Programma's openen met meerdere bureauladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 16:45
Hallo,

Ik gebruik in Yosemite (en eerder Mavericks) meerdere bureaubaden. Bv zakelijk en privé. Maar waar ik steeds weer tegen aanloop, is dat als ik bv aan het browsen ben in bureablad 1, en ik ga naar bureaublad 2, en ik klik daar safari, dan schiet ik terug naar bureaublad 1 om daar weer verder te gaan waar ik gebleven ben. Maar ik open dus niet voor niets een nieuw bureablad. Hetzelfde gebeurd met Word, Outlook, etc. Is het mogelijk als ik op bureaublad 2 zit, en ik klik safari aan, ik woon een nieuw browserscherm krijg op dat bureaublad, zonder terug te gaan naar een ander bureaublad. Dus echt gescheiden werken zeg maar?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241683

Volgens mij is dit niet mogelijk. Waarom maak je niet gewoon een tweede useraccount aan? Lijkt mij juist de beste oplossing voor wat je hier schetst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 18:27
'open -n /Applications/Safari.app/' opent Safari nogmaals, waardoor je er één op een ander bureaublad kunt gebruiken. Ze blijven echter wel hetzelfde icoontje houden. Als je dit in een AppleScript zet en daar een app van maakt kun je die wel een ander icoon geven en heb je hem makkelijk bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Rechtermuisknop -> new window opent hem bij mij ook gewoon op de geselecteerde desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 20:21

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

lackaday schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:45:
'open -n /Applications/Safari.app/' opent Safari nogmaals, waardoor je er één op een ander bureaublad kunt gebruiken. Ze blijven echter wel hetzelfde icoontje houden. Als je dit in een AppleScript zet en daar een app van maakt kun je die wel een ander icoon geven en heb je hem makkelijk bij de hand.
Is dat niet hetzelfde als gewoon een 'nieuw venster' openen vanuit Safari ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik vind het natuurlijk prima als het 't-zelfde icoontje behoudt. Maar ik wil als ik bureaublad 2 zit, en op het safari icoontje klik, niet weer terug naar bureaublad 1, maar gewoon in het zelfde bureaublad blijven, en daar safari openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
xh3adshotx schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:53:
Rechtermuisknop -> new window opent hem bij mij ook gewoon op de geselecteerde desktop
Klopt ja. Maar stel je hebt dan 3 bureaubladen open staan, dan moet je eerst rechtermuisknop op safari, om de goede sessie te selecteren. Het is dus niet mogelijk in te stellen per bureaublad een sessie te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
mister9 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:47:
Hallo,

Ik gebruik in Yosemite (en eerder Mavericks) meerdere bureaubaden. Bv zakelijk en privé. Maar waar ik steeds weer tegen aanloop, is dat als ik bv aan het browsen ben in bureablad 1, en ik ga naar bureaublad 2, en ik klik daar safari, dan schiet ik terug naar bureaublad 1 om daar weer verder te gaan waar ik gebleven ben. Maar ik open dus niet voor niets een nieuw bureablad. Hetzelfde gebeurd met Word, Outlook, etc. Is het mogelijk als ik op bureaublad 2 zit, en ik klik safari aan, ik woon een nieuw browserscherm krijg op dat bureaublad, zonder terug te gaan naar een ander bureaublad. Dus echt gescheiden werken zeg maar?

Thanks!
Omdat je "nieuw" browserscherm had staan ging ik ervan uit dat je bedoelde dat je een nieuw window wilde.

Wat je wil is niet mogelijk omdat je alleen applicaties kan "binden" aan een desktop en niet een window van de applicatie. Je kan wel verschillende browsers gebruiken of Safari clone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik wil ook een nieuw windows. Dus:

Ik zit in bureaublad 1 te browsen op bv apple.nl.

Ik open een nieuw bureaublad (ik heb er nu 2 dus). De nieuwe is weer helemaal leeg dus. Als ik daar dan safari aanklik, schiet ik weer terug naar bureablad 1, om daar verder te gaan met browsen. Terwijl ik wil dat op mijn nieuwe lege bureaublad, ook gewoon een nieuw venster van safari wil hebben om daar een andere site te openen. Ik zit niet voor niets op een nieuw bureaublad tenslotte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
kaassouffle schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:17:
[...]

Is dat niet hetzelfde als gewoon een 'nieuw venster' openen vanuit Safari ?
Nee, de methode die ik beschrijf opent de app een tweede keer. Je ziet dan dus ook twee keer Safari naast elkaar in je Dock, iets wat normaalgesproken 'niet kan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
mister9 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:17:
Ik wil ook een nieuw windows. Dus:

Ik zit in bureaublad 1 te browsen op bv apple.nl.

Ik open een nieuw bureaublad (ik heb er nu 2 dus). De nieuwe is weer helemaal leeg dus. Als ik daar dan safari aanklik, schiet ik weer terug naar bureablad 1, om daar verder te gaan met browsen. Terwijl ik wil dat op mijn nieuwe lege bureaublad, ook gewoon een nieuw venster van safari wil hebben om daar een andere site te openen. Ik zit niet voor niets op een nieuw bureaublad tenslotte...
Wanneer je mijn eerdere uitleg volgt en het genoemde commando met AppleScript tot een App maakt en deze bijvoorbeeld Safari2 noemt, kun je de nieuwe app Safari2 toewijzen aan een andere space, dan heb je volgens mij precies waar je naar op zoek bent.
Pagina: 1