Toon posts:

High-End (Game) PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming op Ultra/High Quality. Misschien beetje streamen. Zou graag dit systeem ook als Hackintosh gebruiken. Daarom de 2de (kleine) SSD. Ik ben ook bezig met webdesign/programmeren. Overige zullen de normale zaken zijn zoals: surfen, films kijken, administratie, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is niet echt van toepassing. Als ik het nodig heb, zal ik het wel aankopen. Desnoods iets later en breid ik het systeem stelselmatig uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Allemaal nieuw.De behuizing en voeding + witte kabels heb ik al aangekocht.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SLI - SSD - 8 GB RAM - Overzichtelijk en bij elkaar passende componenten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair en Asus voornamelijk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij elkaar passende componenten vind ik leuk aangezien men case een window heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar witte kleuren/tinten. Heb ik ook proberen doen bij de build. Ben eigenlijk ook benieuwd naar welk nieuw moederbord ze in de BBG gaan steken van November voor de High-End edition. Jullie een idee? Zelfde voor de schermen van ProLite van BBG, zijn er al betere op de markt ondertussen?

Ga je overklokken?
Maybe, nog geen ervaring mee maar wel in geïnteresseerd. Daarmee het K model van de processor, zo blijft de optie open.

De build is een samenvoeging van verschillende inspiraties: Youtube, BBG, persoonlijke ideeën, etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 209,90€ 209,90
1Asus Z97-A€ 133,-€ 133,-
2Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 699,80
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,18€ 70,18
1Corsair Graphite 780T Wit€ 168,50€ 168,50
1Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2)€ 75,-€ 75,-
3Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 145,50€ 436,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 83,27€ 83,27
1Corsair Hydro H100i€ 103,50€ 103,50
2Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 26,61€ 53,22
1Corsair Dominator Platinum CMD8GX3M2A1866C9€ 119,90€ 119,90
1Corsair HX750i€ 137,50€ 137,50
1Crucial MX100 128GB€ 59,46€ 59,46
1Crucial MX100 512GB€ 180,29€ 180,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.530,02

Laat jullie gaan! ;)

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
-verwijderd-

[ Voor 89% gewijzigd door RemyWD op 19-10-2014 21:01 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Volgens mij trekt een 970 maximaal 200 watt tijdens gamen dus 400 watt totaal en dan heb je nog 150 watt over voor de rest wat volgens mij voldoende is.

Over clocken is een leuke hobby maar de prestatie winsten in games is minimaal.Ik weet niet of programmeren veel van de cpu vraagt in termen van kloksnelheid anders zou ik de optie achterwege laten

Ik neem aan dat de waterkoeling ook esthetisch is. Anders zou je ook een scythe mogen of een thermal light true power kunnen overwegen

Als er fans bij de case zitten zijn die niet perse nodig om extra aan te schaffen.

De winsten die je met een Platinum voeding haalt vallen reuze mee eventueel de pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
Een gold voeding die zo nu en dan aan Platinum efficiëntie komt heb zelf de v550 en echt een degelijke voeding

Dat ram is vrij hoog als je waterkoeling hebt irrelevant maar met een goede lucht koeling kan dat problemen opleveren

Verder vooral persoonlijke keuzes waar ik geen opmerkingen over heb :)

Edit: ik heb even gekeken naar hoeveel watt het systeem zou trekken en met http://extreme.outervision.com/PSUEngine kom ik met overklok e.d. op een geadviseerd wattage van 505watt dan lijkt mij 650 meer dan voldoende.

[ Voor 14% gewijzigd door Splitinfinitive op 19-10-2014 19:42 ]

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 18:03
Gaat een i5 niet bottlenecken op 2 970's? ik zou op zon PC liever voor een i7 gaan, maar dat is mijn mening. Verder zou ik zeker weten 16GB geheugen nemen, Games gaan steeds meer RAM gebruiken, met een paar andere programma's aan zit 8GB gelijk vol

Verwijderd

ItsShowTimeZ schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:32:
Gaat een i5 niet bottlenecken op 2 970's? ik zou op zon PC liever voor een i7 gaan, maar dat is mijn mening. Verder zou ik zeker weten 16GB geheugen nemen, Games gaan steeds meer RAM gebruiken, met een paar andere programma's aan zit 8GB gelijk vol
Onzin. Zowel een I7 als 16GB zijn bij gamen en ander normaal gebruik overkill.

• ItsShowTimeZ
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:36:
[...]

Onzin. Zowel een I7 als 16GB zijn bij gamen en ander normaal gebruik overkill.
Ben ik niet met je eens, 16 GB is totaal niet meer overkill tegenwoordig met gamen, Battlefield 4 gebruikt al tussen de 5,5 en 7,5 Gb ram, met programma's als Steam, origin, skype etc. ernaast aan, zit je 8GB gelijk vol en merk je in het gamen direct Frame drops.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

@hierboven
Uhm dan zou ik even de pc controleren ik zit met battlefield, teamspeak, twitch, en shadowplay rond de 6.5gb in zowat elke map en het is vaker minder dan meer

En dan reken ik stram origineel e.d. gewoon. Mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Splitinfinitive op 19-10-2014 19:46 . Reden: te vroeg op enter ]

• ItsShowTimeZ
Splitinfinitive schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:44:
@hierboven
Uhm dan zou ik even de pc controleren ik zit met battlefield, teamspeak, twitch, en shadowplay rond de 6.5gb in zowat elke map en het is vaker minder dan meer

En dan reken ik stram origineel e.d. gewoon. Mee.
Ik vond het zelf eerst ook raar, PC helemaal gecheckt, maar het is bij mij toch echt zo, zelfs BF4 gereinstalled, maar had geen nut. ( heb als side-programs vaak Chrome met battlemap openstaan, Skype, Steam, Origin, Raptr, Malwarebytes, MS Security essentials )

Als mn PC alleen al opstart, gaat hij al op 3,5 tot 4 GB Ram Used. En met BF4 erbij aan, vind ik het dan niet zo gek dat het volloopt tot 8GB, vandaar, ik zou echt 16GB nemen, heb je iig nooit problemen dat je side-programs uit moet zetten om meer FPS te halen.

• RemyWD
Splitinfinitive schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:22:
Volgens mij trekt een 970 maximaal 200 watt tijdens gamen dus 400 watt totaal en dan heb je nog 150 watt over voor de rest wat volgens mij voldoende is.

Over clocken is een leuke hobby maar de prestatie winsten in games is minimaal.Ik weet niet of programmeren veel van de cpu vraagt in termen van kloksnelheid anders zou ik de optie achterwege laten

Ik neem aan dat de waterkoeling ook esthetisch is. Anders zou je ook een scythe mogen of een thermal light true power kunnen overwegen

Als er fans bij de case zitten zijn die niet perse nodig om extra aan te schaffen.

De winsten die je met een Platinum voeding haalt vallen reuze mee eventueel de pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular
Een gold voeding die zo nu en dan aan Platinum efficiëntie komt heb zelf de v550 en echt een degelijke voeding

Dat ram is vrij hoog als je waterkoeling hebt irrelevant maar met een goede lucht koeling kan dat problemen opleveren

Verder vooral persoonlijke keuzes waar ik geen opmerkingen over heb :)

Edit: ik heb even gekeken naar hoeveel watt het systeem zou trekken en met http://extreme.outervision.com/PSUEngine kom ik met overklok e.d. op een geadviseerd wattage van 505watt dan lijkt mij 650 meer dan voldoende.
Here is Guru3D's power supply recommendation:

GeForce GTX 970 or 980 - On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit.
GeForce GTX 970 or 980 in 2-way SLI - On your average system the cards require you to have an 800 Watt power supply unit as minimum.

If you are going to overclock your GPU or processor, then we do recommend you purchase something with some more stamina.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Heb je een linkje of kun je me vertellen wat ze als load aanhouden?

Als ze furmark prime 95 draaien tegelijk zit je natuurlijk op een complete niet realistisch verbruik.

Verder geven ze voor zo wel de 970 als de 980. Deze 980 verbruikt natuurlijk ook weer meer.

• RemyWD
Splitinfinitive schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:21:
Heb je een linkje of kun je me vertellen wat ze als load aanhouden?

Als ze furmark prime 95 draaien tegelijk zit je natuurlijk op een complete niet realistisch verbruik.

Verder geven ze voor zo wel de 970 als de 980. Deze 980 verbruikt natuurlijk ook weer meer.
http://www.guru3d.com/art...gtx-970-sli-review,4.html

Ik zit zelf met een 2x MSI R7850-2GD5/OC (Crossfire) en heb er toch een 850W er in liggen.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-03 11:43
Mits goede kwaliteit voeding (zoals deze) hoef je je daarover geen zorgen te maken. Overigens is de tdp van die kaarten toch 150w of wat? Een CPU die je dik OCt haalt wellicht de 200, zelfs als je de grakas ook een tikje geeft heb je een headroom van 250w voor het mobo en de andere componenten.

Overigens heb ik toentertijd wel een veel dikkere voeding genomen, enerzijds omdat de tussenvoeding toen even niet op voorraad was, anderzijds omdat een goede voeding langer meegaat dan de rest van de pc dus gewoon voor de zekerheid (mocht ik triple graka willen etc.).

mixing a drink and music

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

RemyWD schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:26:
[...]
http://www.guru3d.com/art...gtx-970-sli-review,4.html

Ik zit zelf met een 2x MSI R7850-2GD5/OC (Crossfire) en heb er toch een 850W er in liggen.
Die had net zelf ook gevonden :) en daar geeft ie toch 439 watt als het de kaarten volop draaien. Hoogstwaarschijnlijk moeten ze rekening houden met de mindere psus die in omloop zijn een degelijke seasonic kan ook echt leveren wat er op staat een sweex voeding van 650 watt haalt misschien net 400 watt. Vandaar het hoge advies dat doet nvidea en amd ook. Zíj weten immers niet of jij een sweex of een seasonic in je systeem hebt.

Ik hoop dat ik het hiermee een beetje heb uitgelegd

• RemyWD
Splitinfinitive schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:37:
[...]

Die had net zelf ook gevonden :) en daar geeft ie toch 439 watt als het de kaarten volop draaien. Hoogstwaarschijnlijk moeten ze rekening houden met de mindere psus die in omloop zijn een degelijke seasonic kan ook echt leveren wat er op staat een sweex voeding van 650 watt haalt misschien net 400 watt. Vandaar het hoge advies dat doet nvidea en amd ook. Zíj weten immers niet of jij een sweex of een seasonic in je systeem hebt.

Ik hoop dat ik het hiermee een beetje heb uitgelegd
Yeah my bad. Het energieverbruik na wat inlezen is wel gigantisch laag vergeleken bij de andere kaarten. (bv R9 290 etc.)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Maakt niet uit joh is alleen maar goed dat we elkaar controleren anders had het zo gekunt dat je toch 850 watt nodig had gehad dan zat de ts dat fijn te kijken met een te zwakke voeding

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
Ik heb alles netjes ingevuld in de PSUEngine en als test de CPU utilization op 100% gezet, system load op 100% en capacitor aging op 40%. Dit stelt een stresstest voor een jaar of 4-5 in de toekomst.

De Minimum PSU Wattage is 639 W. De Recommended PSU Wattage is 689 W.

Dus je kunt voor een 650W voeding kiezen, dat geeft je een speling van 11W. Maar mocht je bij wijze van spreken nog een DVD-brander er bij zitten dan heb je misschien al niet genoeg power.

Mijn advies, bespaar niet op een tientje als je toch zo'n gigantisch budget hebt en zet er gewoon een goede 750W voeding in.

Verder zou ik met zo'n budget echt absoluut altijd voor 16GB RAM kiezen. Battlefield 4 op ultra settings verbruikte in de beta zo'n 10 GB RAM. Later, met optimalisaties, hebben ze dat wat lager gekregen zodat het met 8GB RAM speelbaar is op ultra. Maar ik verwacht niet dat dat zo blijft met alle spellen, zeker niet over 2-3 jaar. Dus als je nu toch al 2500 euro gaat uitgeven aan een nieuwe PC zou ik absoluut voor 16GB RAM kiezen. Verder zullen spellen met 16GB RAM ook sneller opstarten, omdat Windows minder uit het geheugen hoeft te gooien voordat het spel kan beginnen.

Verder zou ik er ook gewoon een dvd-brander van 20 euro inzetten, als je toch 2500 euro gaat uitgeven. Dan kun je makkelijker Windows installeren, en kun je ook gebruik maken van software of games op CD of DVD. Bijvoorbeeld de LiteOn iHAS324-07.

Verwijderd

Topicstarter
@Splitinfinitive
- De 750W voeding heb ik toch al aangekocht, dus het zal deze sowieso wordden.
- OC'n heeft idd weinig voordeel in gaming maar zal wel wat voordelen hebben bij het dagelijks gebruik of het programmeren.
- De reden waarom ik waterkoeling heb genomen is omdat de Scythe Mugen enorm veel plaats inneemt en met die window oogt dat niet meer mooi.

Bedankt voor je feedback!

@ItsShowTimeZ
- 16GB is misschien idd geen slecht idee, had 8GB voor het gamen vooral maar was vergeten dat het baat kan hebben bij de overige dingen
- i5 bottlenecken met SLI, eeuhm don't know you tell me? :p

@dusty-2011
- Zoals ik al zei zowel in de begin post en hierboven, de 750W had ik al aangekocht en was vrij zeker dat ik hiermee voldoende zou hebben. De info die je geeft is wel interresant! ;) Always like cracking numbers!
- 16 GB check
- De dvd-brander ging ik idd erin stoppen maar bepaalt ni zoveel van het systeem dus heb ik die er nu maar uitgelaten..

Overige vragen waarop ik nog geen antwoord heb op gekregen of nog heb:
- Is dit systeem compatibel voor Hackintosh van te maken? (Zo ja, moet er iets speciaals gebeuren of waar ik rekening moet mee houden?)
- De waterkoeling h100i iemand ervaring mee? Komt dit al gevuld of moet dit nog gevuld worden? Is niet echt duidelijk op de youtube filmpjes of andere info die ik opgezocht heb.
- Al beter moederbord op de markt? (Ja/Nee)
- Al betere schermen op de markt? (Ja/Nee)

• ItsShowTimeZ
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:54:

- De waterkoeling h100i iemand ervaring mee? Komt dit al gevuld of moet dit nog gevuld worden? Is niet echt duidelijk op de youtube filmpjes of andere info die ik opgezocht heb.
Volgensmij komen alle H serie koelers van Corsair standaard gevult, nog nooit gehoord dat je ze eerst moest vullen iig.

Beter moederbord? Z97 chipset is op het moment het beste voor Intel K series volgensmij. Binnen de Z97 lijn zijn er uiteraard nog heel veel verschillende moederborden te vinden, het gaat dan vooral om extra features die meegegeven worden aan je bord. ( Vaak Bios features, extra USB poorten/LAN poorten etc. )

• Nobu
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-05-2025
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:54:
@Splitinfinitive
- De 750W voeding heb ik toch al aangekocht, dus het zal deze sowieso wordden.
- OC'n heeft idd weinig voordeel in gaming maar zal wel wat voordelen hebben bij het dagelijks gebruik of het programmeren.
- De reden waarom ik waterkoeling heb genomen is omdat de Scythe Mugen enorm veel plaats inneemt en met die window oogt dat niet meer mooi.

@ItsShowTimeZ
- 16GB is misschien idd geen slecht idee, had 8GB voor het gamen vooral maar was vergeten dat het baat kan hebben bij de overige dingen
- i5 bottlenecken met SLI, eeuhm don't know you tell me? :p

@dusty-2011
- Zoals ik al zei zowel in de begin post en hierboven, de 750W had ik al aangekocht en was vrij zeker dat ik hiermee voldoende zou hebben. De info die je geeft is wel interresant! ;) Always like cracking numbers!
- 16 GB check
- De dvd-brander ging ik idd erin stoppen maar bepaalt ni zoveel van het systeem dus heb ik die er nu maar uitgelaten..

Overige vragen waarop ik nog geen antwoord heb op gekregen of nog heb:
- Is dit systeem compatibel voor Hackintosh van te maken? (Zo ja, moet er iets speciaals gebeuren of waar ik rekening moet mee houden?)
- Al betere schermen op de markt? (Ja/Nee)
Volgens mij hoef je geen enkele all in one waterkoeler met vloeistof te vullen.
die van Corsair in ieder geval niet.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Is 40% niet een beetje teveel van het goede? een degelijke voeding zal hier minder last van hebben dan een crap voeding. 10% per jaar is ontzettend veel

Ik heb nog thuis in gebruik een pc met een AMD sempron 3000+ met een crosfire setup van AMD 9600 pros
die 250 watt verstookt op een 400watt voeding

400*0,98= 172 Watt. wat hij nog kan leveren volgens die PSU calculator. Terwijl er zo nu en dan nog een oud spelletje op gespeelt wordt. :/ wat volgens mij wel over die 172watt heen gaan.

Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt. (maar het is toch irrilevant omdat TS de voeding al heeft :) )

Maar 40% is naar mijn mening ontzettend veel zal wel iets genuanceerder werken.

Verwijderd

Topicstarter
Volgensmij komen alle H serie koelers van Corsair standaard gevult, nog nooit gehoord dat je ze eerst moest vullen iig.

Beter moederbord? Z97 chipset is op het moment het beste voor Intel K series volgensmij. Binnen de Z97 lijn zijn er uiteraard nog heel veel verschillende moederborden te vinden, het gaat dan vooral om extra features die meegegeven worden aan je bord. ( Vaak Bios features, extra USB poorten/LAN poorten etc. )
Volgens mij hoef je geen enkele all in one waterkoeler met vloeistof te vullen.
die van Corsair in ieder geval niet.
Hoef je die vloeistof dan ook nog te verversen af en toe?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

[...]

Om te antwoorden op die Hackingtosh. Volgens mij moest je dan denken aan een Gigabyte moederbord en crucial RAM met een intel cpu. Ik heb even geen bron omdat ik er geen ervaring mee heb. Maar dit heb ik wel eens mensen horen zeggen. Of het waar is kan ik niet onderbouwen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

[...]

Ipc niet, verwacht niet dat het 20 jaar meegaat, maar nee, je hoeft het niet te vervangen!

Verwijderd

Topicstarter
Ipc niet, verwacht niet dat het 20 jaar meegaat, maar nee, je hoeft het niet te vervangen!
Cewl!

Verwijderd

Topicstarter
Dus i5 met SLI GTX970 zorgt niet voor bottleneck right?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:02:
Dus i5 met SLI GTX970 zorgt niet voor bottleneck right?
Nope. Heel misschien als je een 4-way SLi-configuratie hebt, maar dan alsnog waarschijnlijk niet.

[ Voor 138% gewijzigd door Pwuts op 20-10-2014 14:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 08:38

Mohy

Star Citizen

Nope, maar als je zo'n beest van een machine neerzet, doe jezelf dan een lol en druk er gewoon een i7 in.

Si vis pacem, para bellum

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

@hierboven
Inderdaad en doe ook meteen 128gb ram en 100 terabyte opslagbij voor de lol

Tegen de tijd dat ts moet upgraden zijn er weer veel snellere onderdelen voor minder geld dus waarom nu extra uitgeven als het niet nodig is?

[ Voor 1% gewijzigd door Splitinfinitive op 20-10-2014 14:24 . Reden: hrjdjsjsjbxsbjxjxjxjxbdhx ]

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 08:38

Mohy

Star Citizen

Normaliter ben ik het met je eens, maar omdat je CPU het hart van je machine is zou ik voor het verschil toch voor een i7 gaan.

Si vis pacem, para bellum

Verwijderd

Topicstarter
Niet nodig van een i7 te nemen, vind ik.
Wou gewoon die bottleneck voorkomen omdat er hier in deze topic werd over gesproken.
4-way SLI ben ik echt niet van zin. :p

Thanks voor de feedback!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:27:
Niet nodig van een i7 te nemen, vind ik.
Wou gewoon die bottleneck voorkomen omdat er hier in deze topic werd over gesproken.
4-way SLI ben ik echt niet van zin. :p

Thanks voor de feedback!
Oh trouwens weet even niet of je het RAM al had gekocht maar is pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 niet iets of

pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8

Al kan het natuurlijk zijn dat het gekozen ram ook esthetische waarde heeft

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
2,5k voor een pc neertellen zonder i7 ''voelt'' vreemd, maar wel logisch als je écht alleen gaat gamen.

Wel zonde als achteraf blijkt dat je toch beter de i7 had kunnen kiezen omdat je (bijvoorbeeld) je gameplay wilt capturen en bewerken, etc.

Denk er goed over na voordat je deze keuze maakt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
2,5k voor een pc neertellen zonder i7 ''voelt'' vreemd, maar wel logisch als je écht alleen gaat gamen.

Wel zonde als achteraf blijkt dat je toch beter de i7 had kunnen kiezen omdat je (bijvoorbeeld) je gameplay wilt capturen en bewerken, etc.

Denk er goed over na voordat je deze keuze maakt.
Ik heb echt geen tijd om die zaken te doen.. soms kan het zijn dat vrienden ofz eens vragen een om filmpje te maken maar dat is allemaal zeer amateuristisch en snel snel van de baan willen hebben.. geen bestanden van enkele GB's ofz.. Denk dat je zo'n dingen wel kan doen met een i5 en i7 enkel baat heeft voor mensen die per professioneel mee bezig zijn. Eventueel het capturen kan versterkt worden door een capturecard dacht ik.. maar weet niet hoe dit zit met je processor en hoe die samenwerken..

De prijs is ook zo hoog omdat de schermen x3 zijn en de grafische kaarten 2x.. das al een 1.1k die eraf valt.. enkel voor die dingen. En dan nog eens die extra SSD maar die zal ik pas nadien aanschaffen als het systeem volledig in orde is.

Mijn lijstje is tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 211,85€ 211,85
1Asus Z97-A€ 133,-€ 133,-
2Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 699,80
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,18€ 70,18
1Corsair Graphite 780T Wit€ 168,50€ 168,50
1Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2)€ 75,-€ 75,-
3Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 145,50€ 436,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 83,27€ 83,27
1Corsair Hydro H100i€ 103,50€ 103,50
2Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 26,61€ 53,22
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A2133C9€ 213,85€ 213,85
1Crucial MX100 128GB€ 59,46€ 59,46
1Crucial MX100 512GB€ 180,29€ 180,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.625,92

Wel vraagje over het RAM geheugen. Nu ik 16GB ga nemen ipv 8GB is het beter van 4x4GB nemen of 2x8GB of maakt dit niet echt?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
2x8, dan kan je later nog uitbreiden naar 32GB.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die schermen zou ik dus niet nemen, 3X TN = absolute horror, in drievoud. Voor 15 ballen per scherm meer heb je veel betere: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart AMVA panelen van de nieuwste generatie, dus PWM free, erg goed contrast, erg goede kleuren en prima kijkhoeken.

Geheugen is werkelijk afgrijselijk duur en totaal nutteloos hoog geclockt. pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU is even goed voor 100 euro minder.

Kast vind ik zelf te duur voor wat hij biedt, boven de 100-120 euro worden kasten veel duurder, maar nauwelijks nog beter.

People as things, that’s where it starts.

• dusty-2011
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:01:
[...]

Wel vraagje over het RAM geheugen. Nu ik 16GB ga nemen ipv 8GB is het beter van 4x4GB nemen of 2x8GB of maakt dit niet echt?
2x8GB is zeker weten the way to go. Het performanceverschil is heel klein, maar wel duidelijk in het voordeel van 2x8GB. 2x8GB laat ook ruimte open om ooit naar 32GB te upgraden (al is de kans dat je dit gaat doen heel klein lijkt mij).

Verwijderd

Topicstarter
Die schermen zou ik dus niet nemen, 3X TN = absolute horror, in drievoud. Voor 15 ballen per scherm meer heb je veel betere: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart AMVA panelen van de nieuwste generatie, dus PWM free, erg goed contrast, erg goede kleuren en prima kijkhoeken.
Ik heb die schermen genomen uit de BBG. Daar staan ze ook 3x.
2x8GB is zeker weten the way to go. Het performanceverschil is heel klein, maar wel duidelijk in het voordeel van 2x8GB. 2x8GB laat ook ruimte open om ooit naar 32GB te upgraden (al is de kans dat je dit gaat doen heel klein lijkt mij).
Jup, thanks!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, ware het niet dat er niet zo heel veel mensen in de BGG rondlopen met kennis van schermen. TN moet je gewoon vermijden als de pest. Zéker in multi-monitor setups, vanwege de brakke kijkhoeken

People as things, that’s where it starts.

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:17:
[...]

Dan zijn de mensen die de BBG hebben gemaakt niet zo heel slim geweest. TN panelen zijn gewoon slecht (goeie reactietijd, maar slechte kleuren en kijkhoeken..). Neem dan een A-MVA of IPS-scherm; die doen het in allebei beter. :)

¯\_(ツ)_/¯

• dusty-2011
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:17:
[...]

Ik weet niet of je drie TN-schermen wilt. Één TN-scherm gaat vaak nog net, maar drie naast mekaar? Dan ga je echt veel last krijgen van de slechte kijkhoeken.

Ik zou voor een snel IPS-scherm met geen input lag kiezen. Er zijn zat betaalbare IPS-monitoren. Je zult waarschijnlijk 10 tot 30 euro meer moeten betalen per monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal de andere schermen nemen dan. Thanks voor de tip! ;)

Nog een vraagje moest ik er een i7 (4770k) instoppen, het moederbord blijft dezelfde right?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

er zijn een handjevol games die gebruik maken van de hyperthreading, mischien ooit in de toekomst doen games dit meer. Maar das koffiedik kijken.

Wie weet heb je volgende maand een ingeving om zeer zware effecten toe te voegen aan filmpjes e.d. dan kan het handig zijn.

Wie weet ga je in eenkeer keiveel renderen.

Het is heel moeilijk zeggen of je er baat bij gaat hebben. Als je het wilt investeren om eventuele functies die je mischien over een een jaar of 2 is de i7 mischien beter omdat alles echt gebruik gaat maken van alle cores en HT. Maar wie weet doet AMD het dan beter.

TL:DR: tis allemaal koffiedik kijken, doe wat je hart je ingeeft.

• Glenn023
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 00:16
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:06:
Ok, zal de andere schermen nemen dan. Thanks voor de tip! ;)

Nog een vraagje moest ik er een i7 (4770k) instoppen, het moederbord blijft dezelfde right?
Yup.

Over de rest van de setup; Je hebt zeer duur RAM geselecteerd dus tenzei je voor de looks gaat is het niet nodig zoveel geld daar aan uit te geven aangezien dit minimale winst op leverd.
Waarom 2 maal een SSD? Koop 1x een 1TB of evt 1x een 512 GB, ik heb zelf een 256 en krijg die moeilijk vol. Persoonlijk zou ik de gesleevde kabels liever later kopen en voor die meerprijs gewoon een 1 TB ssd kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Yup.

Over de rest van de setup; Je hebt zeer duur RAM geselecteerd dus tenzei je voor de looks gaat is het niet nodig zoveel geld daar aan uit te geven aangezien dit minimale winst op leverd.
Waarom 2 maal een SSD? Koop 1x een 1TB of evt 1x een 512 GB, ik heb zelf een 256 en krijg die moeilijk vol. Persoonlijk zou ik de gesleevde kabels liever later kopen en voor die meerprijs gewoon 1x een 1 TB ssd kopen.
De 2de SSD is voor een Hackintosh van te maken.
Stond nochtans in men begin post.
Maar zal ik pas later aanschaffen als men pc eerst in orde staat.
Is iets extra dat ik wil doen en met experimenteren.

• Pwuts

Pwuts

Het geheugen is ten eerste 16GB dual channel, ten tweede heeft het een CAS latency van 9, ten derde is het hoog geklokt (2133MHz = PC3-17000), ten vierde werkt het op een hoge spanning (1,65V). Het is heel duur maar zal ook goed presteren mocht je het heel zwaar belasten of gebruiken in overclock-benchmark-setups.

MAAR:
Ben je dit niet van plan, dan is het beter om gewoon het setje van Crucial te nemen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU
Het is de 16GB versie van het 8GB setje uit de BBG.

Nog een tip: neem de Intel Core i7-4790K Boxed in plaats van de Intel Core i7 4770K Boxed, is namelijk maar €4,99 duurder en loopt standaard én met Turbo Boost 0,5GHz harder. Daarnaast is de L1 cache tactischer ingedeeld (8x32KB ipv 4x64KB). Hier een vergelijking van de 2: Intel Core i7-4790K vs i7-4770K

Wil je nou overclocken of niet? Zo ja, neem dan dit bordje van Gigabyte: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5
Of 1 van z'n broertjes en zusjes: http://tweakers.net/categ...FQXJrN6wbZf4utNywaRWvXMoX

[ Voor 15% gewijzigd door Pwuts op 21-10-2014 11:24 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 19:49
Echt helemaal niks aan te merken op je configuratie. Go for it, lekker systeem :9!

Edit: 16GB zou ik zelf wel doen, maar aan de andere kant kun je die 2x8 er later gemakkelijk bijprikken. Zeker aangezien je geen idioot grote luchtkoeler in je systeem zet ;).

[ Voor 52% gewijzigd door Makkelijk op 21-10-2014 11:17 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
geheugen is ten eerste 16GB dual channel, ten tweede heeft het een CAS latency van 9, ten derde is het hoog geklokt (2133MHz = PC3-17000), ten vierde werkt het op een hoge spanning (1,65V). Het is heel duur maar zal ook goed presteren mocht je het heel zwaar belasten of gebruiken in overclock-benchmark-setups.

MAAR:
Ben je dit niet van plan, dan is het beter om gewoon het setje van Crucial te nemen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU
Het is de 16GB versie van het 8GB setje uit de BBG.

Nog een tip: neem de Intel Core i7-4790K Boxed in plaats van de Intel Core i7 4770K Boxed, is namelijk maar €4,99 duurder en loopt standaard én met Turbo Boost 0,5GHz harder. Daarnaast is de L1 cache tactischer ingedeeld (8x32KB ipv 4x64KB). Hier een vergelijking van de 2: Intel Core i7-4790K vs i7-4770K
Het geheugen ga ik behouden. Zoals ik al gezegd heb, ik heb een enorme voorkeur op componenten die samengaan. Maakt het geheel des te mooier en moest je mijn huidig systeem zien.. je zal snappen waarom ik eens all out wil gaan en niet kijk op een euro bij deze aankoop.

De tip ivm de processor is idd een goeie! Leuk om weten, thanks! Moet echt eens nadenken over welke processor te nemen ofwel i5 4960k of i7 4790K.
Echt helemaal niks aan te merken op je configuratie. Go for it, lekker systeem :9!

Edit: 16GB zou ik zelf wel doen, maar aan de andere kant kun je die 2x8 er later gemakkelijk bijprikken. Zeker aangezien je geen idioot grote luchtkoeler in je systeem zet .
Thanks! De koeling heb ik idd gekozen om geen gigantic koeler te hebben dat mijn volledige window/case inneemt. Dacht eerst aan de scythe mugen 4, tot ik de grote in realiteit mocht aanschouwen :o

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:27:
[...]

Het geheugen ga ik behouden. Zoals ik al gezegd heb, ik heb een enorme voorkeur op componenten die samengaan. Maakt het geheel des te mooier en moest je mijn huidig systeem zien.. je zal snappen waarom ik eens all out wil gaan en niet kijk op een euro bij deze aankoop.
In dat geval: gaan ervoor! Als ik het geld ervoor zou hebben had ik het ook echt gedaan, het geheugen heeft namelijk de mogelijkheid tot een verbinding met Corsair Link. En het ziet er natuurlijk gewoon gaaf uit. En het is Corsair. :) :9~
De tip ivm de processor is idd een goeie! Leuk om weten, thanks! Moet echt eens nadenken over welke processor te nemen ofwel i5 4960k of i7 4790K.
Met de i7-4790K zul je misschien langer meekunnen als in de toekomst meer games komen die Hyperthreading gebruiken. Het is ook handig voor grote/zware berekeningen en bij Photoshop renderen of FL Studio. Ga je er echter alleen mee gamen en overklokken, dan is de i5-4690K voorlopig genoeg :)
[...]

Thanks! De koeling heb ik idd gekozen om geen gigantic koeler te hebben dat mijn volledige window/case inneemt. Dacht eerst aan de scythe mugen 4, tot ik de grote in realiteit mocht aanschouwen :o
Dit is ook een leuke: pricewatch: Cryorig R1 Ultimate
Hij heeft ook een (precies even duur) broertje dat rekening houdt met je geheugen: pricewatch: Cryorig R1 Universal

Oja, waterkoeling he :S

Heb je ook nog naar dat moederbord van Gigabyte gekeken? Zal er ook gaaf uitzien icm de rest van je setup. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Pwuts op 21-10-2014 11:53 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Dat is geen leuke, het kan 2/3 tientjes goedkoper, en dat weet je!

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval: gaan ervoor! Als ik het geld ervoor zou hebben had ik het ook echt gedaan, het geheugen heeft namelijk de mogelijkheid tot een verbinding met Corsair Link. En het ziet er natuurlijk gewoon gaaf uit. En het is Corsair.
Idd, dan heb ik de mogelijkheid om de koeling, geheugen, voeding en fans te controleren van op één centrale plaats.
Met de i7-4790K zul je misschien langer meekunnen als in de toekomst meer games komen die Hyperthreading gebruiken. Het is ook handig voor grote/zware berekeningen en bij Photoshop renderen of FL Studio. Ga je er echter alleen mee gamen en overklokken, dan is de i5-4690K voorlopig genoeg
Misschien gewoon futureproof maken en voor die i7 gaan.. is nu ook niet zoveel meer qua prijs..
Heb je ook nog naar dat moederbord van Gigabyte gekeken? Zal er ook gaaf uitzien icm de rest van je setup.
Heb ik helemaal overgekeken, sorry. Dat is idd een knap moederbordje maar van kleurencombinatie, weet niet. Ik mik voornamelijk voor witte/grijze tinten en dat rood dan :? ...

Verwijderd

Topicstarter
De koeling blijft waterkoeling setje hoor mensen, echt geen zin om zo'n 'blaft' in mijn systeem te plaatsen :p

• Pwuts

Pwuts

Lees jij echt niet ofzo? TS gaat hier voor het beste systeem wat hij kan krijgen, en daarbij kijkt hij niet op een paar centen. Zelfs niet op een heleboel. Als hij die hoge kwaliteit wil (terwijl hij er misschien niet eens zoveel aan heeft), laat hem dan. Hij zal er tevredener mee zijn dan als je nu het budget door de helft hakt en daar een systeem van bouwt dat goedkoper en "even goed" is.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:43:
[...]

Heb ik helemaal overgekeken, sorry. Dat is idd een knap moederbordje maar van kleurencombinatie, weet niet. Ik mik voornamelijk voor witte/grijze tinten en dat rood dan :? ...
Oh, aha. Je zou ook hiernaar kunnen kijken: pricewatch: MSI Big Bang XPower II

Wordt een heel ander systeem, is niet eens recent meer, maar ziet er wel leuk uit :+

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Ja, en dingen die geen voordeel hebben aan gaan prijzen omdat je een review hebt gelezen en zelf slechte keuzes maakt is geen goede onderbouwing waarom je 20 euro meer zou uitgeven aan iets wat niet beter hoeft. /thread, want hij wil niet eens luchtkoeling.

Waarom trouwens niet?

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:27:
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:44:
De koeling blijft waterkoeling setje hoor mensen, echt geen zin om zo'n 'blaft' in mijn systeem te plaatsen :p
Daarom dus. Het gaat om de looks.

[ Voor 20% gewijzigd door Pwuts op 21-10-2014 12:22 ]

¯\_(ツ)_/¯

• dusty-2011
Er zijn ook compacte, kleine en lichte CPU-koelers. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Zalman CNPS8900 Quiet
Die neemt niet de hele ruimte van je window in beslag. Koelprestaties zijn echt prima zolang je niet gaat overclocken. Dit is bovendien één van de stilste koelers op de markt, bijna even stil als de stilste tower-koelers. Wil je echt serieus gaan overclocken, ga dan voor de waterkoeling want daar is dit compacte koelertje niet voor gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door dusty-2011 op 21-10-2014 14:09 ]

• Pwuts

Pwuts

Iemand die je geheugen aanbiedt voor €180 (= €33 minder dan de nieuwprijs): V&A aangeboden: Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A2133C9

¯\_(ツ)_/¯

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Wat is eigenlijk de reden om twee SSD's van verschillende grootte te nemen?
Als ze dezelfde grootte waren, kon je RAID gebruiken.
Bij HDD's was het interessant om je OS op een aparte HDD te zetten, maar bij SSD's is dat niet meer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog het volgende vraagje: Link 1

De bovenstaande link betreft de witte kabels die ik zou aanschaffen voor men voedingskabel wit te hebben. Deze zijn compatibel met de voeding die ik heb, namelijk:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 137,50

Er staat duidelijk, in vet, dat de ATX 24-pin kabel apart moet gekocht worden. Ik vind enkel deze: Link 2

Hier staat enkel wel dat hij compatibel is met de AX1200 maar van 24-pin kan dit toch niet zoveel uitmaken? Ik bedoel 24-pin is toch 24-pin en niets meer.. of ben ik hier mis in? Ik vind op de site geen enkele andere die zelfs maar in de buurt komt van mijn voeding die hierboven vermeld staat.

De overall lijst kan je hier vinden: Link 3

Does anybody have a clue? :|

Verwijderd

Topicstarter
Bij HDD's was het interessant om je OS op een aparte HDD te zetten, maar bij SSD's is dat niet meer nodig.
You should read up mate ;)

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Robbedem schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:01:
Ehm, jawel?

Ook SSDs hebben seek times. Neem als voorbeeld Dropbox. Als die opstart gaat hij 'even' je hele schijf indexeren, en dat kost behoorlijk wat performance. Als je dan die schijf nog voor iets anders wilt gebruiken gaat alles behoorlijk langzamer. Ik zou persoonlijk altijd minstens twee schijven gebruiken (OS+Progs / Data).

• tommellebom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-01 12:12
VasZaitsev schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:40:
Ik kan me hier echt volledig bij aansluiten. Ik heb zelf dit scherm gekocht op advies van iemand bij Paradigit en het is echt een prachtig scherm. Zou voor mij echt een no-brainer zijn ;).

Qua moederbord zou ik eens kijken naar deze lijst: http://www.sinhardware.com/images/vrmlist.png

Staat heel duidelijk welke moederborden goed zijn en waarom? Al staat er natuurlijk niet bij welke kleur ze zijn :9.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:04:

De bovenstaande link betreft de witte kabels die ik zou aanschaffen voor men voedingskabel wit te hebben. Deze zijn compatibel met de voeding die ik heb, namelijk:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 137,50

Er staat duidelijk, in vet, dat de ATX 24-pin kabel apart moet gekocht worden. Ik vind enkel deze: Link 2

Hier staat enkel wel dat hij compatibel is met de AX1200 maar van 24-pin kan dit toch niet zoveel uitmaken? Ik bedoel 24-pin is toch 24-pin en niets meer.. of ben ik hier mis in? Ik vind op de site geen enkele andere die zelfs maar in de buurt komt van mijn voeding die hierboven vermeld staat.

Kan hier iemand antwoord op geven?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Hij heeft ook nog een HDD in zijn lijstje staan.
Ik vermoed dat die voor data is en dan een grote SSD voor programma's en de kleine voor het OS.
Deze kleine 128GB SSD is echter trager dan de grotere 512GB SSD, dus ik vraag mij af of je het verschil gaat merken. Tenzij als de TS vaak programma's gebruikt die veel schrijven/lezen, gaat hij IMO geen verschil merken.

EDIT: OK, blijkbaar niet goed gelezen. Ik had de topicstart wel bekeken, maar niet alle titels doorgelezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Robbedem op 22-10-2014 14:16 ]

• tommellebom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-01 12:12
Als ik me goed herinnerde wilde je dat witte geheugen van Corsair, laat ik nou net deze aanbieding op vraag en aanbod zien: V&A aangeboden: Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A2133C9
;)

Verwijderd

Topicstarter
De 2de SSD is voor een hackintosh van te maken mensen..
Lezen jullie niet de volledige topic eerst?!
2de SSD ga ik dus gebruiken voor mac op te installeren, is een klein projectje die ik wil uitvoeren.

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 07:56:
De 2de SSD is voor een hackintosh van te maken mensen..
Lezen jullie niet de volledige topic eerst?!
2de SSD ga ik dus gebruiken voor mac op te installeren, is een klein projectje die ik wil uitvoeren.
Nee, als we dat met elk topic doen zijn we gigantisch lang bezig... 3 pagina's is iets teveel van het goede.

Als je nu gewoon eens een samenvatting maakt van wat je nu hebt en wat je nog wil weten, dat maakt het voor jezelf en voor ons een stuk makkelijker.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 19:49
MK1998NL schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:06:
[...]

Nee, als we dat met elk topic doen zijn we gigantisch lang bezig... 3 pagina's is iets teveel van het goede.

Als je nu gewoon eens een samenvatting maakt van wat je nu hebt en wat je nog wil weten, dat maakt het voor jezelf en voor ons een stuk makkelijker.
Hij heeft wel een punt hè, het staat in de tweede regel van zijn topicstart. Als mensen de antwoorden op verplichtte vragen niet lezen, wat heeft een reply dan nog voor een waarde?
Voornamelijk gaming op Ultra/High Quality. Misschien beetje streamen. Zou graag dit systeem ook als Hackintosh gebruiken. Daarom de 2de (kleine) SSD.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 22-10-2014 09:31 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter

Die vragen over de 2de SSD zijn ondertussen denk ik al 3 keer gesteld geweest.. terwijl het in mijn startpost staat.. Dat is gewoon niet grondig lezen. Moest je nu nog zeggen dat ik het hier ergens als reply heb tussen gegooid maar dat is niet het geval.

Het enige waar ik antwoord nog op wil had ik al eens gesteld maar daaronder bleven ze maar doorgaan over die 2de SSD. Zal het dan nog maar eens posten dus bij deze..:
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:04:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 137,50

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Stuur anders eens een mail naar Corsair, zij gebruikten namelijk wel eens verschillende soorten connectors.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1