Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe organiseren jullie je voorraad computerkabels?

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
We hebben er thuis allemaal wel een voorraadje: power cables, diverse soorten USB kabels, verlengsnoeren, snoeren met power adapters,... nog wat andere snoer-rommel,... Dat komt dan meestal in een kartonnen doos of in een curver bak terecht, en als je er ééntje nodig hebt, dan heb je een spinneweb kluwen waar een flink uit de kluiten gewassen spin jaloers zou op zijn.

Dat moet beter kunnen! Als ik een USBx kabel nodig heb, dan wil ik die nu, zonder eerst een kwartier lang dat kluwen kabels te moeten ontwarren. Dus...hoe organiseren jullie je collectie "thuis"-computerkabels?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:49
Alles in een 2 grote curver bakken, netjes opgerold en vast met tie-wraps of klitteband :D

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je kan ook voor de kleinere kabels lege wc-rolletjes gebruiken. Afbeeldingslocatie: http://loudnoises.nl/wp-content/uploads/2013/03/Maak-je-leven-eenvoudiger-2.jpg

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44

krietjur

Where am I?

Ik doe geen moeite voor het organiseren van de kabels. Die enkele keer dat ik een kabeltje nodig heb, neem ik het ontwarren voor lief.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Idem voor mij. Degene die ik regelmatig gebruik: USB mini en micro kabels, die heb ik sowieso wel ergens liggen, omdat ik die regelmatig gebruik. En regulier USB, voedingskabels, etc heb ik nou niet zo vaak nodig. Netwerkkabels zitten in mijn kabeldoos allemaal nog in het plastic zo ongeveer (gratis van ISPs gekregen voornamelijk), dus die kan ik sowieso makkelijk eruit halen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In de la voor archiefmappen in mijn bureau. En ontwarren is nooit nodig, ik kan kennelijk hard genoeg trekken :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 01:02

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik heb bij iedere kabeltje gewoon met draadje die meegeleverd is met vuilniszak vastgebond. kop of staart vastbinden daarna lus vouwen en dan weer binden. Op die manier raak je draadje nooit kwijt na ontvouwen.

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Lawwie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:38:
Je kan ook voor de kleinere kabels lege wc-rolletjes gebruiken. [afbeelding]
Mmm, uitstekend idee! Ware het niet dat ik er bedenkingen bij heb om kabels zo strak te gaan opplooien/oprollen.

In mijn "materiaalhok" op kantoor heb ik zo'n "kleerhanger" aan de muur met om de 30 cm of zo een stevige houten knop waar ik de kabels die ik nodig heb, netjes kan aanhangen als een jas, soort bij soort. Zo hangen ze netjes tesamen, niet opgerold, niet geplooid,... met elke "knop" natuurlijk netjes gelabeled (en het hok natuurlijk netjes op slot anders zijn die kabels binnen de week gehaaid verdwenen).

Helaas heb ik hier thuis slechts een serverhokje ter grootte van de slaapkamer van Harry Potter, onder de trap, ter beschikking dus die mooie oplossing zit er niet in..

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Grote bak waar allemaal van die zooi in zit, als ik iets nodig heb gaat ie op de kop en zoek wat ik nodig heb. In de bak zitten ook nog wat muizen en wifi sticks en dat soort dingen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:58

BCC

Grote doos met kluwen op zolder :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Glabbeek
  • Laatst online: 24-11 07:49

Glabbeek

Dat dus.

Ik heb ze per type kabeltje in ziplockzakjes gedaan.

En zo is het maar net.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Toevallig gisteren een deel van mijn kabelzooi opgeruimd, liep toch weer tegen een volle vuilniszak aan. Zitten nu allemaal netjes in een doos per stuk opgerold en bij elkaar gehouden met een paar elastiekjes per kabel.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Grote doos met alle kabels met 1-2 klittenbandjes netjes opgerold. Kan zo de kabel pakken die ik nodig heb. Kost 1x even wat tijd om het netjes te maken, maar is daarna erg prettig.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb ze allemaal los in een grote doos, heb niet vaak een kabel nodig uit die doos dus de moeite om het te organiseren is het niet waard.
De kabel die ik wel nodig heb zit wel altijd onderin in de groots mogelijke knoop.... dat dan weer wel :+

Smiling as the shit comes down...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:57
Dit is geen SG-topic. Move SG >>> OH

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:14
WC-rollen is een leuk idee voor die kleine rotkabeltjes!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:23
Heb een aantal bakken, aparte voor degene waar ik er veel van heb: netwerkkabels, stoomkabels, display kabels en usb/com poort troep.
Degene die ik veel gebruik hou ik in een lade naast mijn bureau.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

ScrooLoose schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:54:
Ik heb ze allemaal los in een grote doos, heb niet vaak een kabel nodig uit die doos dus de moeite om het te organiseren is het niet waard.
De kabel die ik wel nodig heb zit wel altijd onderin in de groots mogelijke knoop.... dat dan weer wel :+
Jup, dat is ook mijn systeem.
Meerdere bakken met usb kabels en laders en sticks enz.
Maar ik probeer nu wel elke kabel op te rollen en vast te zetten met een elastiekje.
Geen knopen meer!

Gooi er in elk geval nooit een in ear koptelefoontje bij, dat wordt namelijk de moeder aller knopen, waar gebeurd :'(

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
demichel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:36:
[...]

Mmm, uitstekend idee! Ware het niet dat ik er bedenkingen bij heb om kabels zo strak te gaan opplooien/oprollen.
...
Voor de meeste kabels geldt volgens mij niet dat ze met die methode strakker worden opgerold dan dat jij ze uit de verpakking haalt. Je ziet ook dat de langere kabels iets anders georganiseerd worden (zie bovenin de doos).

Ik heb zelf mijn kabels gescheiden per type (audio, video, usb) in van die grote ziploc zakken liggen. Maar ik wil nog steeds naar een dergelijk systeem toe zoals op de foto d:)b

Oh en voor de vakantie heb ik bij een chinese webshop een klein doosje gekocht met losse compartimenten, voor iphone/usb kabels, koptelefoontjes, sd kaartje voor de laptop. Ideaal :)

[ Voor 12% gewijzigd door toimoi op 20-10-2014 14:47 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

offtopic:
:o TS is weg?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• basmuys
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Eerlijk? alles in een grote bak kabels, i know.. het is killing als je weer eens wat nodig hebt maar ik gooi alles dan toch weer in de war (chaotisch).
Maar die WC-rollen zijn toch wel weer handigheidjes, ga ik meenemen!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-11 10:54
Ik heb ze toevallig gister allemaal opgerold en bij elkaar geknoopt. Maar het idee van die WC rollen is ook wel handig! Ga het zeker gebruiken voor kleinere kabeltjes.

Verwijderd

In kleine bakjes, gesorteerd op type kabel en dan in een ladekast. 3 lades zitten vol. :Y)

WC rollen zijn niet mijn ding, ik heb veelgebruikte kabels voorzien van een klittenbandsluiting. De rest met tie-wraps. Werkt prima.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 12:05 ]

Pagina: 1