Oude PTT lasdoos herstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 11.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 14:23
De vorige bewoner van mijn huis heeft de oude langwerpige lasdoos van de PTT (afbeelding 1) dusdanig achtergelaten dat het feitelijk een lege doos is, zonder enig binnenwerk. Dit is overigens niet het ISRA punt. Die zit netjes in de meterkast. Het gaat hier om de contactdoos in de woonkamer.

Het metalen montage frame dat er voorheen in zat is verwijderd. Ik wil deze weer in ere herstellen, maar heb het halve internet afgestruind naar eventuele montage frames, maar tot op heden niets kunnen vinden.

Ik ben dus op zoek naar iets zoals in de tweede afbeelding. Is er iemand die mij in de goede richting kan helpen zodat ik dit weer netjes kan maken zoals bijvoorbeeld afbeelding 3, zonder uiteraard de hele lasdoos te moeten vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://forum.kpn.com/t5/image/serverpage/image-id/7097iCCA5988F94117BB3/image-size/large?v=mpbl-1&px=-1

Afbeeldingslocatie: https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_10_2011/post-362-1318262143,3277.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_10_2011/post-362-1318262143,4031.jpg

UPDATE:
Links: de lasdoos met de 4 bevestigingspunten.
Rechts: wat ik zoek, een metalen frame zodat ik daarna twee basiselementen kan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dob75w.png

[ Voor 10% gewijzigd door CyberE op 20-10-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Een dergelijke inbouwaansluiting bestaat uit 3 delen; de lasdoos, een basiselement, en een centraalplaat.

Die metalen frames met de aansluitingen heten basiselement. Het witte afdekkapje de centraalplaat, welke in veel verschillende stijlen te koop is.

Met die terminologie vind je bijv. deze; http://www.elektrototaalm...os-393582-4134730/393582/

Maar je kunt er ook voor kiezen een RJ11-aansluiting te maken. Dan heb je de grote logge PTT-muurstekker niet nodig en prik je de kabel vanaf de telefoon direct in de muur. Daarbij heb je dan veel meer keuze uit centraalplaten.

[ Voor 88% gewijzigd door frickY op 20-10-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

CyberE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:41:
De vorige bewoner van mijn huis heeft de oude langwerpige lasdoos van de PTT (afbeelding 1) dusdanig achtergelaten dat het feitelijk een lege doos is, zonder enig binnenwerk. Dit is overigens niet het ISRA punt. Die zit netjes in de meterkast. Het gaat hier om de contactdoos in de woonkamer.

Het metalen montage frame dat er voorheen in zat is verwijderd. Ik wil deze weer in ere herstellen, maar heb het halve internet afgestruind naar eventuele montage frames, maar tot op heden niets kunnen vinden.

Ik ben dus op zoek naar iets zoals in de tweede afbeelding. Is er iemand die mij in de goede richting kan helpen zodat ik dit weer netjes kan maken zoals bijvoorbeeld afbeelding 3, zonder uiteraard de hele lasdoos te moeten vervangen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou de huidige contactdoos verwijderen, en een telefoonstekker monteren in dezelfde serie als de wandcontactdozen in de rest van je huis. Ziet er wel zo sjiek uit. Het hoeft dus niet perse iets van de PTT te zijn, maar kan van elk merk zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die dingen zijn al niet standaard qua maat en de kleur is ook vies. Ik zou hem eruit halen en vervangen door doos die bij de rest van je huis past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
Bedankt voor de reacties tot zo ver. Wellicht ben ik niet geheel duidelijk geweest.

Ik wil deze contactdoos zo bouwen dat ik zelf kan kiezen welke modules ik er in zet. Het zij een stopcontact, het zij internet/telefoon aansluiting. Dit kan echter alleen wanneer ik een soort van frame in de lasdoos kan plaatsen zodat ik die modules kan bevestigen. De lasdoos heeft namelijk maar 4 punten om het een en ander te monteren. Alleen in het midden van alle zijdes. Er moet dus iets in komen om meer bevestigingspunten te creëeren voor de standaard wandcontactdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Daar vergis je je. Alle basiselementen kun je zo in je huidige lasdoos plaatsen. Dat is precies waar die 4 punten voor bedoeld zijn.

Wellicht dat sommige merken1 basisframe hanteren waarin je een bepaalde module kunt plaatsen, maar gebruikelijker is dit één geheel. Hier kun je gewoon direct een stopcontact in schroeven
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrototaalmarkt.nl/fimg/134714_productfoto_normaal_product4134714/0/normaal/abb-busch-jaeger-wandcontactdoos--20eucks-212-503.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 20-10-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
Daar praten wij dus langs elkaar heen. De lasdoos is langwerpig en bied ruimte voor twee basiselementen. Echter heeft de lasdoos niet de bevestigingspunten om deze gelijk te monteren, daar er maar 4 schroeven in kunnen, te weten midden boven, midden links, midden rechts en midden onder. Wanneer je dus twee basiselementen wilt monteren zal dit alleen op de twee schroeven boven en onder kunnen waardoor het midden dus los hangt.

Rechts: wat ik zoek, een metalen frame zodat ik daarna twee basiselementen kan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dob75w.png

[ Voor 21% gewijzigd door CyberE op 20-10-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

frickY schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:08:
Daar vergis je je. Alle basiselementen kun je zo in je huidige lasdoos plaatsen. Dat is precies waar die 4 punten voor bedoeld zijn.

Wellicht dat sommige merken1 basisframe hanteren waarin je een bepaalde module kunt plaatsen, maar gebruikelijker is dit één geheel. Hier kun je gewoon direct een stopcontact in schroeven
[afbeelding]
Nee dit is een oude kpn doos, geen standaard inbouwdoos....

@TS: Volgens mij scheelt de lengte niet zoveel, meer is ie smaller.
Doos eruit en aanpassen naar standaard formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

CyberE schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:13:
Daar praten wij dus langs elkaar heen. De lasdoos is langwerpig en bied ruimte voor twee basiselementen. Echter heeft de lasdoos niet de bevestigingspunten om deze gelijk te monteren, daar er maar 4 schroeven in kunnen, te weten midden boven, midden links, midden rechts en midden onder. Wanneer je dus twee basiselementen wilt monteren zal dit alleen op de twee schroeven boven en onder kunnen waardoor het midden dus los hangt.

[afbeelding]
Je kan die gaten in het plastic frame op foto 2 hiervoor niet gebruiken?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
Hooglander1 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:44:
[...]

Je kan die gaten in het plastic frame op foto 2 hiervoor niet gebruiken?
Welk plastic frame? Als je refereert naar de afbeelding die ik zelf gemaakt heb dan is dat juist een frame dat ik zoek. Het zij van kunststof danwel van metaal. Deze ontbreekt namelijk. Ik heb nu dus een compleet lege contactdoos en zoek naar een nette oplossing om toch twee basiselementen te monteren...uiteraard met zo min mogelijk hakken en breken.

UPDATE
Na even gezocht te hebben is dit exact het onderdeel dat mist en wat ik nodig heb...nu nog een locatie waar ik die kan kopen. Of iets soortgelijks.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/hsqfie.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door CyberE op 20-10-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 10:34
Even niet om het een en ander, maar je zou toch de complete lasdoos kunnen vervangen, qua werk valt dat dacht ik nog wel redelijk mee mits de huidige een beetje degelijk zijn ingebouwd? dan vervang je de huidige lasdoos door 2 "normale" lasdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
jctjepkema schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:01:
Even niet om het een en ander, maar je zou toch de complete lasdoos kunnen vervangen, qua werk valt dat dacht ik nog wel redelijk mee mits de huidige een beetje degelijk zijn ingebouwd? dan vervang je de huidige lasdoos door 2 "normale" lasdozen.
Dat is wat mij betreft het laatste redmiddel aangezien er recentelijk behangen is en dit zeg maar het "dat zien wij later wel"-klusje is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:00

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb dezelfde doos op 2 plekken in mijn huis zitten, in de woonkamer en op de 1e verdieping master bedroom. Probleem is dat deze geen schroefgaten heeft waar je normaal de basiselementen op vastzet.

Je hebt inderdaad dat frame nodig om zaken te kunnen monteren. Wat ook kan, zijn inbouwelementen met klemmen. Zo heb ik op de 1e verdieping een coaxdoos in dit frame gemonteerd: Gewoon de klemmen uitdraaien totdat deze goed vast zit. Op de volgende foto kun je aan de linkerkant nog net zo'n zien zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroprijsbreker.nl/fotos/Elektroprijsbreker.nl_20110504171316_1.JPG

Andere mogelijkheden dan het verwijderen van deze brakke inbouwdoos heb ik ook niet kunnen vinden.

volgens mij heb ik er wel eens een foto van gepost hier op Tweakers...Dat blijkt dus te kloppen. In mijn Photobucket album vindt je meer foto's van deze doos: http://s20.photobucket.com/user/TheExecuter/library/Tweakers

[ Voor 27% gewijzigd door The Executer op 20-10-2014 15:22 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
Inmiddels het missende deel op de kop weten te tikken. Bedankt nogmaals voor alle tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 15:13
Hoe en waar heb je hem vandaan?
Voor de volgende met dezelfde vraag.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
Helaas geen winkel o.i.d. Een kennis met een uitgebreide rommelzolder bood hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Gewoon lekker naar Rj11 gaan lijkt me ;) die dubbele kun je gewoon monteren zonder dat ijzeren frame door te monteren op bovenste + onderste schroefbusjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.attema.com/nl_NL/wp-content/uploads/sites/3/2013/05/In-gesprek-met-KPN.jpg

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunteam
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 15:53
Waar kan ik die dubbele set kopen? Ik heb echt overal gezocht en gevraagd.

[ Voor 37% gewijzigd door Sunteam op 02-04-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
In die 2 M3 gaatjes kun je standaard schakelmateriaal vastschroeven! Niet moeilijk doen, gewoon bij de gamma/praxis van Peha of Busch-Jaeger een blindplaatje en een telefoonstopcontact halen en erin schroeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44
fazerfreak schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:05:
Gewoon lekker naar Rj11 gaan lijkt me ;) die dubbele kun je gewoon monteren zonder dat ijzeren frame door te monteren op bovenste + onderste schroefbusjes.

[Afbeelding]
Ik ben eigenlijk op zoek naar een centraalplaat als deze om een oude aansluiting weer netjes te maken. Liefst in zuiver wit en niet crème. Maar ik kan het echt nergens vinden.. iemand nog een idee? Ik ben geen kpn klant, maar wil het wel netjes afgewerkt hebben in de woonkamer en de slaapkamer.

Helaas geen isra punt in de meterkast, dus is volgens mij dit mijn isra punt en mag ik er dus niet zelf aan 'kloten'. Liefst haalde ik hem weg en zet ik er iets anders in (utp en dan doortrekken naar de slaapkamer).

[ Voor 13% gewijzigd door WVL_KsZeN op 23-12-2018 11:53 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
WVL_KsZeN schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:48:
[...]

Ik ben eigenlijk op zoek naar een centraalplaat als deze om een oude aansluiting weer netjes te maken. Liefst in zuiver wit en niet crème. Maar ik kan het echt nergens vinden.. iemand nog een idee? Ik ben geen kpn klant, maar wil het wel netjes afgewerkt hebben in de woonkamer en de slaapkamer.
1 van de vele hits op google (rj11 inbouw) ->
https://www.gamma.nl/asso...s-telefonie-wit/p/B457505

Tevens kan dit ook gewoon met RJ45 inbouw alleen gebruik je dan niet alle aders (Dit is wat ik zou doen, dan heb je in de toekomst mogelijkheid om data aan te sluiten ipv telefonie.... )

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:45
WVL_KsZeN schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:48:
[...]

Helaas geen isra punt in de meterkast, dus is volgens mij dit mijn isra punt en mag ik er dus niet zelf aan 'kloten'. Liefst haalde ik hem weg en zet ik er iets anders in (utp en dan doortrekken naar de slaapkamer).
Inmiddels een oplossing gevonden?
Ik ben ook op zoek naar een dubbele PTT-aansluiting (1x afdekplaat ISRA, 1x telefooncomtact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 23:26

SA007

Moderator Tweaking
Dit is echt niet waarom je een topic zou mogen kicken, doe dan een PM naar die gebruiker.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.