AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Als je via wifi shooters wilt spelen, dan zou de nanoseconde latency die een accesspoint achter de router je oplevert eigenlijk irrelevant moeten zijn. Overigens: zoek het verschil tussen accespoint en router eens op.
Wil je die Ziggo-modem/router/nat/accesspoint/switch-combo in bridge laten zetten, of er puur een extra wifi netwerk aan zetten door een kabel vanaf de switch te trekken? Zoja: je zoekt een accesspoint. Nu is gamen over wifi sowieso al iets wat erg onvoorspelbaar is, en meer latency + bandbreedte problemen oplevert en EIGENLIJK niet echt serieus te nemen, maar als je dit beslist, het kabeltje tussen switch + nieuw AP, en het AP zelf zal, mits goede hardware, amper vertraging moeten opleveren.
Wil je die Ziggo-modem/router/nat/accesspoint/switch-combo in bridge laten zetten, of er puur een extra wifi netwerk aan zetten door een kabel vanaf de switch te trekken? Zoja: je zoekt een accesspoint. Nu is gamen over wifi sowieso al iets wat erg onvoorspelbaar is, en meer latency + bandbreedte problemen oplevert en EIGENLIJK niet echt serieus te nemen, maar als je dit beslist, het kabeltje tussen switch + nieuw AP, en het AP zelf zal, mits goede hardware, amper vertraging moeten opleveren.
Modem een bridge mode laten zetten door klantenservice en eigen (fatsoendelijke!) router aankoppelen. Ik zie niet in hoe dit op enige manier nadelig kan zijn, juist andersom zelfs. Enigste is dat je geen WifiSpots kunt gebruiken wanneer je modem in bridge staat.
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil inderdaad de router die achter het modem komt als acces point gebruiken. Het in bridge modus laten zetten van de modem door de Ziggo klantenservice gaat op afstand neem ik aan?
Dan ga ik me nu orrienteren op een goede router/acces point.
Bedankt!
Dan ga ik me nu orrienteren op een goede router/acces point.
Bedankt!
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL