Wie zou mij kunnen helpen.
Deze zonnige dag uiteindelijk besteed met het inbouwen van een 120GB samsung 840 evo ssd naast mijn bestaande hdd van mijn mac mini 2011 volgens de data doubler video van ocw http://youtu.be/jSA65MjfRG8 met onderdelen van amazon.
Na een zenuwslopende operatie die uiteindelijk wel succesvol was heb ik de mac weer aangezet om een fresh install te doen van mac osx op de ssd. Alles werkte aanvankelijk
, opgestart zoals gewoonlijk van de hdd die er eerst ook inzat. Disk utility zag de Samsung en dus gaan partitioneren om vervolgens daar mac osx op te installeren en als dat gelukt zou zijn de originele hdd te formatteren en als opslag te gebruiken. Na de eerste keer partitioneren is er een partitie disk2s1 ( met daarboven 120,03 GB Samsung SSD...) te zien die grijs is en de schijf is ook niet te zien in finder. Ook in recovery via command r is de schijf niet te zien om te installeren. Het vreemde is echter dat wanneer ik de schijf probeer te wissen de verwachte eindtijd alleen maar toeneemt en als ik opnieuw wil partitioneren blijft hij hangen op 'wachten tot schijven opnieuw worden weergegeven' met de balk halverwege. Dit is zowel met disk utility in mac osx als in recovery.
Wat is er aan de hand? Duurt dit gewoon uren? Ik heb gezien dat er bij de eerste keer partitioneren MBR als indeling is gedaan(zo stond hij standaard en verder niet naar gekeken), maar als ik het goed begrijp moet het voor een mac os opstartschijf GUID zijn. Is dat waardoor het steeds blijft hangen? Intern denk ik niet dat er iets mis is met de sata connector of schijf aangezien de eerste keer partitioneren dus wel ging. Ik heb geprobeerd een oplossing te googlen maar daar komt niets uit.
Wie weet wat er mis gaat en kan me verdere frustratie besparen? B.v.d!
Deze zonnige dag uiteindelijk besteed met het inbouwen van een 120GB samsung 840 evo ssd naast mijn bestaande hdd van mijn mac mini 2011 volgens de data doubler video van ocw http://youtu.be/jSA65MjfRG8 met onderdelen van amazon.
Na een zenuwslopende operatie die uiteindelijk wel succesvol was heb ik de mac weer aangezet om een fresh install te doen van mac osx op de ssd. Alles werkte aanvankelijk

Wat is er aan de hand? Duurt dit gewoon uren? Ik heb gezien dat er bij de eerste keer partitioneren MBR als indeling is gedaan(zo stond hij standaard en verder niet naar gekeken), maar als ik het goed begrijp moet het voor een mac os opstartschijf GUID zijn. Is dat waardoor het steeds blijft hangen? Intern denk ik niet dat er iets mis is met de sata connector of schijf aangezien de eerste keer partitioneren dus wel ging. Ik heb geprobeerd een oplossing te googlen maar daar komt niets uit.

Wie weet wat er mis gaat en kan me verdere frustratie besparen? B.v.d!