Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wes786
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-08 22:08
Het is weer de tijd van het jaar. Ik mag weer verlengen! :D

Nu is alleen de vraag welke telefoon neem ik deze keer. Ik heb al 2 telefoons in m'n gedachte. Dat zijn de Samsung Galaxy Alpha en de iPhone 5S. Ik heb voor deze twee gekozen omdat ik een premium gevoel wil hebben als ik een telefoon vast heb, en aangezien de Alpha niet meer helemaal van plastic is, behoort die nu ook in het rijtje voor mij. De andere reden dat ik voor deze twee heb gekozen is omdat ik nu een Sony Xperia Z heb met een 5 inch scherm. Dit is voor mij net iets te groot en daarom moet mijn volgende telefoon onder de 5 inch zitten.

Wat wil ik met de telefoon?
Ik wil er voornamelijk goede foto's mee kunnen maken, zowel front- als rearcamera moeten goede foto's kunnen maken. Ik vraag niet de kwaliteit van een fotocamera maar het moet gewoon wel ergens op lijken. Daarnaast moet alles gewoon soepel lopen zonder enige haperingen, en daar hoef ik me volgens mij geen zorgen over te maken bij deze twee telefoons.

Als je andere suggesties hebt, wil ik graag dat je deze voorstelt want dan kan ik een overwogen keuze maken.

Alvast bedankt! :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Andere suggestie? Stop je abbo en neem sim only + een zelfgekocht toestel. In de praktijk blijkt dit vrijwel altijd goedkoper te zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• wes786
D4NG3R schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:12:
Andere suggestie? Stop je abbo en neem sim only + een zelfgekocht toestel. In de praktijk blijkt dit vrijwel altijd goedkoper te zijn.
Maar het komt mij veel beter uit om elke maand te betalen voor het abonnement met toestel. Ik ben student.. :/

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:43
Stop dan je huidige abbo, neem en sim-only en koop later een nieuwe telefoon. Probleem opgelost. Bespaart je daarna een hoop geld en je kan een nieuwe kopen wanneer je het zelf wilt. :)

YouTube

• wes786
En welke zouden jullie me dan aanraden?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:10
wes786 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:16:
[...]

Maar het komt mij veel beter uit om elke maand te betalen voor het abonnement met toestel. Ik ben student.. :/
Een typisch voorbeeld van de huidige generatie. Niet verder kijken dan je neus lang is. 8)7

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
GioStyle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:52:
[...]

Een typisch voorbeeld van de huidige generatie. Niet verder kijken dan je neus lang is. 8)7
In de praktijk blijkt dit niet altijd het geval te zijn.
Kijk maar eens op Studentmobiel.nl elk willekeurig telefoon met Tele2 Student abonnement. Zie geen telefoon die je goedkoper los + sim-only kunt krijgen.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:23
Een student met geld voor een iPhone 5S :D
Ik begrijp de reacties hierboven ergens wel. Maar de vraag is uiteindelijk galaxy alpha of iphone 5s, ongeacht het achtergrondverhaal. Maar het iis ook gelijk een onmogelijke vraag. Wil je overstappen naar ios, of blijven bij Android. Anders dan dat zullen beide telefoons prima aan je eisen voldoen.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-11 19:48
Wat als je nou gewoon lekker een telefoon haalt van +- 150 euro ( ja zijn zat genoeg merken met prima telefoons )

En daarnaast een los sim-kaartje haalt met internet ? ben je veeeel goedkoper uit ;)

Edit: overheen gelezen

[ Voor 15% gewijzigd door dylan111111 op 18-10-2014 20:01 ]

• wes786
Ik ben niet echt een fan van een bepaald os. Zowel iOS als Android kan ik me prima mee redden. Wat zou je persoonlijke voorkeur zijn en waarom?

Ik heb niet de behoefte aan een low-range/mid-range toestel waarmee ik alles nét wel kan. Ik hecht veel waarde aan een telefoon en deze moet daarom ook goed zijn.

• GioStyle
Xepos schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:55:
[...]

In de praktijk blijkt dit niet altijd het geval te zijn.
Kijk maar eens op Studentmobiel.nl elk willekeurig telefoon met Tele2 Student abonnement. Zie geen telefoon die je goedkoper los + sim-only kunt krijgen.
Ik pak even een random voorbeeld: iPhone 6 16GB.

Als ik bij Tele2 kijk: 2 jaar lang 150min + 1GB data voor 15 euro per maand. Daar komt 30 euro (voor het toestel) per maand bij.

Dus voor het toestel betaal je: 24 x 30 = 720 euro, terwijl je de iPhone 6 16GB los al voor een kleine 700 euro kan kopen.

150min + 1GB data voor 15 euro per maand is ook niet speciaal, en ik krijg niet echt een goede indruk van Tele2. Volgens mij gebruiken ze het netwerk van T-Mobile, ook niet echt een hoogvlieger. ;)

Misschien dat je met goed zoeken nog ergens een prima deal uit weet te slepen, maar over het algemeen ben je met sim-only + los toestel goedkoper uit.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
GioStyle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:39:
[...]

Als ik bij Tele2 kijk: 2 jaar lang 150min + 1GB data voor 15 euro per maand. Daar komt 30 euro (voor het toestel) per maand bij.

Dus voor het toestel betaal je: 24 x 30 = 720 euro, terwijl je de iPhone 6 16GB los al voor een kleine 700 euro kan kopen.

150min + 1GB data voor 15 euro per maand is ook niet speciaal, en ik krijg niet echt een goede indruk van Tele2. Volgens mij gebruiken ze het netwerk van T-Mobile, ook niet echt een hoogvlieger. ;)

Misschien dat je met goed zoeken nog ergens een prima deal uit weet te slepen, maar over het algemeen ben je met sim-only + los toestel goedkoper uit.
TS mag verlengen, dus dan gaat een random voorbeeld sowieso al niet echt op. Bij verlening krijg je vaak korting op dan wel telefoon/abonnementskosten. Daarnaast hoef je ook geen aansluitkosten te betalen, wat bij Sim Only toch al snel een maand extra aan kosten is (vaak 25 euro).

Sowieso debiele wending van het topic. TS vraagt om advies mbt een nieuw toestel en niet om advies of hij dan wel of niet zou moeten verlengen.

Ontopic: ik sta zelf voor soortgelijke keuze en ik ga zelf voor de 5s. Met name omdat ik iOS op meerdere apparaten gebruik en al redelijk wat apps heb gekocht. Daarnaast spreekt Samsung mij totaal niet aan vanwege hun skin over Android. Uiteindelijk is het een redelijk persoonlijke keuze. Je zou nog kunnen kijken hoe ze het beide bv uithouden met de accu. Wat voor mij ook nog meespeelt is het feit dat iPhones veel waardevaster zijn dan de gemiddelde Androidtelefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verona27 op 19-10-2014 00:24 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Verona27 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:21:
Sowieso debiele wending van het topic. TS vraagt om advies mbt een nieuw toestel en niet om advies of hij dan wel of niet zou moeten verlengen.
Gathering blijft een discussieforum. Zeker als de TS aangeeft dat:
wes786 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:11:
Als je andere suggesties hebt, wil ik graag dat je deze voorstelt want dan kan ik een overwogen keuze maken.
Kom ik direct met een alternatieve suggestie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

wes786 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:02:
Ik ben niet echt een fan van een bepaald os. Zowel iOS als Android kan ik me prima mee redden. Wat zou je persoonlijke voorkeur zijn en waarom?
Vergeet windows phone niet. :P Lumia's zijn ook mooie toestellen.

Ik zou toch in de winkel kijken welke het beste bevalt. Lastig om te weten wat je persoonlijke smaak exact is.
En waarom geen iphone 6? De normale versie zit onder de 5 inch.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

GioStyle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:52:
[...]

Ja, bedankt voor de geweldige presentatie over: "hoe de iets oudere generatie iedereen van de jonge generatie over één kam scheert"

Kom op man... :-(

OT: het is trouwens niet altijd zo dan een Sim-Only goedkoper is, je kunt zoals mij een goede deal vinden voor 25 euro de maand een Nexus 5 (0 euro, toen 400 euro los) en dan nog 1000MB 14.4Mbit/s en 200SMS/Min.

Als je dit gaat uitrekenen kom je aan een totaalbedrag van 600 euro, 200 euro voor mijn abonnement. Reken dit door en men heeft (200/24 maanden) = 8,33 Euro per maand. Wijs mij maar een Sim-only aan met deze prijs en 1000MB +200...

OP moet kijken wat voor hem op dat moment het beste lijkt. Niet iedereen heeft de belachelijke bedragen klaarliggen waar je met de huidige telefoons aan vast zit en ik ben achteraf blij met dit abonnement, ik was anders veel meer kwijt geweest en nu kan ik het bedrag mooi 24 maandjes rekken wat weer leuk staat op de betaalrekening i.p.v. -400 in 1 klap.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• GioStyle
Ik vind het wel grappig dat je beweert dat je toestel gratis was, maar dat is dus niet zo. Dat zit gewoon je in abonnementskosten verwerkt. 200min + 1GB data krijg je al voor 15 euro per maand, dus je betaalt elke maand 10 euro voor je toestel, dus zo'n heel goede deal vind ik het ook weer niet.

[ Voor 84% gewijzigd door GioStyle op 19-10-2014 09:41 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

:*)
GioStyle schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:37:
Ik vind het wel grappig dat je beweert dat je toestel gratis was, maar dat is dus niet zo. Dat zit gewoon je in abonnementskosten verwerkt. 200min + 1GB data krijg je al voor 15 euro per maand, dus je betaalt elke maand 10 euro voor je toestel, dus zo'n heel goede deal vind ik het ook weer niet.
8)7

Heb je mn post wel gelezen?
Daar staat namelijk de prijs van het abbo uitgerekend tegen de prijs die het toestel me per maand kost.

Toen, bijna een jaar geleden, kon je de N5 voor 400 euro krijgen. Klaar. Ik zou die 400 euro sowieso kwijt zijn aangezien ik het toestel wilde.

Even beter lezen dus, graag _/-\o_

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• wes786
rty schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:49:
[...]
Vergeet windows phone niet. :P Lumia's zijn ook mooie toestellen.

Ik zou toch in de winkel kijken welke het beste bevalt. Lastig om te weten wat je persoonlijke smaak exact is.
En waarom geen iphone 6? De normale versie zit onder de 5 inch.
Geen iPhone 6 omdat ik dat simpelweg wat te duur vind.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
GioStyle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:39:
[...]

Je kijkt dan niet bij de studenten abonnementen van Tele2 :)
https://www.studentmobiel.../732/tele2-student-2-jaar

Maar het klopt dat het niet veel scheelt maar in veel gevallen betaal je toch net wat minder dan sim-only. Of je moet echt gaan zoeken en wachten op die ene geweldige aanbieding die maar niet wilt langskomen...

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Sony Z3? Premium gevoel en high end

Verwijderd

Van de twee die jij opnoemt zou ik zelfs als Android fanboy gelijk voor de iPhone gaan. Maar, zoals gezegd, een sim-only is veel goedkoper over het algemeen. En dan heb je meer interessante opties:

Moto G (budget, slechte camera maar retesnel)
Xiaomi Mi4 (premium)
Nexus 5 ( goedkoop, sneller dan de iPhone 6)
Pagina: 1