Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik heb mijn eerste Android telefoon gekocht (OPO). Nu ben ik op zoek naar een goede mail app voor Android. De standaard mail app is niet verkeerd, behalve dat hij niet alle afbeeldingen in mails automatisch binnen haalt. Als dit een instelling is, zou ik graag willen weten waar hij zit.

Ik heb MailWise geprobeerd, maar liep hierbij tegen hetzelfde probleem aan.
Ik gebruik nu Blue Mail, deze doet dat wel en ziet er op zich goed uit. Alleen komt deze met een nog groter nadeel en dat is dat de mails (outlook email adres) negen van de tien keer ongelezen blijven staan als ik naar outlook.com ga, of ze open met een andere mail client. Ik moet vaak de mail meerdere malen openen in Blue Mail voordat hij ook op de server als gelezen staat.

Iemand suggesties voor een betere mail app?

Alvast bedankt!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 23:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

K-9 Mail? Kan erg veel instellen en ziet er goed uit.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Oke bedankt, iemand anders nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Ik gebruikt zelf maildroid pro.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 12:15
Ik gebruik Aquamail Pro, hoewel de app erg goed is mis ik een Nederlandse vertaling (voor mij niet belangrijk, voor anderen waarschijnlijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wel ROM draai je? Ik vind zelf de stock (hiermee bedoel ik AOSP) emailclient prima eigenlijk. K-9 Mail heb ik ook wel eens gebruikt en is ook prima.

[ Voor 22% gewijzigd door Compizfox op 19-10-2014 02:19 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 16:26
In de standaard mailapp kun je per afzender aangeven of afbeeldingen automatisch geladen moeten worden, maar niet met een algemene instelling.
Ik gebruik Kaiten Mail, gebaseerd op k-9 mail. Bevalt me tot nog toe het beste. Aquamail is ook prettig in gebruik, alleen maakt die gebruik van een icoontje dat in je meldingenbalk blijft staan. Dat vond ik irritant, dus ben ik terug gegaan naar Kaiten Mail.
In Kaiten Mail moet je per account aangeven of afbeeldingen automatisch geladen moeten worden of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:38
Bleumail werkt ook prettig en is Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik vind Nine heel goed. Verder was ik ook wel tevreden over Cloudmagic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 20:43
Touchdown pro. Is die paar euro wel waard zeker voor ook zakelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-01 14:49
Ik was wel tevreden over Cloudmagic, maar ik ben nu overgestapt op MailWise. Een erg mooie app, en erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb alle apps geprobeerd die jullie noemde. Ligt het aan mij of komt er echt geen enkele mailapp ook maar in de buurt van de standaard mailapp van Apple op de iPhone?

Ik heb standaard CM11 geïnstalleerd staan op mijn OPO heb hem omgezet naar ART.

Mijn probleem bij de mail apps
- Sommige apps schalen de mails niet goed (veel te veel ingezoomd, waardoor ik eerst lang moet uitzomen voor ik alles kan zien)
- Sommige apps markeren items niet/heel laat als gelezen op de server
- Sommige apps laden afbeeldingen niet automatisch
- Sommige apps duurt het synchroniseren enorm lang

Geen enkele app die ik tot nu toe gevonden heb doet het op alle vlakken goed, dit terwijl de standaard mail app die op mijn oude iPhone 5 zat, alles had.

Iemand enig idee of dit nu aan mijn toestel ligt, aan mij ligt, of aan de apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:53
Ik moest in het begin ook erg wennen aan de Android mail-apps. Ik mis soms ook de iPhone app die ik eerst had maar na wat concessies heb ik besloten bij stock mail te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

miicker schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:45:
Iemand enig idee of dit nu aan mijn toestel ligt, aan mij ligt, of aan de apps?
Geen idee, maar ik moet wel zeggen dat ik nooit last heb gehad van de problemen die jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik heb met Kaiten (op Sony Xperia Z) geen van die problemen die jij noemt, met eerder 4, nu 3 accounts tegelijk.
Als je outlook gebruikt, waarom gebruik je dan niet de officiele outlook app voor android?

[ Voor 15% gewijzigd door Fotogravinnetje op 19-10-2014 19:10 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
Google's Mail, volgens mij is dit gewoon de standaard mail. Gebruik ik ook gewoon, stock doet alles wat ik wil. Gebruik een Nexus 5 met voorheen Kitkat, nu Lollipop preview.

Bovenaan een mailtje krijg je de opties om afbeeldingen te downloaden. Als je hierop klikt download hij die, en de melding veranderd dan in 'wil je standaard afbeeldingen downloaden' of iets in de trand. Als je dat gewoon aanklikt zal hij afbeeldingen direct automatisch downloaden ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Richh schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:11:
Bovenaan een mailtje krijg je de opties om afbeeldingen te downloaden. Als je hierop klikt download hij die, en de melding veranderd dan in 'wil je standaard afbeeldingen downloaden' of iets in de trand. Als je dat gewoon aanklikt zal hij afbeeldingen direct automatisch downloaden ;)
Dat geld maar voor een afzender.

Ik heb 1 outlook, 1 gmail, 1 exchange en 3 IMAP accounts die er op moeten werken. Maar Kaiten heb ik nog niet geprobeerd, ga ik nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Hmm, je zei dat je alle genoemde apps al geprobeerd had. Dat klopte dus niet helemaal ;) Ik had zelfs al aangegeven waar je daar kon instellen dat afbeeldingen automatisch gedownload moeten worden (bij elk account apart in de accountinstellingen).
Eerste keer synchroniseren zal overigens wel veel tijd kunnen kosten, afhankelijk van je synchronisatieinstellingen

[ Voor 19% gewijzigd door Fotogravinnetje op 19-10-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Kijk Kaiten zoomt ook al zo verschrikkelijk in op mails. Zie deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails111.imagebam.com/35882/51aefc358815981.jpg?nc

Deze app (myMail) is tot dusver het fijnst. Hij download afbeeldingen vanzelf, en laad de emails normaal:
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails109.imagebam.com/35882/f31611358815990.jpg?nc

Maar deze geeft vaak laat een melding dat er een mail binnen komt en syncen is niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bij Gmail is er een optie "Auto-fit messages" die precies doet wat jij wil. Dit zal ook wel in de standaard mail app zitten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:59:
Bij Gmail is er een optie "Auto-fit messages" die precies doet wat jij wil. Dit zal ook wel in de standaard mail app zitten.
Ik heb even gezocht, maar die instelling kan ik helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:06
miicker schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:11:
Ik heb even gezocht, maar die instelling kan ik helaas niet vinden.
https://www.dropbox.com/s...-20-15-51-picsay.png?dl=0

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
In Kaiten Mail: algemene instellingen, onderste instelling: berichten auto-passen. Dan is dat probleem ook opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door Fotogravinnetje op 19-10-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Bij Gmail wel, maar bij de standaard mail-app niet.

Of is er een mogelijkheid om andere mail accounts in te stellen in de Gmail app? (ik neem aan van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is de GMail-app in je screenshot. In de stock mailapp zit die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:06
Compizfox schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:40:
Dat is de GMail-app in je screenshot. In de stock mailapp zit die optie niet.
Dat is reeds gezegd.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 17:51
Ik gebruik ook MyMail. Ziet er goed uit, haalt mail goed en snel binnen, tot nu toe de beste mail app op android die ik heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:46
Ik vond mymail, mailwise en cloudmagic nog het beste maar toch elk had zn kuren.

Cloudmagic en mymail lieten soms bepaalde mail van mijn pop3 account niet meer zien. Ook af en toe wat synchronisatie problemen.

Uiteindelijk maar Mailwise blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik twijfel nog een beetje tussen MyMail en Mailwise, gebruik ze nu allebei, voordeel aan MailWise vind ik toch wel de widget, deze ontbreekt bij MyMail. Nadeel van MailWise is wel dat alle afbeeldingen van afzenders per afzender moeten worden toegestaan, en er geen optie is om alle afbeeldingen toe te staan, dit heeft MyMail dan weer wel.

Ik ga beide nu even gebruiken, testen bij welke de mails het eerst binnen komen, en welke ze het beste synchroniseerd. Een van die twee apps ga ik denk ik gebruiken. Nog steeds vind ik dit toch een enorm minpunt, dit had ik beter verwacht bij Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Heb je Kaiten alleen om dat zoomprobleem afgeschreven (wat met 4 klikjes ofwel 1 instelling aan te passen was)? Of beviel er nog meer niet van? Kaiten heeft ook widgets, een optie om (per account weliswaar, of als je die optie uit hebt, per afzender) afbeeldingen automatisch te laden, geen synchronisatieproblemen voor zover ik weet.
Echt goed gekeken had je niet in de instellingen van Kaiten, anders had je dat zoomprobleem direct zelf op kunnen lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Fotogravinnetje schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:35:
Heb je Kaiten alleen om dat zoomprobleem afgeschreven (wat met 4 klikjes ofwel 1 instelling aan te passen was)? Of beviel er nog meer niet van? Kaiten heeft ook widgets, een optie om (per account weliswaar, of als je die optie uit hebt, per afzender) afbeeldingen automatisch te laden, geen synchronisatieproblemen voor zover ik weet.
Echt goed gekeken had je niet in de instellingen van Kaiten, anders had je dat zoomprobleem direct zelf op kunnen lossen
Ik heb wel degelijk gekeken in de instellingen, heb de optie ook gevonden, stond standaard al aan, alleen werkt schijnbaar bij veel van mijn mails niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
DiedB schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 02:03:
Ik gebruik Aquamail Pro, hoewel de app erg goed is mis ik een Nederlandse vertaling (voor mij niet belangrijk, voor anderen waarschijnlijk wel).
:Y Veel te onbekend. Prettige app met erg veel instellingen. Voor mij niet onbelangrijk: heeft ook een prima widget!

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesnegentig
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Mag ik zo brutaal zijn om hier ook een vraag te stellen?
ik ben voor mijn zakelijke email account op zoek naar een mail app waar ik bij emails mijn ondertekening met een logo kan toevoegen en verzenden?
Nu kan ik dat alleen via de pc (mozilla thunderbird gebruik ik daar) en niet via mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
AquaMail en Kaiten Mail kunnen wel vaste ondertekening meesturen, maar logo volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Man wat is het lastig om een goede mail app te vinden op Android als je IOS gewend bent...

De standaard mail app heeft zo vaak storingen dat de accounts niet gesync kunnen worden dat ik opzoek ben naar een andere app. Hopelijk kan iemand mij hier helpen met mijn zoektocht naar de mail app voor mij.

De volgende punten zijn belangrijk:
- De app moet Exchange Activesync ondersteunen
- De app moet contacten en agenda kunnen syncen
- Meerdere accounts ondersteunen
- Mogelijkheid om alleen agenda te syncen en niet de mail op te halen

De volgende apps heb ik al geprobeerd:
CloudMagic: kan geen contacten of agenda syncen
Mailbox: ondersteund geen Exchange
K-9: kan geen contacten en agenda syncen
Outlook.com: ondersteund geen Exchange (erg jammer wat een mooie en snelle mail app)
Gmail: Ondersteund geen Exchange en conversation view in niet fijn
Aquamail: ondersteund geen Exchange
K-9 / Kaiten mail: ondersteunen volgens mij niet Exchange niet

--Edit--
Met dank aan dit topic heb ik de perfecte app gevonden Mailwise, deze voldoet aan al mijn wensen

[ Voor 10% gewijzigd door dongilles op 20-11-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor dit soort vragen hebben we Google Play & Androidapps - Deel 18. Daar hoeft geen apart topic voor geopend te worden. Daarom gaat dit draadje op slot

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.