Toon posts:

zoek naar nieuwe interne harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
interne hardeschijf voor het opslaan van bestanden films etc 2tb+

Wat is je budget?
tussen de 0-150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
maakt me niet uit zoek naar iets wat prijs/kwaliteit/tb geeft

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ik wil er films op gaan kijken dus ik denk dat de lees snelheid wel goed moet zijn anders gaat ie zo stotteren
gaat in me destkop heb 3.0 en 600 sata (moederboard p8p67pro asus) ik had al 2 samsung f1 in raid, heb ze al iets van 5 jaar en nooit iets mee gebeurt zoek iets van hetzelfde

ik zal wel iets vergeten zijn, dus als je meer info wil vraag en je krijgt een antwoord

• yannickvanniel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-02 21:03
als je een nieuwe schijf koopt maakt het niet uit welke je neemt, ze zijn allemaal snel genoeg.
ik zou gewoon de goedkoopste nemen met de schijfruimte die je wilt hebben.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
En wat heb je zelf al gevonden?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je wil genoeg snelheid voor het afspelen van video. Nu ligt het er maar aan wat voor video natuurlijk.

Laten we als voorbeeld een -boven-gemiddelde film nemen, anderhalf uur, 4500 MB. Maar je kan het best natuurlijk even zelf kijken hoe groot je video file is, en dezelfde berekening doorvoeren.

anderhalf uur = 5400 sekonden / 4500 MB = 0,8 MB per sekonde moet je harde schijf halen.

Neem ik nu even een goedkope hdd, bijv de pricewatch: Seagate Desktop HDD, 2TB dan zien we dat deze een snelheid van 210 MB/s haalt.

Ik hoop dat je door dit voorbeeld inziet, dat de snelheid van je harde schijf er helemaal niet toe doet omdat deze al honderden keren sneller is dan wat nodig is om de video te lezen, en raid heb je er ook al helemaal niet voor nodig.
Voor het afspelen van stottervrije video is de bottleneck meestal de CPU.

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-02 19:51
@reepje hoewel inderdaad voor video de harde schijf niet echt voor problemen moet zorgen kom je best wel een beetje laag uit. qua benoodigde snelheid. Ten eerste kan je natuurlijk ook hogere bitrates hebben, bijvoorbeeld in mijn geval heb ik een video van 4gb en 56 minuten (3360s) / 4000mb is dat zo ongeveer 1.19MB/s Zo simpel is het echter niet bepaalde delen van de film of aflevering zullen iets meer verbruiken en je zal de schijf meestal ook voor iets anders gebruiken maar goed dan nog is het geen enkel probleem. Ik heb dan wel gemerkt dat de harde schijf wel een probleem kan vormen wanneer je gelijktijdig van usenet download met 11MB/s en dan is het downloaden niet eens het pobleem maar het uitpakkent tijdens het downloaden en dan ook nog video kijken. Maar goed dat is dan ook best wel een worst case scenario dat vele malen meer vereist dan het kijken alleen.

En terug naar waar het om ging, ik zou gewoon goed nadenken hoeveel opslag je nodig hebt en persoonlijk zou ik zelf Seagate mijden, gemiddeld vaak net wat goedkoper maar uit de meeste studies op dit gebied gemmiddeld met een kortere levensduur. Toshiba scoort meestal het beste. En kijkend naar de pricewatch scheelt het niet veel tussen die twee.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
qlum, dat klopt natuurlijk, maar is een ander "probleem". Een harde schijf kan niet veel tegelijk doen, dat is gewoon een feit.( daarom stapt ook iedereen over naar een ssd) Ik ga er dan ook vanuit dat de schijf gebruikt gaat worden voor opslag van video en het afspelen daarvan, daar is een harde schijf juist goed in, en de GB kosten weinig.
Als je tijdens het afspelen van de video (je zit dan de video te bekijken? ) ook nog eens allemaal andere dingen gaat doen zoals downloaden, uitpakken en weet ik wat allemaal op dezelfde schijf, daar gaat elk systeem van stotteren.

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor de info gaat 1 van deze worden denk ik.maar als ik naar die reviews kijk dan staat er heel veel dat ie na minder dan een jaar er mee op houd of iets langer als single schijf heb je daar minder kans op?

http://tweakers.net/price...gate-desktop-hdd-3tb.html

http://tweakers.net/pricewatch/281295/wd-green-wd30ezrx.html

http://tweakers.net/price...-6-gb-s-wd30efrx-3tb.html

volgens verschilende sites is de gemidelde levensduur van wd stuk hoger dan seagate dus wordt waarschijnlijk 1 van die

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2014 12:07 ]

Pagina: 1