"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
E-mail provider bedoel je? (of anders de webinterface)jayvol09 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:29:
Maar ik stap niet over naar een andere browser.
Maar de optie om een reply-to adres als default in te stellen, en een riedeltje alternatieven is dus niet voldoende? Bij wijze van dat het veld echt leeg moet zijn en dan per mail verplicht er eentje kiezen?
Wat ik overigens wel zie onder Instellingen > Accounts en import is de optie
Bij het beantwoorden van een bericht:
Beantwoorden vanaf hetzelfde adres waar het bericht naartoe is verzonden
Zou jat een beetje kunnen helpen in dit geval?
[ Voor 21% gewijzigd door ShitHappens op 18-10-2014 23:35 ]
Bedankt voor je reactie.
Nee ik zei dat ik bij Chrome blijf omdat iemand misschien een firefox alternatief zou aanraden o.i.d. Dan heb ik liever een chrome based client/client-extensie of een snelle non-browser client.E-mail provider bedoel je?
Idd zoiets zou wel leuk zijn. Een leeg veld zou dan defaulten naar mn verzendadres. Maar zo mooi en specifiek hoeft het niet--als ik ergens een cryptisch lijntje code moet typen om die functionaliteit te krijgen is dat ook prima. Men zou denken dat er een extensie voor bestaat...Maar de optie om een reply-to adres als default in te stellen, en een riedeltje alternatieven is dus niet voldoende? Bij wijze van dat het veld echt leeg moet zijn en dan per mail verplicht er eentje kiezen?
Dit betreft iets heel anders. Dat is: als ik iets beantwoord (reply) met de gmail client, dat mijn verzendadres gelijk is aan het adres in de mail die ik heb opgehaald.Wat ik overigens wel zie onder Instellingen > Accounts en import is de optie
Bij het beantwoorden van een bericht:
Beantwoorden vanaf hetzelfde adres waar het bericht naartoe is verzonden
Zou jat een beetje kunnen helpen in dit geval?
Mocht dat niet helder zijn een toelichting: Jaap stuurt een mail naar mijnmail1@workmail, deze is opgehaald/forwarded naar mijn mijnmail2@gmail. Ik log alleen in via mijnmail2@gmail, als ik vervolgens naar jaap reply wil ik niet dat het standaard met deze hoofdaccount (mijnmail2) gebeurt. Vandaar die setting, hoef ik dus niet op te letten om steeds aan te geven dat het via mn werkaccount terug moet. Je moet voor deze functionaliteit dus minstens 2 accounts (waaronder de gmail account) registeren in de gmail client.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
http://webapps.stackexcha...ased-on-sender-to-address
Of zie je in dit geval mijnmail1@workmail als afzender, en niet de oorspronkelijke zender (ook niet in de e-mail headers)?
[ Voor 5% gewijzigd door ShitHappens op 19-10-2014 00:21 ]
Dit is een praktische scenario o.a. bij mailling lists. Volgens mij is het een veelvoorkomende optie bij mail clients.
[ Voor 20% gewijzigd door jayvol09 op 19-10-2014 03:15 ]