Cambridge of Marantz?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628561

Topicstarter
Hoi,

Momenteel ben ik op zoek naar een surround receiver.
Ik heb eerst de speakers gekocht (namelijk Klipsch reference reeks)...

Momenteel kan ik op 2dehands een Marantz SR 6007 receiver kopen of een http://www.receiverstore....udio-azur-351r-zwart.html

De reden dat ik voor deze receivers kies is dat ze binnen mijn budget passen..
Van de marantz heb ik al goeie dingen gelezen op het web maar over de Cambridge is weinig info te vinden..

Ik zou de receiver enkel maar voor films gebruiken..
De snufjes op de marantz hoef ik echter niet dus vandaar dat mijn voorkeur voorlopig uitgaat naar de cambridge.

Iemand ervaringen met "cambridge audio"? Klopt het dat ze een super audio kwaliteit leveren binnen hun prijsklasse??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
De opbouw van versterkers van Cambridge vind ik erg mooi, meestal een dikke overgekwalificeerde ringkerntransformator voor de voeding en verder mooi clean van binnen. Die ringkern en de andere designkeuzes zorgen er bij Cambridge in de regel voor dat ze meer vermogen leveren dan de specificaties die ze opgeven, en dat ze vaak uitermate geschikt zijn voor speakers die wat meer vragen van een versterker.

Nu is het zo dat je Klipsch reference zeer gevoelige speakers zijn en dus heel weinig vragen van een versterker, wat betreft vermogen. Strikt gezien heb je dus niet per se een versterker nodig die overcapacitateit heeft.
Ten tweede geldt dat de 351R wel degelijk een budgetserie is van Cambridge. Zet er bijvoorbeeld de 351A naast, 2 kanalen 45W bij 8ohm, voor 499, dan kun je er wel vanuitgaan dat er bij de 351R wat compromissen zijn gesloten. Daarmee zeg ik niet dat het een slecht apparaat is, maar hij mist wel een beetje van de "Cambridge-magie" van hun stereoversterkers.
Los van dat alles denk ik niet dat je echt verschil gaat horen tussen de SR6007 en de 351R, zijn beide prima machines. Ik weet het, deze reactie helpt eigenlijk niet echt, maar beide machines zitten redelijk in dezelfde klasse, dus dan zou je de keuze echt moeten baseren op liefde voor het merk of een bepaalde feature die de ander niet biedt en je wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628561

Topicstarter
Solarsparc schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:49:
De opbouw van versterkers van Cambridge vind ik erg mooi, meestal een dikke overgekwalificeerde ringkerntransformator voor de voeding en verder mooi clean van binnen. Die ringkern en de andere designkeuzes zorgen er bij Cambridge in de regel voor dat ze meer vermogen leveren dan de specificaties die ze opgeven, en dat ze vaak uitermate geschikt zijn voor speakers die wat meer vragen van een versterker.

Nu is het zo dat je Klipsch reference zeer gevoelige speakers zijn en dus heel weinig vragen van een versterker, wat betreft vermogen. Strikt gezien heb je dus niet per se een versterker nodig die overcapacitateit heeft.
Ten tweede geldt dat de 351R wel degelijk een budgetserie is van Cambridge. Zet er bijvoorbeeld de 351A naast, 2 kanalen 45W bij 8ohm, voor 499, dan kun je er wel vanuitgaan dat er bij de 351R wat compromissen zijn gesloten. Daarmee zeg ik niet dat het een slecht apparaat is, maar hij mist wel een beetje van de "Cambridge-magie" van hun stereoversterkers.
Los van dat alles denk ik niet dat je echt verschil gaat horen tussen de SR6007 en de 351R, zijn beide prima machines. Ik weet het, deze reactie helpt eigenlijk niet echt, maar beide machines zitten redelijk in dezelfde klasse, dus dan zou je de keuze echt moeten baseren op liefde voor het merk of een bepaalde feature die de ander niet biedt en je wel nodig hebt.
Bedankt voor uw reactie! :)
Het is inderdaad een lastige keuze..
Ik denk dat de marantz net iets meer "power" zal hebben dan de cambridge en het feit dat de marantz dan nog eens de audyssey heeft en de cambrige niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:55

Audione0

Strijdt der titanen

En al een keuze kunnen maken? Lijk me wel na een maand :)

Dat de marantz op papier meer power heeft, betekend niet dat het echt zo is he?
Niet dat de marantz het slecht doet, integendeel zelfs, het is een prima apparaat. Maar ik denk dat de cambridge wat eerlijker is met hun 50watt wat ze vermelden ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Audione0 op 24-11-2014 12:12 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
Blijft toch weeral een kwestie van uitproberen en ergens gaan luisteren.
Toen ik zelf op zoek was naar een volledig nieuwe installatie heb ik zowel de Marantz SR7005 en een Cambridge (vergelijkbaar model) uitgeprobeerd.
Beide klonken goed, maar zowel mijn vrouw als ikzelf vonden dat in combinatie met mijn Focals de Marantz iets beter klonk (minder steriel).
Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en kleine nuances.