Beste mede tweakers,
NOTE: Betreft Visual Basic, vergeten in de titel te zetten. Mijn excuses hiervoor.
Een tijd terug heb ik een porgramma geschreven in autoit. Nu wil ik omdat ik een paar functionaliteiten mis het helemaal herschrijven in Visual basic, ik gebruik er visual studio 2013 voor (lang leve dreamspark).
Nu heb ik onder de knie gekregen hoe je met gebruik van jsonconvert van newtonsoft een json string om kan zetten in een object waar je doormiddel van bijv object.name.first de voornaam eruit kan halen. Werkt perfect.
Nu heb ik te maken met een JSON string waarin een JSON array bevind.
Dit gebruik ik voor een normale json string die dus alleen bestaat uit {} en geen []
Dim obj = JsonConvert.DeserializeObject(Of Rootobject)(json)
Dit werkt helemaal prima, maar als ik dat gebruik op de json van :
https://api.twitch.tv/api/videos/a579793742 (om maar ff een voorbeeld te geven).
Krijg ik de foutmelding:
Additional information: Cannot deserialize the current JSON array (e.g. [1,2,3]) into type 'WindowsApplication1.Live' because the type requires a JSON object (e.g. {"name":"value"}) to deserialize correctly.
Ik begrijp dat ik ergens (Of list) moet gebruiken, maar die kan ik niet op de Rootobject doen omdat deze zelf geen array is, de object Live is een json array en de rest zijn gewoon normale objecten.
Zou er iemand hier zijn die vriendelijk genoeg is om mij de goeie kant op te sturen? Of aan te raden een andere methode te gebruiken ipv JsonConvert.
Met vriendelijke groet,
Marco
PS: De classes die ik heb laten genereren door visual studio:
NOTE: Betreft Visual Basic, vergeten in de titel te zetten. Mijn excuses hiervoor.
Een tijd terug heb ik een porgramma geschreven in autoit. Nu wil ik omdat ik een paar functionaliteiten mis het helemaal herschrijven in Visual basic, ik gebruik er visual studio 2013 voor (lang leve dreamspark).
Nu heb ik onder de knie gekregen hoe je met gebruik van jsonconvert van newtonsoft een json string om kan zetten in een object waar je doormiddel van bijv object.name.first de voornaam eruit kan halen. Werkt perfect.
Nu heb ik te maken met een JSON string waarin een JSON array bevind.
Dit gebruik ik voor een normale json string die dus alleen bestaat uit {} en geen []
Dim obj = JsonConvert.DeserializeObject(Of Rootobject)(json)
Dit werkt helemaal prima, maar als ik dat gebruik op de json van :
https://api.twitch.tv/api/videos/a579793742 (om maar ff een voorbeeld te geven).
Krijg ik de foutmelding:
Additional information: Cannot deserialize the current JSON array (e.g. [1,2,3]) into type 'WindowsApplication1.Live' because the type requires a JSON object (e.g. {"name":"value"}) to deserialize correctly.
Ik begrijp dat ik ergens (Of list) moet gebruiken, maar die kan ik niet op de Rootobject doen omdat deze zelf geen array is, de object Live is een json array en de rest zijn gewoon normale objecten.
Zou er iemand hier zijn die vriendelijk genoeg is om mij de goeie kant op te sturen? Of aan te raden een andere methode te gebruiken ipv JsonConvert.
Met vriendelijke groet,
Marco
PS: De classes die ik heb laten genereren door visual studio:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Public Class Rootobject2 Public Property api_id As String Public Property start_offset As Integer Public Property end_offset As Integer Public Property play_offset As Integer Public Property increment_view_count_url As String Public Property path As String Public Property duration As Integer Public Property broadcaster_software As String Public Property channel As String Public Property chunks As Chunks Public Property restrictions As Restrictions Public Property preview_small As String Public Property preview As String Public Property vod_ad_frequency As String Public Property vod_ad_length As String Public Property muted_segments As Object End Class Public Class Chunks Public Property live() As Live End Class Public Class Live Public Property url As String Public Property length As Integer Public Property vod_count_url As String Public Property upkeep As String End Class Public Class Restrictions End Class |
[ Voor 28% gewijzigd door marco282 op 19-10-2014 19:23 ]
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV