Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OS X] Document based applicatie start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Dag allemaal! :*)

Ik ben sinds een paar dagen bezig met OS X development op mijn Mac. Ik heb hiervoor het boek "Cocoa® Programming for Mac® OS X (4th Edition)" aangeschaft. Aangekomen bij een hoofdstuk, moet ik een Document based applicatie maken. Ik heb een redelijke programmeer-achtergrond.

Echter, na het maken van de interface komt de app niet meer tevoorschijn. In de menu-balk zie ik nog wel de menu items staan van de app, alleen geen app.

Wanneer ik een nieuw, schoon, project maak, deze run, afsluit, en weer run stuit ik op hetzelfde probleem.

Het lijkt er op dat ik niet de enige ben, namelijk:
http://stackoverflow.com/...indow-again-after-closing
http://forums.bignerdranc...iewtopic.php?f=180&t=3847

Ik heb van alles geprobeerd, maar toch lukt het mij niet. Iemand die mij op weg kan helpen?

Waarvoor alvast dank _/-\o_

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:08
Als je CMD-N in drukt, krijg je dan wel een "main window"?

Volgens mij start een Document Based application namelijk standaard niet met iets op. Je kan er zelf voor kiezen om bijvoorbeeld met een leeg document te starten als de App wordt gestart of een picker laten zien om bestaande documenten te openen. Althans volgens mij werkt het zo. Zo doet Pages het in ieder geval, wat ook een Document Based Application is.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
ZpAz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:32:
Als je CMD-N in drukt, krijg je dan wel een "main window"?

Volgens mij start een Document Based application namelijk standaard niet met iets op. Je kan er zelf voor kiezen om bijvoorbeeld met een leeg document te starten als de App wordt gestart of een picker laten zien om bestaande documenten te openen. Althans volgens mij werkt het zo. Zo doet Pages het in ieder geval, wat ook een Document Based Application is.
Yep, dit werkt! Wel raar dat hij bij de eerste start 'm wel laat zien, anders niet :/
Thanks!!