Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer aspire v3 of lenovo s440? Lichte laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erg te twijfelen over de onderstaande laptops. Welke raden jullie aan?

Ik zoek namelijk een lichte laptop (onder 2 kg) van 13,3 of 14 inch van ongeveer € 600. Ik vind de snelheid erg belangrijk, dus als het kan met SSD. Ook een lange accuduur (> 6 uur) en een mat scherm vind ik belangrijk.

Ik kwam op de onderstaande laptops uit:
• Acer Aspire V3-371-39JC (13,3 inch)
€ 600, Intel Core i3-4030U, 1,49 kg, 1,9GHz, 1920x1080 (Full HD 1080p), 128 GB SSD, 4 GB tot max 8 GB geheugengrootte, accuduur van ongeveer 6,5 uur.
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison

• Lenovo Thinkpad S440 (14 inch)
€ 619 (dan heb je er een van 500GB Hard Disk Drive, maar wel 7200rpm.Als ik ervoor kies om er 128 GB SSD bij te kopen: € 680), Intel Core i3-4030U, 1,78 kg, 1,9 GHZ, HD+ (1600x900), 4 GB geheugengrootte, accuduur van ongeveer 9 uur.
http://shop.lenovo.com/nl...-series/s440#tab-functies

Tussen bovenstaande laptops twijfel ik het meest. Eventueel nog een 3e optie, vanwege het touchscreen. Helaas heeft deze laptop wel een glanzend scherm en geen SSD: Asus VivoBook S301LA-C1141H (€ 600, 1.75 kg)

Ik hoor graag jullie advies!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
In de tests op notebookcheck.com gaat de accu van de Acer langer mee dan die van de Lenovo.
Mijn keuze zou de Acer zijn aangezien die voor dat geld al een SSD heeft en dus die langere accutijd.

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:01
En daarbij heb je ook nog full HD. Volgens mij moet die Acer ook een langere accuduur hebben door een zuinigere SSD. 7200 rpm betekent ook dat het meer energie kost. Dus ik heb mijn twijfels bij die 9 uur. En volgens mij zitten er op die Acers ook standaard een beter scherm dan op de Lenovo's. Dat is in ieder geval bij de v5 serie zo.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De v5 heeft een ips scherm terwijl deze v3 een tn scherm heeft die waarschijnlijk niet veel beter is dan het scherm van de lenovo.

Verder denk ik dat de Acer de beste deal is qua hardware, maar waarschijnlijk is de Lenovo wel wat beter gebouwd.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Je vergeet de korting nog die je op de Lenovo kan krijgen 7% met afn102nt of 10% als je student bent door te mailen met Lenovo op josullivan@lenovo.com en dan vragen naar Lenovo's affinity program for students. Mail wel vanaf je student mail en in het Engels.

Ik heb zijn grote broer in handen de S540 in handen gehad en daarvan kan ik zeggen dat het scherm niet zo slecht is en dat hij solide aan voelt door zijn metalen behuizing.
Acer staat nou niet echt bekend om zijn bouwkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om voor de acer v3 te gaan. Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1