Toon posts:

Verzamel (niet eigen)database uniek maken mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Ik ben benieuwd naar het volgende: Ik wil een bestaande database met woningen gebruiken waar verschillende (buitenlandse)makelaars op aangesloten zitten en in een website verwerken. Deze database komt van een bedrijf welke als platform fungeert en waar ik een licentie van huur. Echter deze content wordt dan door Google niet als uniek gezien en als die al geïndexeerd word zeker niet goed.

Ik ben een digibeet maar vroeg me af of ik dus een niet eigen database uniek kan maken zodat deze woningen een voor een geïndexeerd worden een flink hoog in de zoekresultaten verschijnen als mijn eigen aangeboden woningen en onder mijn naa? Dmv een script of iets dergelijks? Of elke andere oplossing waar ik het bestaan niet van af weet.

Vroeger kopieerde ik die totale database en plaatste deze online en werd toen zeer goed gevonden maar nadeel niet up to date na tijdje. Nu wil ik dat dus proberen met een blijvend up to date database.

*snip* werving staan we hier niet toe en Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! staat niet voor niets bovenaan dit forum ;)

Ben benieuwd of het überhaupt kan!! Alvast bedankt! Arne Wouters

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 19-10-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je vroeger wel eens "De film van Ome Willem" gekeken? Ken je "deze vuist op deze vuist" nog? Als 't zo makkelijk was wat jij wil, dan deed iedereen dat. En dan krijg je dus een "deze vuist op deze vuist" ;)

Iedereen wil hoog/bovenaan de zoekresultaten komen staan en dat kan maar begint op 1 manier: goede content. Sure, je kunt nog wel wat 'SEO-optimizen' e.d. om je site béter vindbaar / doorzoekbaar te maken maar als je uitgangspunt data is die met meerdere partijen gedeeld wordt en die te herkauwen zodat 't er "fris" of "anders" uit ziet dan ga je er niet komen. Je kunt allerlei creatieve manieren verzinnen (bijv. woorden vervangen door synoniemen) maar uiteindelijk zal Google (of eender welke zoekmachine) je geintje doorhebben en je daarvoor (hard) straffen door je flink naar beneden te ranken danwel helemaal uit de zoekindex te mikkeren.

StackOverflow is hier een goed voorbeeld van; zij bieden (of boden?) periodieke dumps van hun gehele dataset 'for the greater good'. Daarna schoten de SO-clones, die létterlijk draaiden op die dumps, als paddenstoelen uit de grond. En in een aantal gevallen leed SO daar zélf onder en rankten de clones hoger dan SO zelf. Totdat Google daar, terecht, een stokje voor stak. Onthoud dat Google (in principe, even "Google is Evil" en "Google wil aleen maar geld verdienen" daargelaten) het meest gebaat is bij tevreden gebruikers en dus gebaat is bij zo goed mogelijke zoekresultaten aanbieden. Ze zullen er dan ook alles aan doen dergelijke kunstjes op te pikken en eruit te wieden. Ik kan, helaas, even niet meer 't linkje naar 't complete verhaal over SO en de clones vinden...

Verder zou ik als ik jou was ook nog maar eens goed de voorwaarden van die overeenkomst (van die DB die je krijgt aangeleverd) doornemen want zaken als "verschijnen als mijn eigen aangeboden woningen en onder mijn naa?sic" gaan vermoedelijk een boze brief op je mat opleveren of je even bij de rechter wil komen uitleggen waar je mee bezig bent ;)

Tot slot schop ik je topic even naar Internetmarketing & Social Media want in ik zie even niet waarom het in Webdesign, Markup & Clientside Scripting staat (zie ook Waar hoort mijn topic?).

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 19-10-2014 23:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Je moet echt meerwaarde bieden voor de gebruikers, anders heeft het voor Google niet zo veel zin om een site te tonen met content die Google al in zijn index heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
RobIII schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:18:
Ik kan, helaas, even niet meer 't linkje naar 't complete verhaal over SO en de clones vinden...
Denk dat je deze discussie bedoelt: https://news.ycombinator.com/item?id=2152286

Maar de vraag is natuurlijk wat een site zonder nieuwe content toevoegd.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pedorus schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:48:
[...]

Denk dat je deze discussie bedoelt: https://news.ycombinator.com/item?id=2152286

Maar de vraag is natuurlijk wat een site zonder nieuwe content toevoegd.
offtopic:
Er staat me iets van bij dat 't een Jeff Atwood / Joel Spolsky blog was...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij