[WIN7] UEFI opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2021
Vandaag heb ik de diskdrive van mijn laptop vervangen met een SSD schijf. Op de andere harde schijf draait Windows 7.
Met een UEFI usb stick met Windows 8.1 erop heb ik Windows 8.1 geïnstalleerd op de SSD schijf.
Windows 8.1 draait super. Echter als ik de USB stick er nu uit haal wilt Windows niet meer starten.

Op welke manier kan ik booten zonder de USB stick er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Met een UEFI stick bedoel je denk ik gewoon een FAT32 geformatteerde stick met Windows 8.1 erop en in de BIOS heb je dan UEFI boot aangeslingerd (of misschien staat dat default wel aan).

Heb je nog iets met de bootvolgorde aangepast voordat je van de stick kon booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2021
Ja precies, een fat32 stick met win 8.1 erop. In de bios heb ik aangegeven dat van USB geboot moet worden. Denk dat uefi standaard aan staat want hier heb ik niks gewijzigd.
Als ik de usb eruit haal en naar de bios ga dan staat er wel een schijf bij de boot volgorde, maar er gebeurt vervolgens niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Als je in schijfbeheer kijkt waar staat dan de 100mb partitie?
Staat die op je SSD ,probeer dan de SSD als primair aan te sluiten (en de hdd in de caddy. Maar nog niet aansluiten).
Opnieuw opstarten via USB en kiezen voor reparatie, als het goed gaat wordt de installatie op de SSD herkent.
Commandprompt en dan invoeren : bootrec /fixmbr (enter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Misschien probeert hij je HDD te booten ipv je SSD? Wissel de schijven eerst om in de BIOS volgorde voordat je met de schroevendraaier aan de slag gaat.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]