Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CAI en Internet indeling vanuit meterkast ?

Pagina: 1
Acties:

• crackedtooth
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Eind oktober nieuwe Woning uit2000
Betonnen vloeren

Hoe beste dingen te verdelen ? Er ligt al een en ander aan kabels.

UPC modem is de Ubee EVW3226
ben ervanuitgegaan dat ie niet zo prettig is ?

Indien wel prettig dan kan ik de EVW3226 in de woonkamer gebruiken in scenario van de Optie 2.
En de ASUS niet gebruiken/aanschaffen.

Wat ik vervang word Koka99 draad en hirscman aansluitingen Fconnector of koswa dingen.
De draden wil zo min mogelijk opnieuw trekken.

Meterkast wat verder weg van woonkamer, zit vast aan bestaande leidingen.
TV aansluiting in woonkamer , gebruik voor horizon box of CI+ module
TV aansluiting boven (2 of 3)

Ik wil UPC modem in bridg stand zetten en zelf een ASUS RT-68 router gebruiken.
Vandaar bekabeld naar apparatuur in woonkamer.
Er zijn ook 1 of 2 ethernetaansluitingen boven vanuit de meterkast.

Is dit een goede keuze ? ik denk zelf aan optie1 ?

Optie 1:
Meterkast:
UPC komt binnen in meterkast -> 2 weg UPC splitter monteren
UPC splitter Uitgang 1-> via 4 weg cai splitter naar CAI woonkamer en boven
Uitgang 2 -> met F connector naar UPC modem
UPC modem in bridge -> ethernetkabel door leiding naar woonkamer en ASUS RT-68
ASUS RT-68 woonkamer 1x naar switch voor kamerapparatuur en 1x ethernet retour naar meterkast.
Ethernetretour in meterkast dan op een switch voor internet boven.

Wat is wijsheid?

Afbeeldingslocatie: http://images.investorshub.advfn.com/images/uploads/2014/10/19/bkuxb20140617_110454.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door crackedtooth op 19-10-2014 20:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De kabelmodem hoort bij je eerste aansluitpunt, dus optie 2 is een erg slecht idee.

Verder mis ik in beide scenario's UTP naar boven. In het huis wat je beschrijft ga je grote problemen krijgen met WiFi-ontvangst boven, zeker in de 5GHz met ac (je geeft niet volledige naam van die router, maar ik ga er even vanuit dat je de Asus RT-AC68U bedoelt). Je gaat hoe dan ook voor goede verbinding en zeker goede snelheid meerdere AP's nodig hebben en dan is het een stuk makkelijker om die UTP naar boven te trekken als je de boel verbouwt en niet om er later achter te komen dat het niet gaat en lopen prutsen met powerline enzo.

Kan trouwens zijn dat je met eerst tweewegsplitter en dan vierwegsplitter niet genoeg signaal overhoudt voor rest van huis. Ipv die tweede spliter zou je een versterker kunnen overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

• crackedtooth
er is al op twee plekken UTP naar boven, weet alleen niet of die kabel goed is
Dus dat is gewoon aansluiten op switch in meterkast. En dan op 1 van beide boven tzt een AP.

Wel verstandig om de UPC moden Ubee EVW3226 in bridge te gebruiken?
Of is ie beter dan verwacht?

Duidelijk advies dus optie 1?

Vervelende is dat ik niet weet wat er nu in leidingen zit.. mogelijk onvoldoende ruimte voor twee cat5 kabels wanneer die een leiding met coax moeten delen. (1 van upc modem naar woonkamer en 2e terug van router naar switch in meterkast voor kabels naar boven)
Daar ga ik nog achterkomen

[ Voor 44% gewijzigd door crackedtooth op 19-10-2014 19:47 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En je aansluitmateriaal met die plastich huisjes/behuizingen is ook niet helemaal storingsvrij in sommige regio's beter verdiep je je in wat beter aansluitmateriaal en evt ook beter coax, maar dat is moeilijk te beoordelen op het moment.

Iperf

• crackedtooth
Ja, wat ik vervang word Koka99 draad en hirscman aansluitingen Fconnector of koswa dingen.
De bestaande kabel lijkt dunne kabel als het goed is moeten die hirschman koswa daar ook gewoon op passen. Denk alleen niet dat koka en utp er samen in gaan ?

Moet de woning nog betrekken, maar wil in 1e weekend dit als eerste doen.
Dus nu even kijken wat ik moet halen en vooral ook hoe in te delen.

[ Voor 76% gewijzigd door crackedtooth op 19-10-2014 20:03 ]

• crackedtooth
Er moet inderdaad een cat5 kabel en een netwerk kabel door zelfde leiding.
Welk merk cat5e kabel te adviseren waar een utp kabel naast past ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ... dus een cat5 en een netwerkkabel ?

Dat is euh, hetzelfde toch ?
(cat5e is ook utp btw)

of bedoel je coax :P

edit:

Tevens vrindelijk doch dringend verzoek om de wijzig knop te gebruiken ipv het topic te kicken

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 19-10-2014 20:49 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

crackedtooth schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:45:
er is al op twee plekken UTP naar boven, weet alleen niet of die kabel goed is
Dus dat is gewoon aansluiten op switch in meterkast. En dan op 1 van beide boven tzt een AP.

Wel verstandig om de UPC moden Ubee EVW3226 in bridge te gebruiken?
Of is ie beter dan verwacht?
Tja, wat verwacht je? :z

Als je verwacht om hele huis vanuit meterkast van WiFi te voorzien - vergeet het maar. Ook als je een losse router zou plaatsen :o

Ik zou denk ik de EVW3226 als router houden, maar voor WiFi aparte AP's boven en in de woonkamer plaatsen. Je kunt daarvoor routers gebruiken, maar zorg dan dat ze als AP ingesteld worden (zie sticky bovenaan dit subforum voor howto - komt neer op DHCP uitzetten en via LAN-poort (dus niet WAN) verbinden met de router.

Ik zou geen Asus router gebruiken als je 5GHz wilt doen met meerdere AP's aangezien Asus geen DFS ondersteunt, dus iedere 802.11ac device van ze met 80MHz kanaalbreedte zal met ieder andere interferen. Dan kun je beter naar Netgear of Engenius kijken. Vergelijkbare prijs en performance, maar wel netjes DFS certified.
Duidelijk advies dus optie 1?
Ja.
Vervelende is dat ik niet weet wat er nu in leidingen zit.. mogelijk onvoldoende ruimte voor twee cat5 kabels wanneer die een leiding met coax moeten delen. (1 van upc modem naar woonkamer en 2e terug van router naar switch in meterkast voor kabels naar boven)
Daar ga ik nog achterkomen
Hoezo heen en terug?

Gewoon router in de meterkast, ofwel de EVW3226, danwel je eigen router. Elders in huis alleen AP's. Dan hoef je enkel UTP kabels van meterkast naar rest huis te doen, niet terug (wat redelijk onzin is).

Oslik blyat! Oslik!

• crackedtooth
Fijne antwoorden
@fish: ja tuurlijk bedoelde ik coax met cat5 :p , sorry voor slordigheid
Coax koka799 is erg dik. Dunnere coax met cat5e moet wel in normale buis passen?

@dion_b EVW3226 kan ik geen reviews van vinden. Dus geen wifi in meterkast snap ik
Met de gedachte dat ewv3226 misschien beperkt is het idee om in hem bridge te zetten en andere router mede ivm geen inschatting hoe goed de evw is qua functionaliteit los van wifi bereik(firewall, instellingen functionaliteit etc)
Welke specifiek AP model zou je adviseren voor goed signaal en gebruik bij evw3226 wel gewoon als router?

-Netgear Nighthawk R7000 ?
-linksys ea6900 is onduidelijk over DFS
Of zijn dit overkill modellen voor alleen AP ? Gewoon goed N model anders?

Owh en de ASUS RT-AC68U lijkt wel DFS te hebben

Huidige woning doe ik dat al..dom modem -> 1 e4200 router -> 2e e4200 passief switch en wifi punt Voor coverage hele huis.

[ Voor 32% gewijzigd door crackedtooth op 19-10-2014 23:22 ]

Pagina: 1