Beste Tweakers.
Ik ben op dit moment een pc aan het bouwen voor een vriend van mij, maar ik loop tegen rare geluiden aan.
1. Coil whine. Ik weet dat dit niet echt te verhelpen is, en heb er vrede mee. gebeurd ook maar sporadisch tijdens introfilmpjes van 500+fps
2. Een soortement van 'electrische ratel / tik' wat lijkt van mijn pci-e slot oid af te komen. Heb ik uiteraard geen vrede mee.
Hieronder de build waar ik dus mee bezig ben.
+ een Gigabyte 280x
Nu heb ik al het een en ander geprobeerd, maar kom er niet uit. Wat ik gedaan heb:
1. PSU vervangen door mijn eigen (620watt Seasonic). = geen verbetering.
2. Grafische kaart vervangen door mijn eigen (R9 290) en een 270x. = geen verbetering
3. Grafische kaarten geswitcht van PCI-e slot. = geen verbetering.
Nu heb ik een video geupload op youtube, geluid moet je wel wat harder zetten anders hoor je het niet...
Dank aan mijn HTC voor het slechte beeld maar het is het geluid waar het om gaat
[YouTube: http://youtu.be/YuFGvmkQlE0]
Afhankelijk van het aantal FPS dat is getoond, gaat de 'tik' sneller of langzamer.
Is er überhaupt iets om te doen om dit op te lossen, of zit ik met een maandagmorgenmodel (leuk galgje woord!) moederbord?
Met vriendelijke groet,
Robin
Ik ben op dit moment een pc aan het bouwen voor een vriend van mij, maar ik loop tegen rare geluiden aan.
1. Coil whine. Ik weet dat dit niet echt te verhelpen is, en heb er vrede mee. gebeurd ook maar sporadisch tijdens introfilmpjes van 500+fps
2. Een soortement van 'electrische ratel / tik' wat lijkt van mijn pci-e slot oid af te komen. Heb ik uiteraard geen vrede mee.
Hieronder de build waar ik dus mee bezig ben.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 161,75 | € 161,75 |
| 1 | Asus H97-PLUS | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,40 | € 22,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,75 | € 59,75 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,70 | € 91,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 575,50 | |
+ een Gigabyte 280x
Nu heb ik al het een en ander geprobeerd, maar kom er niet uit. Wat ik gedaan heb:
1. PSU vervangen door mijn eigen (620watt Seasonic). = geen verbetering.
2. Grafische kaart vervangen door mijn eigen (R9 290) en een 270x. = geen verbetering
3. Grafische kaarten geswitcht van PCI-e slot. = geen verbetering.
Nu heb ik een video geupload op youtube, geluid moet je wel wat harder zetten anders hoor je het niet...
Dank aan mijn HTC voor het slechte beeld maar het is het geluid waar het om gaat
[YouTube: http://youtu.be/YuFGvmkQlE0]
Afhankelijk van het aantal FPS dat is getoond, gaat de 'tik' sneller of langzamer.
Is er überhaupt iets om te doen om dit op te lossen, of zit ik met een maandagmorgenmodel (leuk galgje woord!) moederbord?
Met vriendelijke groet,
Robin