LG HX551 problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba1961
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07-2022
Goedemiddag,
ik ben ik het bezit van een LG HX551 Home Cinemaset die het tot gisteren het gewoon deed zonder enig probleem.

Ik het opstarten van deze hedenmorgen (gekoppeld aan de TV) stond er "BOOT" op het scherm en bij het aanzetten van het apparaat kwam het volgende in beeld "PLEASE WAIT".

Na 2 uur wachten heb ik de stekker eruit getrokken omdat geen enkele funktie op de AB meer werkte, op de volumeknop na.

Apparaat weer aangezet, weer dezelfde tekst en toen 10sec de aan en uit knop ingedrukt gehouden om het apparaat weer weer aan te zetten.

Niets help om deze tekst te verwijderen en het apparaat weer te laten werken.

Iemand een idee van wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Kunnen hoogst waarschijnlijk 2 dingen zijn.
1: een mislukt firmware update.
2: een defect moederbord.

bij punt 1 kun je met je computer en usb stick naar de LG website en de laaste firmware op het stickie zetten.
Stroom van je speler afhalen, usb in de poort steken en daarna de stroom er weer opzetten.
Als het dit probleem was zal hij weer gaan werken.
mocht het probleem 2 zijn zal hij ter reparatie moeten worden aangeboden.

Groet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba1961
Bedankt voor het antwoord @Grandisimo
Ik zal kijken of ik de nieuwe firmware kan vinden want op de site van LG kwam ik er niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 21:44
Tomba1961 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:44:

Iemand een idee van wat er aan de hand kan zijn?
Kickje, heb je dit probleem op kunnen lossen?
Ik heb hier dezelfde set staan met hetzelfde probleem.

Ik heb al even contact gehad met LG en die geeft aan dat ik het apparaat aan moet bieden bij CE Repair ter reparatie. Ik zie dat CE Repair het mainboard ook in de webshop verkoopt voor €26,26 (ex BTW). Is reparatie hiervan inderdaad de oplossing en is dit zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba1961
nielsgaastra schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Kickje, heb je dit probleem op kunnen lossen?
Ik heb hier dezelfde set staan met hetzelfde probleem.

Ik heb al even contact gehad met LG en die geeft aan dat ik het apparaat aan moet bieden bij CE Repair ter reparatie. Ik zie dat CE Repair het mainboard ook in de webshop verkoopt voor €26,26 (ex BTW). Is reparatie hiervan inderdaad de oplossing en is dit zelf te doen?
Nee, geen oplossing voor kunnen vinden.
Apparaat staat nog steeds ergens in een hoekje omdat ik nog hoop deze te kunnen maken maar tot op heden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 21:44
Update van mijn kant: heb het apparaat ter reparatie aangeboden bij CE Repair in Mijdrecht.
Conclusie: mailboard moet vervangen worden.

De prijsopgave was als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11041695/Screenshots/Schermafdruk%202015-03-13%2014.13.08.png

Toen ik aangaf dat het mainboard bij hun in de webshop voorr €26,26 staat en dat ik het vreemd vond dat hetzelfde onderdeel voor € 98,35 op de prijsopgaaf stond kreeg ik een antwoord dat er een fout was gemaakt en dat beide prijzen niet kloppen...?

Ik kreeg in ieder geval een nieuwe prijsopgaaf waarbij het onderdeel uit coulance 100% korting kreeg.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11041695/Screenshots/Schermafdruk%202015-03-13%2014.17.58.png

Hiermee akkoord gegaan en kon het apparaat na 2 dagen alweer ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:10
Heb het product ook met exact dezelfde klacht aangeboden bij CE repair.

Ik heb daarbij deze opgave gekregen:

Arbeidsloon € 45,07
Option Code Assembly 1,00 € 86,72

Totaal € 131,79
Handling € 12,40
Transport € 10,33
Totaal € 154,52
BTW 21% € 32,45
Totaal incl. BTW € 186,97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:13
Helaas heb ik sinds gisteren ook problemen met mijn LG HX551.

Tijdens het tv kijken ging ineens het apparaat uit. Na opnieuw aanzetten verscheen alleen te tekst "please wait" op het display en een contant tikkend geluid vanuit de blue-ray speler. Ik denk dat het tikkende geluid de laser is die heen en weer gaat in de behuizing.
Verder doet de speler niks meer en reageert ook niet op het indrukken van toetsen. Ik kan alleen de speler weer uitzetten door 5 seconden de power knop in te drukken. Na opnieuw aanzetten hetzelfde verhaal.

Ik vrees dat het main board naar de knoppen is. Iemand nog een mogelijke oplossing?
De speler is 4 jaar oud en dus geen garantie meer en ik denk dat reparatie net zo duur is als de aanschaf van een nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een LG hx 751 met hetzelfde probleem. heeft iemand een oplossing voor mij ?
Pagina: 1