There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mmm, uitstekend idee! Ware het niet dat ik er bedenkingen bij heb om kabels zo strak te gaan opplooien/oprollen.Lawwie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:38:
Je kan ook voor de kleinere kabels lege wc-rolletjes gebruiken. [afbeelding]
In mijn "materiaalhok" op kantoor heb ik zo'n "kleerhanger" aan de muur met om de 30 cm of zo een stevige houten knop waar ik de kabels die ik nodig heb, netjes kan aanhangen als een jas, soort bij soort. Zo hangen ze netjes tesamen, niet opgerold, niet geplooid,... met elke "knop" natuurlijk netjes gelabeled (en het hok natuurlijk netjes op slot anders zijn die kabels binnen de week gehaaid verdwenen).
Helaas heb ik hier thuis slechts een serverhokje ter grootte van de slaapkamer van Harry Potter, onder de trap, ter beschikking dus die mooie oplossing zit er niet in..
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
En zo is het maar net.
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
De kabel die ik wel nodig heb zit wel altijd onderin in de groots mogelijke knoop.... dat dan weer wel
Smiling as the shit comes down...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Degene die ik veel gebruik hou ik in een lade naast mijn bureau.
Jup, dat is ook mijn systeem.ScrooLoose schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:54:
Ik heb ze allemaal los in een grote doos, heb niet vaak een kabel nodig uit die doos dus de moeite om het te organiseren is het niet waard.
De kabel die ik wel nodig heb zit wel altijd onderin in de groots mogelijke knoop.... dat dan weer wel
Meerdere bakken met usb kabels en laders en sticks enz.
Maar ik probeer nu wel elke kabel op te rollen en vast te zetten met een elastiekje.
Geen knopen meer!
Gooi er in elk geval nooit een in ear koptelefoontje bij, dat wordt namelijk de moeder aller knopen, waar gebeurd
Voor de meeste kabels geldt volgens mij niet dat ze met die methode strakker worden opgerold dan dat jij ze uit de verpakking haalt. Je ziet ook dat de langere kabels iets anders georganiseerd worden (zie bovenin de doos).demichel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:36:
[...]
Mmm, uitstekend idee! Ware het niet dat ik er bedenkingen bij heb om kabels zo strak te gaan opplooien/oprollen.
...
Ik heb zelf mijn kabels gescheiden per type (audio, video, usb) in van die grote ziploc zakken liggen. Maar ik wil nog steeds naar een dergelijk systeem toe zoals op de foto
Oh en voor de vakantie heb ik bij een chinese webshop een klein doosje gekocht met losse compartimenten, voor iphone/usb kabels, koptelefoontjes, sd kaartje voor de laptop. Ideaal
[ Voor 12% gewijzigd door toimoi op 20-10-2014 14:47 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Maar die WC-rollen zijn toch wel weer handigheidjes, ga ik meenemen!
Verwijderd
WC rollen zijn niet mijn ding, ik heb veelgebruikte kabels voorzien van een klittenbandsluiting. De rest met tie-wraps. Werkt prima.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 12:05 ]