Nieuwe router naast HORIZON

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 11:23
Beste,

Ik ben nu al 2 maanden bezig met mijn UPC netwerk in orde te krijgen *ZUCHT*.

Er zijn al 5 monteurs langs geweest die elke keer iets kleins aanpassen maar nog blijft het probleem bestaan, namelijk dat wanneer er veel data verkeer plaatsvind dat die dan gewoon wegvalt. Vooral met games als League of Legends en browsen heb ik last van dit probleem. Ik heb momenteel mijn Horizon box met een externe UPC modem aangesloten. Nu wil ik kijken of een router dit probleem kan verhelpen want ik ben ten einde raad.

Wat voor router adviseren jullie? Wij wonen met 4 studenten hier, er wordt nog een power extender aangesloten.

bij voorbaat dank 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Budget?
Locaties, afstanden die overbrugd moeten worden?
power extender? (liefst vermijden, waarom moet die erbij?)

Informatie is wel heel summier.
En wat hebben die vijf monteurs bij elkaar niet wat wij wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Budget ~100 euro.

Voor mijzelf gaat het om kabel, voor de rest is de wifi redelijk dichtbij (10m). Gaat om 1 appartement. De extender moet erbij omdat er 2 verdiepingen boven van hetzelfde internet gebruik gemaakt moet worden. Verder heb je gelijk in dat ik niet weet wat jullie wel hebben maar die monteurs hebben tot heden weinig opgelost. Telkens komen ze en zeggen ze dat ze iets veranderen maar vervolgens gebeurd er niets. Ik wil graag weten of een router het probleem kan verhelpen, liefste tijdelijk eentje als test periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Ok, fair enough.
Ik ga je een optie beschrijven die ik thuis heb en die wellicht werkbaar is voor jullie.

Coax komt binnen--> UPC goedgekeurde T splitter ertussen en 1 kabel direct naar de horizon box. Dit is dan alleen TV, verder geen wifi of netwerk.
Andere kabel gaat naar je aparte modem--> Zet deze in Bridge.
Sluit dan hierop een Router (eigen aanschaf budget 100e)
Hiervandaan een kabel voor jou. + deze router regelt je wifi.

mijn advies is om een tweede kabel naar boven te trekken (langs cv leiding, luchtbehandelings kanaal enz wees creatief) en daarmee de tweede verdieping te ontsluiten.

Dan de router: kijk in de pricewatch wat je precies wilt, er is in de fora genoeg te vinden aan betrouwbare/stabiele routers.
Anders kun je ook nog kijken op smallnetbuilder.com voor tips en suggesties.
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je noemt "HORIZON" in schreeuwerige caps in je titel, maar volgens je openingspost loopt je internetverbinding nu al over een aparte modem/router...

Waarom meld je niet welke dat is :?
Waarom roep je desondanks dat het over "HORIZON" gaat, heb je de problemen soms niet als je de Horizon box niet aangesloten hebt :?

Klinkt eerlijk gezegd alsof het netwerk overbelast wordt, ofwel door teveel upload (wat in extreme gevallen leidt tot totaal onbruikbare verbinding) danwel door teveel gelijktijdige TCP connections.

Je hebt het steeds over "ze" maar je lijkt zelf bijzonder weinig helder te hebben of uitgesloten te hebben (of dat heb je wel gedaan maar je neemt niet de moeite ons dat te vertellen).

Voordat je het ook maar over ander stuk hardware kopen begint, sluit een voor een computers en network devices uit. Als je de schuldige te pakken hebt kun je vervolgens kijken wat beste manier is om het probleem op te lossen. Misschien komt daar een aparte router bij kijken, misschien heb je iets heel anders nodig (cap op max connections en/of upstream bandbreedte in torrent app komt als eerste in me op)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Dat Horizon in caps staat is per ongeluk.

Het probleem ontstaat willekeurig per PC/laptop/device, het ligt dus niet aan een apparaat dat veel upload. Ik heb meerdere malen met en zonder torrents gedaan, het heeft geen verschil. Verder kan het probleem nog steeds vanuit UPC zijn, deze ga ik ook alsnog inlichten alweer en ze zullen dan opnieuw een monteur sturen. Maar ik om alles te kunnen uitsluiten wil ik graag een router erachter hebben, het probleem doet zich namelijk ook inderdaad voor als alles via de Horizon box gaat, die externe modem van UPC was een eventuele oplossing vanuit UPC zelf.
Ik ga eens kijken of ik het zoals _matt_ zegt kan aansluiten en hopelijk is het dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus het heeft niets met die hele Horizon te maken - lekkere titel dan 8)7

Als je wilt dat wij je helpen, geef wat minder hyperbool, wat minder rationaliseren waarom iemand anders je problemen moet oplossen en wat meer harde gegevens.

- welke modem/router heb je?
- wat voor apparaten heb je erop aangesloten? Geef stuk voor stuk aan hoe (bedraad/draadloos/powerlline)

Je zegt dat het met willekeurig welk apparaat gebeurt, maar ik krijg uit je posts niet bepaald de indruk dat je gestructureerd het apparaat voor apparaat getest hebt. Allicht goed idee dat alsnog te doen, of als je het wel gedaan hebt duidelijker te melden exact wat je aansloot wanneer en wat er gebeurde. Want zoals je het hier meldt kan niemand met zekerheid zeggen wat er mis is en dus ook niet wat de (beste) oplossing is.

Of je kunt besluiten dit te negeren, zelf niets te blijven doen en te riskeren dat je EUR 100 uitgeeft en dat dat je probleem niet oplost... jouw keuze :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Het bovenstaande is reeds correct.

Het gaat alleen niet om een externe router naast Horizon box maar om die standaard UPC modem. Het internet zelf met kabel is momenteel gemaakt. Alleen omdat ik dus in Amsterdam woon is het WiFi signaal gewoon slecht en kan ik met het huidige modem niet op een 5Ghz kanaal gaan.

Ik wil graag dus een router aanschaffen. Ik heb al veel topics gelezen maar daar wordt steeds niet een duidelijk antwoord gegeven op welke router nu het beste is. Daarnaast zijn er veel sites die verschillende adviseren.

- Internet snelheid 120 mbit(UPC)
- 4 Mensen standaard op het internet
- 1 keer bekabeld
- gamen, downloaden en streamen

http://thewirecutter.com/reviews/best-wi-fi-router/
http://www.kieskeurig.nl/router/beste

Nu twijfel ik het meest tussen de netgear 6300 of de Asus AC56U(eventueel 66U) of de D-Link DIR-868L
.

[ Voor 76% gewijzigd door assn op 29-10-2014 16:59 ]

Pagina: 1