Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 22:05
Ik zoek een?
Mobiel voor de vrouw voor bellen, sms en wifi-internet. Moet niet kapot gaan als ie een keer valt en meerdere dagen met de accu meegaan. Van het werk heeft ze een fancy mobiel met internet.

Wat is je budget?
Geen budgetlimiet. Vanuit de gedachten dat duur=modern=veel opties=accu snel leeg, verwacht ik geen duur model. Het gaat om een los toestel zonder abonnement.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen, sms-en, en bij wifi-ontvangst Whats-app. Hij moet tegen vallen kunnen en een weekje met de accu doen zolang er niet gebeld wordt. Dat is het belangrijkst.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ze heeft nu een Nokia 3720 classic. Ik heb gekeken naar IP68, maar dat gaat niet over vallen.
Gekeken naar Samsung Galaxy S4 Mini. Leek me toch te modern: valgevoelig scherm, accu goed, maar alleen relatief tot de slurpende smartphones van tegenwoordig.
Gekeken naar Samsung E1280, type is prima, maar ik gok dat dit soort toestellen geen whats-app apps draaien
NB: Dat dit 2 Samsungs zijn, is toeval.

Welke vragen heb je hier nog over?
-

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 13:24

dodo79

witte dikke tonnie

moto g 4g met de flipcover.
Accu gaat lang mee hier, spatwaterdicht, door de flipcover toch goed beschermd.
kosten 225 incl. flipcover.

Deze telefoon krijgt de update naar android lollypop (is nu kitkat)

omdat het kan!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Kijkend naar deze wensen en eisen dan lijken mij de volgende telefoons wel goede kandidaten:

Motorola Moto E
Goedkope smartphone die dankzij een vrijwel stock Android met beperkte hardware toch vlot is. Daarbij is het een degelijke telefoon met redelijke accuduur. Met de Snapdragon 200 SoC is deze wel het minst krachtige van de drie.

Sony Xperia E3
Kost wat meer dan de Motorola, maar biedt ook wat meer, met name qua accu. Hoewel ik nog geen officiële testresultaten heb gevonden zou de E3 een vergelijkbare accuduur moeten hebben met telefoons als de Xperia Z3 en Z3 Compact, die beide behoren tot de smartphones met de beste accuduur.

Motorola Moto G
Voor nog een paar tientjes meer kan je een Moto G halen. De accuduur is goed (hoewel ik verwacht dat de Xperia E3 wat beter zal zijn) en het scherm is een stuk beter dan die van de anderen (4.5 inch 720p). Afgezien daarvan is deze qua interne hardware gelijk aan de Xperia E3.

Voor een vergelijk van de specificaties van deze 3 toestellen, zie hier.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT