Hoi, Firefox heeft bijlange geen Adobe Flash meer nodig sinds versie 33.0! Deze heb ik dan ook meteen uitgeschakeld. Maar waarom is tweakers dan niet compatibel met de h264 video codec? Misschien geen stoute bug, maar een keuze van de tweakers redactie. Toch vind ik niet netjes dat jullie niet mee willen gaan met de tijd van de Firefox gebruikers. Elk website die ik vaak bezoek, daar werken gewoon de filmpjes wel op. Dus tweakers -> Foei hoor. Ik hoop dat jullie het alsnog snel willen fixen, desnoods een voorlopige snelle fix uitbrengen. Alvast bedankt!
Bij mij werken de filmpjes prima in FF zonder flash? Ik krijg html5 voorgeschoteld...
Ik denk dat je een adblocker hebt oid? Die zorgen ook voor problemen met de filmpjes...
Ik denk dat je een adblocker hebt oid? Die zorgen ook voor problemen met de filmpjes...
[ Voor 37% gewijzigd door MicGlou op 18-10-2014 20:12 ]
Ahzo!
Ik heb m'n hosts file even uitgeschakeld en het klopt wat je zegt, er wordt iets geblokkeerd dat in de hosts file staat. Dan moet ik ff uitzoeken hoe ik tweakers de hosts file kan laten negeren. Iemand idee?
Ik heb het gevonden 2mdn.net was de boosdoener
Heb deze verwijderd.
Ik heb het gevonden 2mdn.net was de boosdoener
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 20:37 ]
Tweakers en zelfs je browser heeft niks met jouw hosts-file te maken. De player probeert sommige zaken van het internet te halen, o.a. onze advertenties die voor een video getoond kunnen worden. En je browser zal voor die resources dan af en toe een dns-lookup doen. Door je hosts-file forceert je OS vervolgens een antwoord op die dns-lookups.
Maar, er is geen mogelijkheid om speciaal voor tweakers een uitzondering te maken in de antwoorden die bij die dns-lookups. Tegen de tijd dat je browser aan je OS om de IP's bij de hostnames vraagt, is er geen relatie meer tussen vanaf welke plaats/type applicatie/website/etc die dns-lookup nou eigenlijk kwam.
Maar, er is geen mogelijkheid om speciaal voor tweakers een uitzondering te maken in de antwoorden die bij die dns-lookups. Tegen de tijd dat je browser aan je OS om de IP's bij de hostnames vraagt, is er geen relatie meer tussen vanaf welke plaats/type applicatie/website/etc die dns-lookup nou eigenlijk kwam.
Ik gebruik Hostsman! http://www.abelhadigital.com/hostsman
Gewoon via Edit > Exclusion List deze wildcard adden: *.2mdn.net en 2mdn.net toevoegen
Het werkt nu gewoon en dat is belangrijkste
Het is gewoon een beveiligings laag om slechte website tegen te houden, echt een aanrader! Het is eerste keer dat ik problemen heb, maar dat was dus makkelijk te fixen.
Gewoon via Edit > Exclusion List deze wildcard adden: *.2mdn.net en 2mdn.net toevoegen
Het werkt nu gewoon en dat is belangrijkste
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 20:41 ]