Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Macbook Pro] 8 of 16gb geheugen

Pagina: 1
Acties:

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10 21:50
Hi guys,

Ik ga volgende week een nieuwe MacBook Pro aanschaffen. Het zal de 13" retina worden met 2,8-GHz. Het enige waar ik nog over twijfel is of ik de standaard 8gb geheugen neem of upgrade naar 16gb. (In de nieuwe modellen MacBook Pro's is het geheugen niet aan te passen)

In eerste instantie wilde ik voor 2,6-GHz model gaan maar ik heb niet genoeg aan de 256gb opslag. Nu twijfel ik over het geheugen, de upgrade naar 16gb is weer 200 euro extra. Budget zit al aardig aan het limiet. Mijn huidige Mac (8gb, duo-core 2,53-GHz) is bijna 6 jaar oud en toe aan vervanging.

Ik gebruik mijn huidige Mac voor web en native development, design (Adobe CC & Sketch) en soms videobewerking. De upgrade naar een nieuwe MacBook Pro zal veel sneller werken door de SSD.

Ik ga ervan uit dat mijn nieuwe MacBook Pro ook weer een aantal jaar meegaat.

Wat denken jullie, 8gb of 16gb geheugen?

Alvast bedankt,

- Bram

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je 16gb neemt kan je beter een 15" nemen imo. Is even duur, maar de 15" heeft een krachtigere cpu en gpu en standaard 16gb ram.

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10 21:50
----

[ Voor 99% gewijzigd door brsm op 19-10-2014 23:35 ]

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Als topicstarter dat doet heeft hij een 15 inch met 256gb... uitbreiden naar 512 in dat model zou betekenen dat er nog eens 300(!) bovenop komt.

Persoonlijk zit ik met hetzelfde ''dilemma'' maar ben ik er inmiddels uit dat ik het op safe speel en voor de 16gb ga, zo maak je hem goed futureproof en blijft je eventuele restwaarde ook hoger.

Verder kan ik je advieseren om via surfspot hem aan te schaffen als je recht hebt op studentenkorting.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zou eerlijk gezegd gewoon voor 8 gaan, kan me niet voorstellen dat je 16GB nodig hebt met normaal gebruik.

Ligt er natuurlijk wel aan waar je hem voor gaat gebruiken, maar van wat ik las is 16GB overkill.

[ Voor 32% gewijzigd door Thomas op 20-10-2014 22:49 ]

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Voor mij is 8GB meer dan zat, en dat is voor iemand die regelmatig Adobe Photoshop opstart voor een creatief uurtje artistiek. :) Voor After Effects merk ik wel dat ik meer power nodig heb, maar dat ligt niet alleen aan de 8GB ram...

An  a day keeps the doctor away.

Pagina: 1