Advies mediasysteem Tv/Film/Muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628556

Topicstarter
Ik zoek een?
Een apparaat (of combinatie van apparaten) waarmee ik het geluid van mijn films en muziek in mijn huiskamer kan afspelen

Wat is je budget?
100 tot 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb op dit moment de volgende apparaten:
- Philips 37PFL7675H flatscreen
- PS3 (voor afspelen Blue rays, spelen van spellen is bijzaak)
- Ac Ryan playon HD 1.5 TB (Mag vervangen worden door ander systeem als dit nodig is)
- IPAD AIR
- MOTO G 4G
- Alles aangesloten op router (ziggo router)

Ik wil uiteindelijk een systeem hebben waar ik het volgende mee kan:
- Geluid van films afspelen via boxen
- Muziek afspelen via boxen, zonder dat daarvoor mijn TV aan hoeft te staan.
- Muziek kunnen selecteren/bedienen vanaf IPAD/Telefoon zonder dat de muziek hierop opgeslagen staat (via het wifi of bluetooth).

Eventueel:
- streams via internet af kunnen spelen op TV

Qua boxen denk ik aan een simpel systeem met alleen boxen rond de TV (geen 5.1 gedoe). Het hoeft niet het beste geluid ter wereld te zijn. Maar wel beter dan nu uit mijn tv komt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Waarschijnlijk zijn losse boxen handiger dan home cinema system

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat voor soort apparaten kan ik hier het beste voor gebruiken, compleet home cinema systeem of losse boxen?
Wat voor kabels moet ik hier voor gebruiken?
nog specifieke types die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
pricewatch: Yamaha RX-V475 (zwart) + pricewatch: Yamaha NS-333 2.0 (Zwart)

Het is maar een voorbeeld !
Je zit paar tientjes boven budget maar zal er meer plezier mee beleven dan wat anders met dat budget en eisenpakket !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat je het beste af bent met een receiver met netwerkfunctionaliteit zoals bijvoorbeeld de hierboven genoemde Yamaha. Speel eens wat met de filters in de Pricewatch, hier is al een voorbeeld.
Normaliter zou ik altijd adviseren om nooit zomaar speakers te kopen maar je geeft aan dat de eisen niet zo speciaal zijn. Kijk dan ook eens naar de Boston Acoustics A25. Een hele aardige speaker voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628556

Topicstarter
Dank je wel voor het advies.

Nog één aanvullende vraag:
Hoe werkt het afspelen van muziek via zon reciever? Stel ik heb muziek op mijn NAS staan kan ik die hiermee afspelen? Zo ja hoe selecteer ik de muziek die afgespeeld moet worden.
Ik heb een deel van mijn muziek op telefoon/ipad staan maar niet alles. Dus zou het graag vanaf een NAS afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Daar zijn diverse mogelijkheden voor, ik zal er enkele noemen:
- Met een Synology NAS, kun je het aansturen met de DS Audio app op smartphone/tablet of via de webinterface op pc/laptop;
- Via een app van je receiver;
- Op tv het onscreen menu van je receiver bedienen.
Er zijn dus diverse mogelijkheden.