• Pwnquin
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-01 14:42
Hey :)
Ik ga over een paar maanden en game pc kopen, maar ik vroeg me af wanneer er nieuwe nieuwe CPU's komen (o.a. 5th gen cpus and amd cpus xD). Ik kan namelijk bijna niks op het internet vinden, dus wet iemand of ze mischien dit jaar nog komen ( :O) of niet?
Alvast bedankt c:

~Stijn

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bedoel je wellicht de Hashwell-E generatie? Dat zijn de nieuwste intel i7 processoren: nieuws: Intel introduceert high-end X99-platform

Deze gebruiken de nieuwe X99 chipset met DDR4 geheugen: reviews: Het X99-platform met Haswell E

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 18-10-2014 19:31 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Pwnquin
Oh ;_; Ik ben echt noob dan xD
Maar ik bedoel vooral gewoon nieuwe i5s etc. Wanneer die uitkomen want ik mestal die iets koopt en dan komt er de volgende week iets nieuws dat veel beter is... :/

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Of wellicht bedoel je de opvolger van de Broadwell generatie, Skylake: http://nl.hardware.info/n...d-over-intel-skylake-gpus

Dan zal je nog even tot midden 2015 moeten wachten!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Pwnquin
Bedankt! :) Dat is wat ik bedoelde.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:54
Het heeft geen nut om te wachten vaak, zo gaat dat nou eenmaal in de tech-wereld, je koopt iets net nieuws, en even later is er weer wat nieus/beters uit, of is jouw hardware enorm in prijs gedaald.
Misschien het het wachten nu waard op DDR4, maar ik weet niert wanneer dat uitkomt voor de I5'jes en zo....

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Tja, blijft altijd lastig met technologie. Je koopt iets en morgen is het alweer verouderd. Ik wil nu ook weer een gamepc gaan bouwen, na er een jaar of 8 uit te zijn geweest. In de benchmarks blijkt het eigenlijk dat het totaal geen zin heeft om nu voor de nieuwste generatie te gaan; €200 voor nagenoeg dezelfde performance in games. Maarja, over 2 jaar kan je dan misschien wel weer met een nieuwe CPU weer een leuke snelheidswinst halen. Als ik nu alles voor de oude architectuur in huis haal scheelt het geld, maar hoef ik niet te verwachten nog een fatsoenlijke upgrade te kunnen doen.

Wachten op een nieuwe technologie zou ik niet perse doen. Lol kan je nu ook hebben en als het nieuwe spul uitkomt is het vaak ook behoorlijk duur.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wachten heeft weinig zin in deze wereld, tenzij het binnen 2 a 3 maanden verkrijgbaar is misschien. Dat is hier niet geval.

Bovendien is voor een Game-PC de CPU meestal niet de limiterende factor als het op de prestaties aan komt. Meestal is de videokaart de spreekwoordelijke flessenhals en ga je met een multi-GPU configuratie pas tegen de limieten van je processor aanlopen als dat tenminste een middenklasse model is. Ik zou de aanschaf van een Game-PC dan ook meer rekening houden met releases van GPUs, mits zo'n release dus dichtbij is.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2014 16:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1