Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:37
Halllooooo Tweakers,

Momenteel zit ik een beetje in de knup met keuzes maken, het zit zo:

Momenteel kan ik bij mijn huidige provider verlengen, omdat ik volgend jaar de Samsung Galaxy Tab S 8.4 wil aanschaffen, zit ik een beetje in de knup met wat ik het beste kan deon. Ik wil de tablet namelijk ook voorzien van internet, zodat mijn telefoon gewoon in de zak kan blijven zitten voor andere dingen, en ik een lekker formaatje heb om te werken op mijn tablet.

Nu is mijn vraag, ik heb een aantal keuzes die ik kan maken, zo kan ik kiezen om de 4G variant van de tablet te nemen en daar een apart internet abonnement bij te doen, een goedkoper alternatief is om een draagbare wifi-hotspot van Vodafone te kopen, dan kan ik namelijk de gewone variant nemen en ben ik in me maandelijkse kosten voordeliger.

Dan heb ik nog één optie, en dat is om een draagbare wifi-hotspot van mijn telefoon te maken, nou heb ik dit in het verleden vaker gedaan met mijn Note II te gebruiken voor me laptop, maar dat was geen succes, nou ben ik bang dat me internet straks veels te traag is (nieuwe telefoon wordt Xperia Z3 compact of Galaxy Alpha).

Heeft men ervaring met draagbare wifi-hotspot, zoja wat vond jij het fijnst werken i.c.m je telefoon en tablet.

Gr,
Dhr.Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 13:17
Ik doe altijd mijn hotspot aan. Maar goed, je batterij gaat er ook sneller van leeg. En je houdt geen MB's meer over.

Deze is ook wel leuk(T-Mobile is in dit geval goedkoper dan KPN, Vodafone, Hi en Telfort):
Voor €30 Per maand krijg je 2500MB 120/50 mbit/s. Daarna onbeperkt 128/128 Kbit/s.
Of
Voor 43.50 per maand krijg je 10000MB 120/50 mbit/s. Daarna onbeperkt 128/128 kbit/s.

Bij de eerste krijg je de Galaxy Tab S 8.4 voor €15 (Deze heeft geen 4G).
Bij de 2e krijg je 'm gratis.
En je krijgt er een gratis portable router bij.
http://www.tabletcenter.n...r_brandId=33#abonnementen

Het rare is dat de grotere versie 10.5'' goedkoper is dan de 8,4'' i.c.m. een abonnement (Deze heeft wel 4G):
http://www.tabletcenter.n...r_brandId=33#abonnementen

Eerlijk gezegd is een simkaart in je tablet doen makkelijker dan een draagbare hotspot meenemen of je telefoon als hotspot configureren. De 8,4'' is alleen met Wi-Fi.

[ Voor 19% gewijzigd door leroy98ecker op 18-10-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
Hoi Leroy,

De 8.4 inch versie heb ik ook in 4G variant gevonden
http://www.belsimpel.nl/S...itanium-Bronze/abonnement

Het liefst gebruik ik één abonnement voor mijn tablet en telefoon, en dan zal de Red Super van Vodafone weer een uitkomst kunnen zijn, momenteel zie ik het nog even aan met hoef of wat. Een 4G tablet lijkt mij ook het handigst, maar ook gelijk een stuk duurder..... is het die investering waard t.o.v. het gebruiksgemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:25
Vergeet niet dat die mobiele hotspot dingen meestal maar een uur of 3 meegaan.
Of je moet er 1tje nemen met een grotere accu.

Zoals deze:
https://www.conrad.nl/nl/...?sc.queryFromSuggest=true

Ik heb deze in het buitenland gebruikt en het werkt goed. Vooral omdat de vrouw deze gewoon in de tas kan doen en we bijna de hele dag door wifi hadden. Een uur of 12 zeker.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb de Vodafone R212-Z welke ook LTE ondersteunt en waar je 2 externe antennes op aan kan sluiten. Het apparaat is eenvoudig te bedienen dmv de webinterface. Het gebruik van niet-Vodafone SIM kaarten is probleemloos mogelijk, je hoeft alleen maar de APN settings in te voeren.

Ik gebruik dit device als ik in het buitenland ben en ik dmv een lokale SIM kaart online ga.

De batterijduur is voor mijn gevoel heel lang, zeker een hele dag. Ik heb nog nooit gehad dat dit toestel leeg was en ik zonder zat. Opladen gaat via Micro USB dus je kan, mits je geen iPhone hebt, je telefoonlader gebruiken.

Ik dacht dat het apparaat 69 of 79 euro kost en kan eenvoudig via de Vodafone shop gekocht worden.

Absolute aanrader dus, zeker omdat je ook en LTE verbinding hebt en je dus niet op het relatief trage UMTS aangewezen bent.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
@Yayo, ik begrijp uit de website dat dit geen 4G is helaas :( Dat is echt wel een pré voor een tablet in mijn ogen.

@Jassy, is inderdaad zeker een mooi alternatief, houd ik in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Je zou eventueel kunnen kijken of je een duo sim kunt krijgen, dan heb je zowel tablet als telefoon in dezelfde bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
ShitHappens schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:31:
Je zou eventueel kunnen kijken of je een duo sim kunt krijgen, dan heb je zowel tablet als telefoon in dezelfde bundel.
Dat is inderdaad een mooi alternatief, echter weet ik niet of bij Hi de DUO sim ook werkt in de tablet, Vodafone heeft daarvoor namelijk zijn Multi-SIM, en zijn DUO sim voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10
Ik heb zelf een abbo uit 2011, uit de tijd dat onbeperkte bundels nog betaalbaar waren. Het abbo dat ik heb is niet meer te krijgen, maar alsnog.

Ik heb op mijn huidige, vorige en voor-vorige telefoon regelmatig de wifi-hotspot gebruikt. Dit in combinatie met meerdere laptops en tablets. Ik gebruik dit daadwerkelijk voor alles. Wifi in de trein-die-geen-wifi-heeft, films streamen, live TV kijken met de NPO app op een tablet, mijn internetverbinding uitlenen aan soms meerdere mensen tegelijk, etcetera. Gaat allemaal prima.

Mijn vorige twee toestellen (HTC Wildfire en Jiayu G3) hadden de neiging om warm te worden en behoorlijk snel leeg te raken. Meestal loste ik dat dan op door de telefoon aan de laptop aan te sluiten, of simpelweg de telefoon aan het stopcontact te hangen. Mijn huidige toestel (Moto G) heeft dit probleem eigenlijk in het geheel niet, en ondanks dat de accu niet de grootste is gaat hij rustig een paar uur mee met wifi hotspot ingeschakeld.

Mijn data-verbruik van deze maand is 2,22 GB waarvan 1,32 GB door de wifi hotspot. Vorige maand was dat 1,96 GB waarvan 866 MB via de hotspot. Er zijn dagen dat ik meer dan 1 GB op een enkel dagdeel verbruik. En maanden dat ik bijna 10 GB verbruik. Ondanks dit betaal ik elke maand ongeveer €15 (ik heb eens een euro korting gekregen, en daarna werd de btw verhoogd wat ongeveer die ene euro compenseert).

En dit alles over 3G, geen enkele van mijn toestellen ondersteunt 4G, en ook mijn abbo heet geen 4G. Ondanks dat stream ik 720p films, kijk ik 1080p youtube, en ren ik rondjes om de gemiddelde adsl verbinding, terwijl ik door de stad fiets.
Zie hier een speedtest die ik zojuist gedaan heb met wifi uitgeschakeld (klik!):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8pxnrxcs.png

Lang verhaal kort, mobiele hotspot op je telefoon is met afstand de meest flexibele optie. Je provider gaat het niet leuk vinden maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 01:43:
Ik heb zelf een abbo uit 2011, uit de tijd dat onbeperkte bundels nog betaalbaar waren. Het abbo dat ik heb is niet meer te krijgen, maar alsnog.

Ik heb op mijn huidige, vorige en voor-vorige telefoon regelmatig de wifi-hotspot gebruikt. Dit in combinatie met meerdere laptops en tablets. Ik gebruik dit daadwerkelijk voor alles. Wifi in de trein-die-geen-wifi-heeft, films streamen, live TV kijken met de NPO app op een tablet, mijn internetverbinding uitlenen aan soms meerdere mensen tegelijk, etcetera. Gaat allemaal prima.

Mijn vorige twee toestellen (HTC Wildfire en Jiayu G3) hadden de neiging om warm te worden en behoorlijk snel leeg te raken. Meestal loste ik dat dan op door de telefoon aan de laptop aan te sluiten, of simpelweg de telefoon aan het stopcontact te hangen. Mijn huidige toestel (Moto G) heeft dit probleem eigenlijk in het geheel niet, en ondanks dat de accu niet de grootste is gaat hij rustig een paar uur mee met wifi hotspot ingeschakeld.

Mijn data-verbruik van deze maand is 2,22 GB waarvan 1,32 GB door de wifi hotspot. Vorige maand was dat 1,96 GB waarvan 866 MB via de hotspot. Er zijn dagen dat ik meer dan 1 GB op een enkel dagdeel verbruik. En maanden dat ik bijna 10 GB verbruik. Ondanks dit betaal ik elke maand ongeveer €15 (ik heb eens een euro korting gekregen, en daarna werd de btw verhoogd wat ongeveer die ene euro compenseert).

En dit alles over 3G, geen enkele van mijn toestellen ondersteunt 4G, en ook mijn abbo heet geen 4G. Ondanks dat stream ik 720p films, kijk ik 1080p youtube, en ren ik rondjes om de gemiddelde adsl verbinding, terwijl ik door de stad fiets.
Zie hier een speedtest die ik zojuist gedaan heb met wifi uitgeschakeld (klik!):
[afbeelding]

Lang verhaal kort, mobiele hotspot op je telefoon is met afstand de meest flexibele optie. Je provider gaat het niet leuk vinden maar het werkt prima.
Vrij duidelijk verhaal dus! Besloten om einde van de maand de Alpha te gaan halen in de aanbieding! Betreft de mobiele hotspot zit ik er aan te denken om toch een draagbare hotspot in me tas standaard te hebben.... vind de Tab S met 4G even te prijzig, en de batterij van de Alpha zal ook niet leuk vinden als ik twee uurtjes hem als wifi hotspot gebruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Beetje late reactie, maar toch...

Ik gebruik zelf mijn HTC OneX+ regelmatig als wireless hotspot. Vaak een uur of twee achter elkaar, en met tegelijkertijd Spotify aan op de telefoon. Dit kost mij dan ongeveer 30-40% batterijlading. Aangezien mijn telefoon niet aan mijn hand vastgegroeid zit, houd ik dan ruim voldoende stroom over voor de rest van de dag.

Bij Vodafone kun je tegenwoordig multisim krijgen (let op, dit is iets anders dan dualsim, bij dualsim kan je maar 1 sim tegelijk gebruiken!).
Met multisim krijg je een extra sim die je alleen kan gebruiken voor data. Dit kost €5,- per maand, en daarvoor krijg je 200 mb extra in je databundel. De overige data gebruik je gewoon uit de bundel van je telefoon. Bij een Vodafone Red Super abonnement krijg je maximaal 2 multisims gratis, echter dan zonder de 200 mb extra.

iRacing Profiel

Pagina: 1