Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MacBook AIR 13 inch voor mij voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik wil een nieuwe laptop gaan aanschaffen. Namelijk de MacBook AIR 13 inch. Deze is met 8 gb en ik kan kiezen tussen;

1,4-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,7 GHz
1,7-GHz dual-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,3 GHz

Ik weet alleen nog niet zeker welke ik moet nemen? De laptop wil ik gebruiken voor dagelijkse dingen. Denk hierbij aan mail, internetten, mijn studie (verslagen en presentaties maken) en ik wil Football Manager 2015 erop gaan spelen.

En daarnaast kan ik op deze laptop Football Manager 2015 spelen?

Hoor graag jullie mening en alvast bedankt.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als je het geld kunt besteden is een snellere altijd een slimmer plan. Voor je standaard toepassingen zijn beide laptops geschikt. Footballmanager ken ik niet.

• RR21
sebastius schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:26:
Als je het geld kunt besteden is een snellere altijd een slimmer plan. Voor je standaard toepassingen zijn beide laptops geschikt. Footballmanager ken ik niet.
Bedankt voor je reactie. Maar met mijn gebruik is de i7 dan echt een meerwaarde en ook merkbaar?

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:49

StrongArmLance

Endless flow

FM zal geoptimaliseerd worden voor Macs en dus ook macbooks. Daarnaast is het al een tijdje redelijk speelbaar op macbooks, dus ik denk dat het geen probleem wordt.

FM is wel processor intensief geloof ik, dus een snelle(re) processor helpt zeker. Maar je kan de simulatie ookop 2d zetten, je speelt toch niet om die poppetjes te zien rennen, dan kan i5 prima.

FM kan zeker(altijd). Betere specs zijn uiteraard altijd beter voor games.

[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 19-10-2014 21:56 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

CPU upgrades zijn zelden hun geld waard. Performance-wise krijg je ca 20% snellere CPU maar er zijn meer factoren die een gevoelsnetheid meegeven. Over een jaar of 3 zijn echter beide versies al achterhaald.

Mocht je trouwens af en toe een spel willen spelen, kijk dan eens naar een instapmodel Macbook Pro, deze heeft een 5100 ipv 5000 als GPU en sowieso een fors snellere CPU (2.6 GHz). En de laptop is nog fysiek kleiner ook.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Delerium schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:39:
CPU upgrades zijn zelden hun geld waard. Performance-wise krijg je ca 20% snellere CPU maar er zijn meer factoren die een gevoelsnetheid meegeven. Over een jaar of 3 zijn echter beide versies al achterhaald.

Mocht je trouwens af en toe een spel willen spelen, kijk dan eens naar een instapmodel Macbook Pro, deze heeft een 5100 ipv 5000 als GPU en sowieso een fors snellere CPU (2.6 GHz). En de laptop is nog fysiek kleiner ook.
Een Pro is wel wat overkill voor alleen Football Manager. Het enige wat dat zal doen is de dagen in het spel wat sneller voor bij laten gaan (@OP)

Zeker als je voor de rest alleen presentaties etc maakt.
The newest Macbook Air's come with the latest Intel HD 5000 integrated graphics card (as well as Haswell processors), which is a fairly reasonable increase over the Intel HD 4000.

We have done a lot of optimisations for FM 2014, so the Macbook Air's running Intel HD 4000 should run 3D better than even FM 2013 (in "Low" detail) and I already know this as I use a Macbook Air with the 4000 series graphics card. I haven't seen how the HD 5000 compares, but all reviews point to a good performance gain for the Air series over the 4000 series, so in theory it will be better yet, but keep in mind that these kind of laptops are not really designed for gaming in mind.
Dit is een Sports Interactive medewerker in 2013 op de vraag of een MBA FM goed zou kunnen draaien.

Google maar voor meer bevestiging. Kan echt wel.

[ Voor 35% gewijzigd door StrongArmLance op 19-10-2014 21:46 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Voor het geld van het i7 model kan je bijna wel de Pro kopen (€50 extra kan het probleem niet zijn). Wat in mijn ogen het grootste voordeel van de Pro is, is het het veel betere scherm. Hoge resolutie IPS vs lage resolutie TN. Dan krijg je ook nog eens prestaties die een stuk beter zijn.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Dat lijkt me een verstandige investering.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

StrongArmLance schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:43:
Google maar voor meer bevestiging. Kan echt wel.
Ik zat meer te kijken naar de centen. Standaard Macbook Air kost 1029 euro en de meerprijs van 8 Gb RAM en 1.7 GHz zal het erg snel richting de prijs van de reine MBP gooien (1329 euro). Terwijl dat systeem beduidend sneller is (2.6 GHz en HD5100) en een beter scherm heeft.

De air is bedoeld als instapmodel, iedere meerprijs erop lijkt weggegooid geld (behalve SSD, want dat is op alle modellen karig).

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Delerium schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:56:
[...]

Ik zat meer te kijken naar de centen. Standaard Macbook Air kost 1029 euro en de meerprijs van 8 Gb RAM en 1.7 GHz zal het erg snel richting de prijs van de reine MBP gooien (1329 euro). Terwijl dat systeem beduidend sneller is (2.6 GHz en HD5100) en een beter scherm heeft.

De air is bedoeld als instapmodel, iedere meerprijs erop lijkt weggegooid geld (behalve SSD, want dat is op alle modellen karig).
Daar ben ik het absoluut mee eens. Alleen vraag ik me gewoon af of hij voor de MBA kan gaan en daar tevreden mee kan zijn (wat mogelijk lijkt te zijn met zijn eisen) dan een MBP te kopen, voor 300 euro meer, terwijl hij die misschien niet optimaal gebruikt. Maar dat moet OP zelf maar bekijken ;)

• RR21
Als ik de MacBook AIR wil halen word het deze:

1,4-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,7 GHz
8 GB 1600-MHz LPDDR3 SDRAM
128 GB PCIe-flashopslag

Deze kost € 1.129.

Als ik voor de Macbook Pro ga;
2,6-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,1 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
128 GB PCIe-flashopslag

Betaal ik € 1.329

De pro is natuurlijk beter maar kost ook € 200 euro meer. Ik gebruik hem dus alleen voor mail, internet en school. Ook wel series kijken op de TV (HDMI). Dus ik denk zelf de retina scherm niet nodig te hebben. Of is het scherm echt veel beter? Ook tijdens internetten en mailen enz.?

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
Macbook Pro, geen twijfel over mogelijk.

De hoge resolutie, i5 processor en de betere videoprestaties is de meerprijs meer dan waard. Je bent future-proof en zal langer waardevast zijn dan de Air.

Trouwens, alleen de Pro heeft een HDMI aansluiting. Bij de Air moet je nog een los kabeltje kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door iamzero456 op 19-10-2014 22:15 ]

Pagina: 1