Mac Mini ondersteunt geen 4k op 60 Hz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 22:07
Ik dacht, veel mensen willen vast wel weten of de Mac Mini goede 4K ondersteuning heeft. Het was niet zo makkelijk om dit uit te vinden, en omdat ik er wel achter ben gekomen herhaal ik het hier even.

Het antwoord is dat de Mac Mini (Late 2014) 4K helaas alleen op 30 Hz ondersteund. Dat is prima voor content afspelen, maar niet om gewoon op te werken.

Ik heb de uitleg hoe ik dit heb uitgevonden ook hier op het Apple support forum gepost. Eigenlijk vind ik dit wel een enorme teleurstelling, of zelfs een flater. Nu weten we natuurlijk wel gelijk waarom Apple het Thunderbolt display niet heeft geüpdatet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Het is bij de meeste pc's van die prijs niet ondersteund, denk eens na ik gok 550 euro voor een pc die 4k ondersteun dop 60hz dat gebeurt zo goed als nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:13

3DDude

I void warranty's

Goed om te weten, zou het alleen in deze TS oplaten nemen

[Mac mini] Ervaringen en Discussie, deel 5

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:44
Ik wil niet vervelend doen, maar als gewoon naar de spec's had gekeken op de site van Apple zelf, dan had je daar direct al kunnen zien dat de nieuwe Mac Mini dit niet aan kan ;)

http://www.apple.com/nl/mac-mini/specs/

Jammer...? Zeker! Maar voor Netflix 4K prima te doen. Nu de ATV nog :P

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32
xsess schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 07:35:
Ik wil niet vervelend doen, maar als gewoon naar de spec's had gekeken op de site van Apple zelf, dan had je daar direct al kunnen zien dat de nieuwe Mac Mini dit niet aan kan ;)

Voor mij is een Mac Mini nog steeds een no-go voor HTPC toepassingen. Zo te zien heeft OS X 10.10 qua Core Audio nog steeds geen ondersteuning voor Dolby TrueHD en DTS-HD streaming over HDMI. Ik snap best dat je als bedrijf niets van Blueray wilt weten, maar is het zo moeilijk om een protected audio path (volgens mij must-have voor HD audio standaarden) in te bouwen ? De GPU hardware (Intel, AMD, Nvidia)
ondersteund het gewoon.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 22:07
xsess schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 07:35:

Ja het staat er wel, maar niet echt eenduidig, want HDMI ondersteunt sowieso geen 4k 60 Hz, en dat is wat er staat. Er staat niet dat de Mini Displayport (v 1.2), die wel snel genoeg is, het ook niet ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door Jefrey Lijffijt op 20-10-2014 11:24 ]

Pagina: 1