Toon posts:

Macbook Pro start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds juni 2012 een Mac Book Pro 13 inch. Daar heb ik een Samsung 830 120 GB SSD ingezet en deze combinatie deed het erg goed samen. Maverick draaide er erg goed op. Ik heb op 17 oktober Yosrmite er op gezet en sindsdien start de Mac niet meer op van de SSD. Ik krijg een grijs scherm met een grijs verbodsbord te zien.
Wanneer ik in beveiligde modus opstart krijg ik de volgende tekst te zien:

Efiboot loaded from device: Acpi (PNPP0A03,0)/Pci(1f12)/SATA(0,)0/HD(Part1,Sig0000
0000)
Boot file path: \System\Library\CoreServices\boot.efi
……Read error 0x6
….Read error 0x6
Error loading kernel cache (0x6)

Ik dacht eerst dat de SSD stuk was en heb in plaats van de Samsung een Intel 330 er in gezet maar het resultaat is hetzelfde. Bij controle van beide SSd met het schijfhulpprogramma worden geen fouten weergegeven. Ik heb nu meer de HD er in gezet en deze doet het gewoon.

Kan iemand mij advies geven hoe ik nu moet handelen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Heb je al geprobeerd om OSX opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
Wat zegt je mac als je in verbose mode (command -v) opstart?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik heb beide gedaan maar dat bracht geen verbetering met zich mee. Gerichter zoeken op internet bracht als oplossing dat er met dit type Mac Book Pro problemen zijn met de sata kabel van de hdd/ssd. Klachten zoals ik heb ervaren schijnen geregeld voor te komen. Ik heb contact gehad met de leverancier en die gaat kijken of mijn probleem onder alsnog onder garantie opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:49
Ik vind dat je bij een Apple Macbook Pro wel een levensduur van zeker drie jaar mag verwachten, ik hoop dat de leverancier dat ook vindt, en dat ze je helpen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Mac Book Pro voor reparatie aangeboden bij de leverancier Xando te Nijmegen en de datakabel is onder garantie vervangen. Ik ben heel erg tevreden over de procedure van Xando en ben bijna dagelijks via email op de hoogte gehouden van de voortgang van de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Mooi opgelost zo. Dat mag je service noemen.

Als dit tenminste geen account is wat puur is aangemaakt om Xando te spammen.

www.gevoeligeplaten.nl

Pagina: 1