Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 06:30
Hallo,

Ik heb een raspberry pi als apache2mysql server ingesteld om mijn website te hosten. Het systeem moet er alsvolgt uitzien:

PCextreem (domeinnaam registratie)<->Netwerkrouter(internet provider)<->Netwerkrouter<->Raspberry PI

Op de netwerk router zijn twee netwerken ingesteld. Een afgaande "groep" naar de router van het thuisnetwerk. Nu wil ik een "groep" toevoegen aan de netwerkrouter om mijn netwerkrouter erop aan te sluiten.

Nu wil ik dit gaan instellen.Nu heb ik enkele vragen waar ik niet goed uit kom.
1. Voor elke stap wat moet er ingesteld worden?
2. Het is een thuis netwerk, wat zijn de risico's voor de veiligheid van het thuisnetwerk om dit zo in te stellen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij de registar je domein aan je IP koppel, op je netwerkrouter poort 80 forwarden naar je Raspberry Pi, en klaar ben je.

Ondersteunt je netwerkrouter geen NAT loopback, zal je je eigen domein intern nooit via de domeinnaam kunnen bereiken (wat je kan oplossen dmv de hosts file op al je interne systemen).

Wat je verders wil met groepen, zegt mij totaal niks..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Hoi bedankt voor het snelle antwoord. Ik bedoel dit plaatje Dat op de router van de internetprovider twee netwerkrouters worden aangesloten één voor het thuisnetwerk en één voor het website hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Waarom? Nu krijg je dubbele NAT.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Hoi,

Ik wil een dubbelle NAT omdat de eerste van het binnenkomende internet is. Dan wil ik nog een eigen router voor mijn raspberry pi zodat ik daar de mogelijkheid heb het netwerk later uit te breiden. Daarnaast zit er nog een router van het internet een router voor het huis netwerk. Als ik de internet router openstel als NAT heeft dit invloed op de veiligheid van het huis netwerk? Dat ze via mijn raspberry pi het andere netwerk kunnen binnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Maar waarom zou je twee netwerken willen creëren als 1 ook al genoeg is? Het is niet echt handig om een dubbele nat te draaien met twee routers als je 1 router het werk prima kan doen.
Wat zou je er aan willen uitbreiden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
En wat bedoel je met groepen? "Op de netwerk router zijn twee netwerken ingesteld.'' Wat bedoel je hiermee?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 11:05
Is misschien beter op te lossen met een VLAN, als je router dit ondersteund...

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
"Dan wil ik nog een eigen router voor mijn raspberry pi zodat ik daar de mogelijkheid heb het netwerk later uit te breiden. Daarnaast zit er nog een router van het internet een router voor het huis netwerk"

Router van ISP + Router voor huis netwerk + Router voor Rpi? Triple NAT? 1 router alles later routeren en de rest als bridge instellen en lekker met vlan's aan de slag gaan lijkt me makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

revertive schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 00:04:
...Router van ISP + Router voor huis netwerk + Router voor Rpi? Triple NAT? 1 router alles later routeren en de rest als bridge instellen en lekker met vlan's aan de slag gaan lijkt me makkelijker.
Mweeh. Lang niet alle routers ondersteunen VLAN's

Als je - als niet supertechnisch persoon - services wilt aanbieden op internet, zou ik gaan voor een (virtueel) servertje. Staat in een datacenter en kun je al vanaf 3 €uro per maand huren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Ik zou zeggen: prik de raspi rechtstreeks in de modem/router van je internetprovider en kijk vervolgens in de instellingen van de modem/router of het lokale IP van de raspi in een DMZ zetten zodat je deze via het IP-adres van je huis van internet kunt bereiken op alle poorten.

Als dat niet kan, of als je meerdere raspi's wilt draaien met elk een eigen poort, dan zou ik de raspi('s) in de eerste router/modem prikken en de poorten forwarden van de eerste router naar de raspi's. Als je je thuisnetwerk gescheiden wilt houden kun je een tweede router pakken voor je eigen netwerk. Het voordeel daarvan is dat je maar 1 keer poorten hoeft te forwarden en de raspi's ook via je lokale netwerk aan kunt spreken (via bijvoorbeeld SSH).

De raspi's achter een eigen router zetten maakt alles onnodig complex en daardoor alleen maar trager en onhandiger.
Pagina: 1