grafische kaart laptop wordt niet gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

• inny45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-01-2022
Hallo,

ik heb een vraag wat betreft de videokaart in mijn laptop.
Dit zijn mijn laptop specs:
i7 3610mq
8gb ram
nvidia gt630m 2 gb ddr3
ssd samsung evo 250gb

Ik vind het leuk om video games te spelen op mijn laptop maar die lopen vaak bizar slecht.
Net speelde ik bijvoorbeeld the vanishing of ethan carter, niet een extreem zware game, maar toch met alles op LOW settings draait hij een magere 20 fps. Als ik dan in-game terug schakel naar mijn bureaublad zie ik het icoontje van mijn on board chip (intel HD 4000) verschijnen.

Kan het zijn dat mijn Nvidia gt630m niet wordt gebruikt? of is die videokaart gewoon behoorlijk slecht en heb ik daarom slechte framerates?

ik heb via de Nvidia control panel de global settings op de nvidia kaart staan en als ik een game speel klik ik rechter muisknop en op uitvoeren met grafische nvidia proccessor om zeker te zijn dat hij hem eventueel gebruikt. Ook heb ik de laatste drivers geinstalleerd.

Ook hoor graag naar jullie mening. alvast bedankt,

Tom

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:54
dat komt omdat je een erg trage kaart in je laptop hebt zitten, die is niet geschikt voor gamen,zekers niet een kaart met ddr3 geheugen

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je de Intel-kaart (soms heet het iets als 'optimus') in het bios uit zet (en daarmee forceert dat de nVidia kaart gebruikt moet worden), maakt dat verschil?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:54
probeer de onboard juist eens,die zou misschien nog wel sneller kunnen zijn als de nvidia..

• inny45
ik heb even gekeken, maar kan dat helaas niet vinden in mn bios, helemaal geen instellingen wat video betreft..
spone schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:06:
Als je de Intel-kaart (soms heet het iets als 'optimus') in het bios uit zet (en daarmee forceert dat de nVidia kaart gebruikt moet worden), maakt dat verschil?

• inny45
ik heb het zojuist even gecheckt, maar hij voelt zelfs nog trager aan
freaky35 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:11:
probeer de onboard juist eens,die zou misschien nog wel sneller kunnen zijn als de nvidia..

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De 630m is nou niet echt een snelle GPU, als ik de benchmarks bekijk valt die onder de low midrange.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

Nemesizz

Untouchable

Gebruik je wel de netadapter?

Op de accu wil een laptop nog wel eens op een lager pitje gaan draaien en vaak word dan ook de 'snelle' videochip uitgeschakeld of gaat dus ook op een lager pitje draaien.

Maar inderdaad, verwacht niet te veel van een 630m , het is echt een entry-level videochip die denk ik krap aan sneller is dan de GPU in de Intel zelf.

• inny45
ja dat doe ik altijd, anders trek je hem sowieso binnen een half uur leeg haha
Nemesizz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:02:
Gebruik je wel de netadapter?

Op de accu wil een laptop nog wel eens op een lager pitje gaan draaien en vaak word dan ook de 'snelle' videochip uitgeschakeld of gaat dus ook op een lager pitje draaien.

Maar inderdaad, verwacht niet te veel van een 630m , het is echt een entry-level videochip die denk ik krap aan sneller is dan de GPU in de Intel zelf.

• inny45
oke, naja jammer ik dacht dat het toch wel een dikke laptop was, maar die kaart is gewoon bagger dus.
MegaTronics schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:28:
De 630m is nou niet echt een snelle GPU, als ik de benchmarks bekijk valt die onder de low midrange.

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:28
Als je van een game naar de desktop schakelt is het vrij normaal dat je het icoontje ziet van intel management center in je taakbalk. Dit doet mijn laptop precies hetzelfde.

Misschien dat je hier iets aan hebt, The Vanishing of Ethan Carter staat er niet tussen maar misschien dat je er een vergelijkbare game tussen kan vinden? http://www.notebookcheck....orce-GT-630M.63761.0.html

Nou vind ik dat je wel extreem lage frames haalt, mijn laptop (Asus N76VZ) met een i7 3630QM, 12GB DDR3 1600MHz, Nvidia GT650M 2GB gddr3, Intel 520 120GB, WD 1TB caviar black. draait zelfs Battlefield 4 op medium 1920x1080 op een speelbare 30FPS.

Aangezien de GT650M ook geen extreem zware videokaart is denk ik toch dat er iets anders mis is bij jou.
Heb je dit bij andere games ook? Zou kunnen dat je videokaart niet ondersteunt wordt door de game.

Als ik jou was zou ik gewoon een andere game installeren om te kijken wat voor framerates te behalen zijn, natuurlijk wel een beetje een recente game die ook wat grafische kracht vraagt.

Succes!

• inny45
he bedankt voor je reactie, nee in andere games is hij ook extreem traag. Wat jij zegt over battlefield is inderdaad een stuk beter dan de benchmark resultaten die je me stuurt van battlefield 4, namelijk maar: 21 fps op med. 1366x768... denk dat het dus wel aan mn kaart ligt. :(
Gringjammer schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:34:
Als je van een game naar de desktop schakelt is het vrij normaal dat je het icoontje ziet van intel management center in je taakbalk. Dit doet mijn laptop precies hetzelfde.

Misschien dat je hier iets aan hebt, The Vanishing of Ethan Carter staat er niet tussen maar misschien dat je er een vergelijkbare game tussen kan vinden? http://www.notebookcheck....orce-GT-630M.63761.0.html

Nou vind ik dat je wel extreem lage frames haalt, mijn laptop (Asus N76VZ) met een i7 3630QM, 12GB DDR3 1600MHz, Nvidia GT650M 2GB gddr3, Intel 520 120GB, WD 1TB caviar black. draait zelfs Battlefield 4 op medium 1920x1080 op een speelbare 30FPS.

Aangezien de GT650M ook geen extreem zware videokaart is denk ik toch dat er iets anders mis is bij jou.
Heb je dit bij andere games ook? Zou kunnen dat je videokaart niet ondersteunt wordt door de game.

Als ik jou was zou ik gewoon een andere game installeren om te kijken wat voor framerates te behalen zijn, natuurlijk wel een beetje een recente game die ook wat grafische kracht vraagt.

Succes!
Pagina: 1