Zwart scherm na installatie AMD drivers

Pagina: 1
Acties:

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
Specs:
AMD FX-8320
R9 280x
2x4GB Corsair Vengeance 1600
gigabyte 990fxa-ud3
crucial 240gb ssd
500gb WD blue

Na het verplaatsen van m'n broertjes computer kregen we geen beeld meer als de computer aangezet werd.
Toen hebben we windows opnieuw geinstalleerd en het leek weer te werken, totdat de AMD drivers geinstalleerd werden.
Nadat de drivers geinstalleerd waren werd er gevraagd om een reboot. Na de reboot blijft het scherm na het windows logo op een zwart beeld hangen en geeft de monitor aan ''Out of range''.
Dit is wat we geprobeerd hebben:

Schone windows 7 installatie
Schone windows 8.1 installatie
Alleen de driver (dus geen CCC en andere meuk) tijdens de installatie aangevinkt
CPU uit de socket gehaald en teruggeplaatst (geen verbogen pinnetjes op de CPU)
Met 1 en 2 ram stickjes booten

2e hands HD7950 gekocht

Zelfs met een schone installatie en een nieuwe GPU blijft het beeldscherm op zwart springen na de installatie van de drivers. Het lijkt me sterk dat allebij de GPU's stuk zijn...

We zijn hier nu al 2 volle avonden mee bezig en beginnen er vrij zat van te worden :(
Heeft iemand ideeën?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Al een andere monitor geprobeerd?

Kan zijn dat na de driver installatie, er automatisch een resolutie en/of refreshrate word gebruikt die het scherm niet ondersteund (en een ander scherm mogelijk wel).
(dat is dus niet hetzelfde als dat het scherm kapot is ofzo, maar kan dus gewoon iets zijn dat de resolutie of refreshrate standaard niet goed staat)

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Welke driver? Het schijnt dat 14.9whql die probleem heeft bij sommige gebruikers, daarom hebben ze 14.9.1 uitgebracht. Ff de laatste driver proberen.

|2600k|Asus 290|

• Problaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
ik heb precies hetzelfde....

xfx r9 290x core edition - 3 stuks in crossfire

als ik in de safe mode opstart is het geen probleem.
ik heb ook de andere drivers geprobeerd, dit helpt ook niet.

heeft je mobo een onboard videokaart? kan ook zijn dat hij na de installatie de onboard videokaart driver pakt? ik heb dit nog niet geprobeerd hoor, maar vanavond weer is een poging wagen.

• riecardow93
Bullus schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:27:
Welke driver? Het schijnt dat 14.9whql die probleem heeft bij sommige gebruikers, daarom hebben ze 14.9.1 uitgebracht. Ff de laatste driver proberen.
Laatste drivers staan er al op. Heb ook oudere drivers geprobeerd, maar die geven het zelfde probleem.
Problaster schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:46:
ik heb precies hetzelfde....

xfx r9 290x core edition - 3 stuks in crossfire

als ik in de safe mode opstart is het geen probleem.
ik heb ook de andere drivers geprobeerd, dit helpt ook niet.

heeft je mobo een onboard videokaart? kan ook zijn dat hij na de installatie de onboard videokaart driver pakt? ik heb dit nog niet geprobeerd hoor, maar vanavond weer is een poging wagen.
De FX serie van amd heeft geen onboard video dus dat kan ik niet proberen.
Safe mode werkt bij mij idd ook.

• riecardow93
Zojuist een andere monitor geprobeerd (ook DVI) en deze werkte ook niet. Vervolgens de TV via hdmi geprobeerd en deze deed het wel!
Toen hebben we op zijn eigen monitor een hdmi kabel aangesloten en dit werkte toen ook. Daarna hdmi en VGA beiden aangesloten, bij de schermresolutie in windows de schermen op dupliceren gezet (bij 2 kabels ziet windows 2 schermen op 1 beeldscherm) en toen de monitor van hdmi naar DVI veranderd op de monitor zelf. Gereboot en er was beeld op DVI
Iemand enig idee waarom het met 2 kabels wel lukt, maar rechtstreeks via DVI niet?

• riecardow93
Iemand enig idee?

• Flopsey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09-2025
Had het zelfde geval met een Asus 7950. Vanalles geprobeerd zelfs een bios flash maar geen resultaat.
Het gekke is dus als je zonder drivers wel gewoon kan booten in Windows.

Momenteel zit ik met een asus 280x en ik zal de 7950 even opnieuw uit de kast halen en kijken of ik nog iets ermee kan.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Na het verplaatsen van m'n broertjes computer kregen we geen beeld meer als de computer aangezet werd.
Toen hebben we windows opnieuw geinstalleerd en het leek weer te werken, totdat de AMD drivers geinstalleerd werden.
Heb je gecontroleerd of de kaart wel goed in het pci-e slot zit?
Pagina: 1