten..

mijn eventuele wens is: een optie om aan te kunnen geven dat verzenden naar bv Belgie, duitsland etc. geen probleem is. en daarmee verzenden naar bv frankrijk, polen, etc. niet wil aanbieden.

daarnaast een optie om aan te kunnen geven via welke pakketverzenders je verzending kan aanbieden Postnl, DHL, Kiala, etc...

Zou het previewmodus vinkje bij het plaatsen van een advertentie standaard aan kunnen staan?

bij het aanmaken van een advertentie kun je deze niet verwijderen als deze in de preview modus staat. (dat is misschien meer een Stoute Bug)

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 20-10-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
Sterren met rood kleuren bij een negatieve feedback is ook gewenst!
Maakt alles overzichtelijker en afbeeldingen groter dan 2mb zal ook welkom zijn.

Kunnen jullie ook een meld knop bij troll reacties zetten?
Advertenties worden waak vervuild door "Tweakers" die eigenlijk niets constructief te melden hebben,en wordt waak een reactie zonder toegevoegde waarde in de advertenties geplaatst.

[ Voor 45% gewijzigd door Essox Lucius op 20-10-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:31:
Bij gratis geen betalingsmethode, bij digitaal geen verzendmethode, en als het mogelijk is (nou word ik wel heel veeleisend :P) een V&A advertentie kunnen maken in de mobiele layout (dat de website dus niet meer automatisch overschakelt naar de desktop layout als ik een advertentie wil aanmaken op mijn mobiel)
Gratis kan nog wel zijn ex verzending. Dan heb je alsnog een betaalmethode nodig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien valt het onder 'Overige functionaliteit van V&A' maar het kunnen instellen van een reserve* bedrag en bijbehorende notificatie bij een veiling zou fijn zijn.
Verder zou een 'toon voorbeeld' knop onder het beschrijving veld erg handig zijn (net zoals bij het reageren op het forum) dan hoef je niet steeds te previewen.

*De minimum prijs die je voor het product wil hebben maar niet zichtbaar is voor bieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:56
Nog 1 dingetje:

Zou het mogelijk zijn om na de product selectie (als je een product verkoopt dat in de database voorkomt) om dan na selectie de prijsgrafiek van dat product te laten zien? samen met eventuele gelijke advertenties?

en nog een 2e dingetje:

Stel je product staat niet in de database, zou er dan een mogelijkheid zijn om invoer velden te krijgen waar je bv eigenschappen (passend bij de geselecteerde categorie) kan invullen? stel ik verkoop een No-Name monitor die niet in de database staat, dat je na categorie selectie monitoren toch bv resolutie en aansluitmogelijkheden velden krijgt, zodat tweakers die in V&A zoeken kunnen filteren op die eigenschappen. Nu zijn de filters alleen bruikbaar voor gekoppelde producten.

ten derde.
Bijvoorbeeld bij laptops kunnen aangeven dat je bepaalde onderdelen een upgrade hebt gegeven. Een SSD, een grotere harde schijf, sneller of meer geheugen, etc. En dat die onderdelen ook in het specificaties overzicht zijn aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 21-10-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:52

oscarw

Better be a geek than an idiot

Dat als je de volgorde van foto's wil veranderen, niet steeds alle foto's hoeft te verwijderen.
Meerdere producten kunnen koppelen lijkt me ook erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:37:
[...]

Gratis kan nog wel zijn ex verzending. Dan heb je alsnog een betaalmethode nodig.
Mee eens. Maar een betaalmethode zou niet verplicht moeten zijn als je bijvoorbeeld aangeeft dat het gratis is en alleen opgehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:07

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Misschien bitcoins toevoegen als mogelijke betaalmethode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:07:
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:45:
bij het aanmaken van een advertentie kun je deze niet verwijderen als deze in de preview modus staat. (dat is misschien meer een Stoute Bug)
Dit is niet per se een bug maar inderdaard een missend functie.
Ik heb een ticket aangemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D_Jeff schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:16:
De input voor de Adv. titel gaat niet altijd even lekker. Is daar wat aan te poetsen?
Bedoel je dat op dit moment de Adv. titel automatisch de product name (van het gekoppeld product van pricewatch) is?
En wat vind je beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de input!

Ik moet eerlijk zeggen dat er meer mooi features dan het simpele formulier verbeteringen zijn :P Maar ik zie veel interessant idee! Dank!

We gaan enkele ideeen van dit topic even proberen om te bouwen en hopen dat we snel een update kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Je advertentie status aanpassen moet nu in je advertentie zelf.
Het zou handig zijn om je advertentie status in het "advertentie overzicht" te kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Belangrijkste irritatie is dat de foto's geweigerd worden als ze te groot zijn. Ik sleur en pleur direct vanaf m'n telefoon en wil eigenlijk geen tussenstap van resizen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wellicht een mogelijkheid om aan te geven of DLC code wordt bijgeleverd bij een game, mijn ervaring is dat veel verkopers dit vergeten te vermelden in de advertentie.

[ Voor 12% gewijzigd door TimS op 11-11-2014 17:24 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 13:49
Voorlopige feedback op jullie voorstellen.

Status:
backlog: lage prioriteit. Niet afgeschoten, maar lange termijn.
dev in research: onderzoek naar technische mogelijkheden.
dev in progress: zit in iterarie 61 of 62 (oplevering in 2014)
X: Won't fix

ideestatuspriocommentaar
Postcode opslaan in profielbackloglowNakijken bij overhaul profiel. Privacy een issue?
Meerdere postcodes voor de mensen die op twee plekken wonen en het product dus eigenlijk in 2 woonplaatsen aanbieden backloglownakijken bij profiel overhaul
Meerdere producten uit de pricewatch kunnen linken backloglowGaat een probleem geven bij filteren. Welk artikel van de twee gaat wanneer een hit opleveren? Welke zet je in de listing? Checken bij development
Meerdere afbeeldingen tegelijk uploadenDev in researchmediumDev in research fotoalbum
Kunnen kiezen welke foto je gebruiken wilt als foto voor de indexpagina's/ het overzicht | Dat als je de volgorde van foto's wil veranderen, niet steeds alle foto's hoeft te verwijderen. Dev in progressmediumEerste foto wordt de foto in de lijst
afbeeldingen kunnen uploaden die groter zijn dan 2mb Dev in researchmediumOnderzoek naar automatisch resizen en na 6 maanden wissen van oude foto's
regio-instelling is “Belgie”, standaard land in V&A ook “Belgie” Dev in progresshigh
Zou het mogelijk zijn om na de product selectie (als je een product verkoopt dat in de database voorkomt) om dan na selectie de prijsgrafiek van dat product te laten zien? samen met eventuele gelijke advertenties? informatie, vooral prijzen van het product in pricewatch, tonen ook in V&A.XX
Preview optie duidelijker maken Dev in progresshigh
Preview kon verwijderd worden Dev in progresshigh
"“gratis” en ""bitcoin"" as a betalingsmethode"highNVT toevoegen als betaalmethode
"verzendmethode ""Digitaal"""Dev in progresshigh
responsive versie voor V&A formulierbackloglowstaat op todo responsive
een optie om aan te kunnen geven dat verzenden naar bv Belgie, duitsland etc. geen probleem is. en daarmee verzenden naar bv frankrijk, polen, etc. niet wil aanbieden, daarnaast een optie om aan te kunnen geven via welke pakketverzenders je verzending kan aanbieden Postnl, DHL, Kiala, etc...XX
Sterren met rood kleuren bij een negatieve feedbackXX
meld knop bij troll reactiesbacklogmediumals de admins het graag willen, dan maken we het
het kunnen instellen van een reserve* bedrag en bijbehorende notificatie bij een veiling zou fijn zijn.XX
Stel je product staat niet in de database, zou er dan een mogelijkheid zijn om invoer velden te krijgen waar je bv eigenschappen (passend bij de geselecteerde categorie) kan invullen? stel ik verkoop een No-Name monitor die niet in de database staat, dat je na categorie selectie monitoren toch bv resolutie en aansluitmogelijkheden velden krijgt, zodat tweakers die in V&A zoeken kunnen filteren op die eigenschappen. Nu zijn de filters alleen bruikbaar voor gekoppelde producten.XX
Bijvoorbeeld bij laptops kunnen aangeven dat je bepaalde onderdelen een upgrade hebt gegeven. Een SSD, een grotere harde schijf, sneller of meer geheugen, etc. En dat die onderdelen ook in het specificaties overzicht zijn aangepast.XX

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

zeef schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:55

ideestatuspriocommentaar
Postcode opslaan in profielbackloglowNakijken bij overhaul profiel. Privacy een issue?
Meerdere postcodes voor de mensen die op twee plekken wonen en het product dus eigenlijk in 2 woonplaatsen aanbieden backloglownakijken bij profiel overhaul
Wat de bovenstaande mogelijkheden betreft: Eventueel kan er een optie worden toegevoegd om bepaalde velden uit de vorige advertentie over te nemen. Denk hierbij aan postcode(s), verzend- en betaalmethodes. Regelmatige adverteerders zullen meestal dezelfde dingen invullen voor deze zaken, dus een copy/paste uit de meest recente advertentie zou een nuttige optie zijn.

Het heft ook meteen eventuele privacy vraagstukken rondom de postcode in het profiel op, want je slaat de postcode immers alleen op in de advertentie. Dat gebeurt nu ook al.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10 15:24

matroosoft

Lone Christian

Het volgende zie ik er nog niet tussen staan, uit een ander topic van mij
Ik heb zojuist foto's toegevoegd aan een advertentie van mij in V&A. Ik heb het idee dat er wel aan kan worden verbeterd:

- Het zou fijn zijn als, nadat er een foto geselecteerd is om te uploaden, er direct een nieuw vakje verschijnt voor "kies een bestand om te uploaden", zodat je niet eerst op het plus-tekentje hoeft te klikken;
- Het lijkt me handig als de geselecteerde foto's direct beginnen met uploaden. Dat zorgt ervoor dat de foto's voor een deel al geüpload zijn als je klaar bent met het formulier

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iets over een heel andere boeg: een semi-autocorrect voor veelgemaakte fouten in advertenties, zoals het gebruik van het woord 'verkeerd' wat vaak verkeerd gebruikt wordt als het woord 'verkeert' gebruikt wordt (snapt u hem nog ;)). Zo zullen er nog tal van woorden zijn die in de context van een advertentie verkeerd gebruikt worden.
Maar misschien ben ik gewoon een taalnazi.

Daarnaast misschien een optie voor het kunnen filteren van advertenties op eigenschappen van het aan de advertentie gekoppelde product. Zo kan je in de pricewatch filteren op eigenschappen van producten in een bepaalde categorie, maar wanneer je dan doorklikt naar V&A zijn de filters verdwenen. Dus dat je bijvoorbeeld alle smartphones met een scherm > 5 inch en SD slot kan selecteren in V&A.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou erg handig zijn als ik me aan kan melden voor een email wanneer een bepaald product in de V&A wordt aangeboden. Op dit moment bestaat er in de pricewatch een melding als een bepaald product onder een bepaald bedrag komt. Vergelijkbaar, maar dan voor V&A. Hierdoor wordt je dan automatisch gemeld als jouw gewenste product in de V&A beland als aangeboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:07

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik denk dat die optie niet echt mogelijk is, producten werken met een artikel id. De prijskoppeling is gekoppeld aan de bepaalde Artikel ID dus krijg je een melding. Indien een product nog niet bestaat dan kan je het nog niet koppelen.

Wat je natuurlijk overhoudt is dat je een naam kan invullen, maar als jouw opgegeven naam niet overeenkomt dan krijg je al geen hit (en met de vaak veel verschillende modellen van een soortgelijk merk wil je eigenlijk niet doen aan wildcards). Daarnaast krijg je dus een database gevuld met allerlei verschillende namen die mogelijk nooit gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@spone: autocorrect, ik snap je volledig, maar waarom zou T.net aandacht besteden aan iets wat de browser ook al afhandelt? Als je een ad vol taalfouten ziet zegt dat imho gewoon iets over het taalkundig niveau van de adverteerder. Lekker boeiend, gaat tenslotte om het product :)

@email update voor V&A: zou je kunnen doen, maar valt of staat uiteraard met de input, zowel in de kop als evt in de body van de ad. Bovendien: als jij "pc" als watchterm gaat invoeren, ga je niet alleen veel mailtjes krijgen maar gaat ook de load op de servers flink de lucht in.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou in mijn ogen ook enkel bij de gekoppelde producten mogelijk moeten zijn. De niet gekoppelde producten wil je niet meenemen in deze optie. Bijv deze recent geplaatste is netjes gekoppeld (ik heb maar een willekeurige gekozen): V&A aangeboden: Corsair VS350

Daarvoor zou je dan een melding kunnen ontvangen dat iemand het door jouw gewenste product aanbied.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 10:44
Zou het een idee zijn om een minimum account leeftijd te hanteren bij het openen van aanbod advertenties? Ik word soms strontziek van de accounts die 1 dag oud zijn een uber1337 pc willen verkopen voor €2000 waarvan de componenten nieuw nog niet eens €600 waard zijn. Of dan de hoeveelheid aan oude generaties Apple producten die tegen nieuwprijs (plus een premium soms) worden aangeboden door onze toeristen van Marktplaats. Het is gewoon zonde voor de community.

Natuurlijk is het een keuze om deze advertenties te lezen of op in te gaan. Feit blijft dat het V&A vervuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10 15:24

matroosoft

Lone Christian

Aantal dingen die me wel handig lijken:

- Optie om originele productafbeelding te behouden bij het plaatsen van eigen foto's
- Maximaal aantal foto's hoger, liefst 8.
- Meerdere producten kunnen toevoegen in één advertentie, bijvoorbeeld als je verschillende producten in één keer wilt veilen.

Nog 2 dingen over de V&A beoordelingen:

- bij een onterechte V&A beoordeling weten veel tweakers niet wat de spelregels zijn, gezien het aantal topics daarover. Knopje bij de beoordelingen met een linkje naar die spelregels lijkt me wel handig. Mogelijk opschrift: "Onjuiste beoordeling? Meld in V&A Feedback"
- het schrijven van een beoordeling gebeurd nu in een soort popup-view. Je hebt dan een vrij klein tekstvakje. Die kan je wel groter maken in chrome, maar handiger lijkt me om een de beoordeling te schrijven in een vak direct boven de bestaande beoordelingen.

[ Voor 81% gewijzigd door matroosoft op 04-04-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 22:40
Ik kick dit topic even om een +1 te geven aan de eerdere reactie dat het handig zou zijn als eerdere verzend- en betaalopties en reactiemogelijkheden standaard "outhouden" worden (of dat dat in ieder geval een opt-in optie is). Ben net bezig om e.e.a. op V&A te zetten, en it's getting really old, really fast... :(
Pagina: 1