Windows Mobiliteitscentrum - hoe uit te zetten bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Na de installatie van Windows 8 op een nieuwe laptop voor mijn ouders te hebben afgerond komt bij iedere start van de laptop het venster van het Mobiliteitscentrum in beeld. Ik heb het volgende geprobeerd om dit uit te zetten:
  • via msconfig; geen resultaat
  • via Start - Uitvoeren - gpedit; gpedit wordt niet gevonden. Ook via de verkenner in C:\Windows en C:\Windows\System32 geen 'gpedit resultaat'.
Ook Google kan mij niet helpen, en op GoT is de term "Mobiliteitscentrum" geen gebruikte term; afgaande op de zoekresultaten. Kan iemand mij op weg helpen? Zelf gebruik ik nog Windows 7 en ben niet erg thuis in Windows 8 (voor zover dat relevant is voor bovenstaand issue). Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Doe eens gpedit.msc ? Dus incl de extensie. Als ie dan nog niet gevonden wordt, dan heb je een te goedkope licentie, niet elke Windows editie heeft gpedit.

Wat je misschien ook zou kunnen proberen is in taakbeheer kijken bij welk proces het venster van het Mobiliteitscentrum hoort, dan kun je hopelijk wat gerichter zoeken. In taakbeheer bij de tab toepassingen (als dat in W8 nog zo heet) met de rechtermuisknop klikken op Mobiliteitscentrum en dan klikken op "ga naar proces".

[ Voor 51% gewijzigd door Raven op 20-10-2014 11:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hallo Raven,
Niet genoemd maar inclusief extensie ook al geprobeerd. Het bestaat dus dat pgedit niet aanwezig is?! Het betreft een laptopje van Dell, idd niet één uit de top range. Kan dus zijn dat dit het geval is; het niet-aanwezig zijn van gpedit.
Ik zal eens kijken (Teamviewer; prachtig programma...) of ik via taakbeheer verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval heb je gewoon een te "basic" W8 editie ;) , gpedit zit (aldus Google) alleen in pro en hoger.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 20-10-2014 16:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde