Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Titel wel goed? 'IBM neemt chipdivisie Globalfoundries over'

Pagina: 1
Acties:

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Zoals ik het artikel lees, neemt Globalfoundries de chipdivisie van IBM over en niet andersom.

"De chiptak van IBM zou jaarlijks een verlies lijden van 1,5 miljard dollar, omgerekend 1,18 miljard euro. Het afstoten zou onderdeel zijn van een grote reorganisatie die ertoe moet leiden dat IBM in 2015 meer winst maakt."

IBM stoot dus af.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:05
Ik snap inderdaad niet zoveel van het artikel.
BM zou later op maandag bekendmaken dat het Globalfoundries 1,5 miljard dollar, omgerekend 1,18 miljard euro, betaalt voor het overnemen van zijn verlieslijdende chipdivisie.
Wie is "zijn"?
De chiptak van IBM zou jaarlijks een verlies lijden van 1,5 miljard dollar, omgerekend 1,18 miljard euro. Het afstoten zou onderdeel zijn van een grote reorganisatie die ertoe moet leiden dat IBM in 2015 meer winst maakt.
Snap ik ook niet. Als de chiptak van IBM al verlies maakt, waarom dan nog meer fabrieken toevoegen aan die chiptak?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
uit de KOP van het bron artikel:

International Business Machines Corp. (IBM) agreed to pay Globalfoundries Inc. $1.5 billion to take an unprofitable chip-manufacturing unit off its hands, according to two people with knowledge of the matter.

letterlijk vertaal ibm betaalt GF 1,5 miljard dollar, om van een verliesleinde chipdivisie af te kunnen komen.

dit is trouwens niet eens een heel gekke constructie, aangezien het niet heel erg ongebruikelijks om bedrijfs onderdelen voor ruuwweg 1,5 a 2 keer de verwachte jaar-omzet van de hand te doen, klinkt het dus ook niet helemaal onlogis wanneer je 1 jaar omzet mee geeft als je over een verliesleidende tak praat.

voor ibm is dit in ieder geval een meevaller van 3 miljard dollar over de komende 3 jaar