Hallo,
Ik probeer al een tijdje mijn Raspberry Pi om te toveren tot een Access Point dat ik kan monitoren. Alles werkt nu tot op zekere hoogte.
Het enige probleem is dat wanneer ik een client connect op het WLAN, de snelheid erg traag is. Ik heb het o.a. getest met een Apple Ipad 3, Nokia Lumia 930 en een Dell Vostro laptop. Op alle 3 de apparaten krijg ik een maximum snelheid van 0.8 Mbits down en rond de 4.5 Mbits up (op 1 meter afstand). Dit is natuurlijk veel te traag, maar helaas krijg ik het niet sneller.
Ik gebruik de TL-WN722N (Wireless adapter) voor het aanmaken van het Access Point. Ik route al het verkeer van eth0 naar wlan0. eth0 zit aangesloten op 100 Mbits internet. Als ik een speedtest doe vanaf mijn Raspberry Pi haal ik op eth0 minimaal 40 Mbits. De drivers van de wireless adapter zijn standaard geïnstalleerd op Raspberian.
Als ik de wireless adapter op mijn laptop aansluit haalt hij wel een normale snelheid.
Ik de volgende dingen al geprobeerd.
Gebruikte hardware
En zo route ik mijn internet verkeer
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik probeer al een tijdje mijn Raspberry Pi om te toveren tot een Access Point dat ik kan monitoren. Alles werkt nu tot op zekere hoogte.
Het enige probleem is dat wanneer ik een client connect op het WLAN, de snelheid erg traag is. Ik heb het o.a. getest met een Apple Ipad 3, Nokia Lumia 930 en een Dell Vostro laptop. Op alle 3 de apparaten krijg ik een maximum snelheid van 0.8 Mbits down en rond de 4.5 Mbits up (op 1 meter afstand). Dit is natuurlijk veel te traag, maar helaas krijg ik het niet sneller.
Ik gebruik de TL-WN722N (Wireless adapter) voor het aanmaken van het Access Point. Ik route al het verkeer van eth0 naar wlan0. eth0 zit aangesloten op 100 Mbits internet. Als ik een speedtest doe vanaf mijn Raspberry Pi haal ik op eth0 minimaal 40 Mbits. De drivers van de wireless adapter zijn standaard geïnstalleerd op Raspberian.
Als ik de wireless adapter op mijn laptop aansluit haalt hij wel een normale snelheid.
Ik de volgende dingen al geprobeerd.
- Een Apple Ipad oplader gebruikt voor een hoger voltage.
- MTU aangepast op zowel wlan0 als eth0.
- Hardware encryptie uitgeschakeld (modprobe ath9k_htc nohwcrypt=1).
Gebruikte hardware
- Raspberry Pi Model B+ 512MB
- TP-LINK TL-WN722N 150Mbps High Gain Wireless USB Adapter
- Voedingsadapter 5V/1.2A - 6W - USB
- Transcend 16GB Class 10 MicroSDHC + Adapter
rm /etc/dhcpd.conf
touch /etc/dhcpd.conf
echo "Please enter the preferred wifi name"
read WIFI_NAME
cat >/etc/dhcpd.conf <<EOL
authoritative;
default-lease-time 600;
max-lease-time 7200;
subnet 192.168.1.0 netmask 255.255.255.0 {
option routers 192.168.1.1;
option subnet-mask 255.255.255.0;
option domain-name "$WIFI_NAME";
option domain-name-servers 192.168.1.1;
range 192.168.1.2 192.168.1.40;
}
EOL
sleep 1
airbase-ng -e $WIFI_NAME wlan0
En zo route ik mijn internet verkeer
GATEWAY_DEFAULT=$(ip route list | sed -n -e "s/^default.*[[:space:]]\([[:digit:]]\+\.[[:digit:]]\+\.[[:digit:]]\+\.[[:digit:]]\+\).*/\1/p") ifconfig at0 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 #ifconfig at0 mtu 2300 #ifconfig wlan0 mtu 2300 #ifconfig eth0 mtu 2300 route add -net 192.168.1.0 netmask 255.255.255.0 gw 192.168.1.1 sleep 1 echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward iptables -t nat -A PREROUTING -p udp -j DNAT --to $GATEWAY_DEFAULT iptables -P FORWARD ACCEPT iptables --append FORWARD --in-interface at0 -j ACCEPT iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE sleep 1 dhcpd -cf /etc/dhcpd.conf -pf /var/run/dhcpd.pid at0 sleep 1 /etc/init.d/isc-dhcp-server start
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 19:15 ]