Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aankoop laptop voor Minecraft en dagelijks gebruik.

Pagina: 1
Acties:

• Keutj
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-02-2021
Mijn zoon van 12 wil graag een laptop kopen waarmee hij o.a. Minecraft kan spelen.

Eisen:
- Minecraft spelen
- Gebruik voor school (Microsoft Office)
- Laptop zal regelmatig worden meegenomen om bij vrienden te kunnen spelen
- Scherm 15,4"

Budget:
- Tussen de €500 en €600

We zitten zelf te denken aan een Lenovo of een Dell omdat ik hier zelf goede ervaringen mee heb.
Ik had gelezen dat de Lenovo een prettiger toetsenbord heeft.

Wie kan mij een advies geven dat hij zijn gespaarde geld aan een mooi systeem uitgeeft en waarmee hij de komende jaren vooruit kan? Dus zijn er specifieke dingen waar we op moeten letten?

P.s. We hebben een PS4 staan waarop de meeste games worden gespeeld zoals Battlefield, FIFA, etc.

Verwijderd

Al eens naar MSI gekeken? Bijvoorbeeld de MSI CR61?

Op 1 of andere manier slaan mensen vaak MSI over bij het zoeken naar een laptop terwijl zij toch zeer leuke laptops voor niet al te veel geld maken..

pricewatch: MSI Classic CR61 2M-853NL

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2014 09:49 ]

• Keutj
MSI zegt mij helemaal niks en heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, is dit een betrouwbaar merk?

Is de Dell Inspiron 15-5547 voor € 579,-- met iets:
- De 4e generatie Intel® Core™ i7-4510U Processor (4M Cache up to 3.1 GHz)
- 8GB 2 DIMM (2x4GB) DDR3L 1600Mhz
- 1 TB SATA-harde schijf (5.400 rpm)
- AMD Radeon™ HD R7 M265 2GB DDR3
- 15,6" led-backlit beeldscherm met TrueLife en HD-resolutie (1.366 x 768)

Bij Lenovo zie ik door de bomen het bos niet meer.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1G9 ik zou deze pakken, ziet er wel heel goed uit, die gpu van hierboven heb je echt niet nodig, zeker niet voor minecraft, alleen het ram is wel handig, gewoon voor alles.

• Keutj
Hoi thibautb,

Maar waarom zou ik de Toshiba kopen? Misschien zie ik het helemaal verkeerd, heb er niet veel verstand van namelijk.

- Dell heeft meer RAM geheugen
- Dell is goedkoper
- Dell heeft snellere processor
- Dell heeft grafische kaart die niet vast zit en in de toekomst dus vervangbaar is.
- Is de grafische kaart van Dell niet beter?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou echt niet die toshiba L50 nemen, die hierboven genoemd wordt. Daar kan ik weinig goeds over zeggen als ik naar de specs kijk.
Die Dell lijkt wel een goede deal, maar die schermresolutie is jammer. De betere alternatieven met full hd zitten wel weer over de €600.

• thibautb
ik heb de toshiba vooral gepakt omdat hij een i5 processor heeft, het is niet omdat je een hogere kloksnelheid hebt dat je een snellere processor hebt, ik had voor de rest gewoon eens even gekeken bij pricewatch welke laptops er binnen jou budget liggen die wil nog goed zijn, en op het eerste zicht leek me die wel een deftige, de gpu trouwens die is bijna niets waard, misschien een heel klein beetje sterker dan de i5 maar toch echt niet veel hoor.

dan naar deze moet je ook eens kijken, zijn weer gewoon wat laptops die aan mijn criteria voldoen

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01404
pricewatch: Lenovo Essential B50-70 MCC2TMH dat is wel een echte goede

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii (Belgisch model) als je er dan toch eentje wilt met een redelijk goede gpu, die gaat minecraft ook wel heel goed spelen, ik denk zo +1000000 fps... :)

• Jornv
de gpu trouwens die is bijna niets waard, misschien een heel klein beetje sterker dan de i5 maar toch echt niet veel hoor.
Ik weet niet zeker of je het over de gpu van de dell hebt, maar als je die vergelijkt met de igp van een ulv i5 processor en je trekt deze conclusie.... Zeker met dit budget mag je echt geen genoegen nemen met iets als die eerste toshiba. Voor die lenovo modellen valt meer te zeggen dankzij het full hd scherm, maar de Radeon R5 M230 is ook geen hoogvlieger en doet onder voor wat er in de dell zit.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH) zou waarschijnlijk de beste keus zijn in dit segment dankzij beste cpu/gpu/resolutie/betrouwbaarheid. Als het budget het toelaat zou ik deze zeker overwegen.

• thibautb
Jornv schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:17:
[...]

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH) zou waarschijnlijk de beste keus zijn in dit segment dankzij beste cpu/gpu/resolutie/betrouwbaarheid. Als het budget het toelaat zou ik deze zeker overwegen.
nu wil ik niet te hard zijn, maar dat is eerder een van de slechte, 4g ram, een oude cpu een 3de gen intel cpu... en dus is het al een oud model, dus eerder niet aan te raden.

• Jornv
Waarom kan een ouder model niet goed zijn dan? Die cpu is sneller dan die haswell ulv i5 cpu's en er is niks makkelijker dan ram bijplaatsen (als je het überhaupt nodig hebt)

Van mij mag je best hard zijn, maar dan moet je wel gelijk hebben :p

• Keutj
Uiteindelijk een mooie Lenovo E540 gekocht. Heb er een snellere processor ingezet en een FHD scherm aangevinkt.
Op advies van iemand via deze site heb ik hem via Lenovo Duitsland besteld, standaard config was daar goedkoper en uiteindelijk met opties een stuk voordeliger dan in Nederland.
Nu afwachten of ze hem ook werkelijk in Nederland gaan leveren.

• Jornv
Heb je niet de videokaart aangepast? :o
Niet dat die nodig is om Minecraft te kunnen spelen, maar als je een beetje van games houdt is de meerwaarde in mijn ogen aanzienlijk genoeg om de investering te rechtvaardigen. Er zijn nog genoeg games die alleen op de pc uitkomen (en dus niet op de PS4) en die je met die videokaart had kunnen spelen.

Verder is de E540 een degelijke keuze.

• Keutj
Helaas liet zijn budget het niet toe om de Videokaart te vervangen. We hebben het er wel over gehad, maar dan moet hij deze maar op een later moment vervangen.
Hij moet straks ook tijd over houden voor zijn huiswerk, dus misschien maar goed dat hij straks niet alle spellen kan spelen 😉.
Pagina: 1