Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WiFi 5 GHz drama...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben een "newbie" hier op de tweakers forum.
Ik heb advies nodig voor een nieuwe router.
Ik gebruik momenteel de standaard wifi in de UPC Horizon en die is letterlijk :F troep is...
Daarom wil ik de wifi uit zetten op de Horizon en het bridgen naar een aparte router.
Nu zoek ik naar een Dual Band router met 2,4 & 5 GHz, die een super goede 5 GHz antenne heeft die goed door muren kan of minimaal 40m afstand.
2,4 GHz boeit me niet zo erg maar als het er is, want ik heb een aparaat die 2,4 heeft.
Graag onder €100 als het kan.
Sinds ik me iPhone 6 Plus heb wil ik ook een 802.11 AC router met goede range, want ik merk dat alles veel trager is op 2,4 GHz :-( , en 5 GHz is altijd stabiel d:)b

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu zoek ik naar een Dual Band router met 2,4 & 5 GHz, die een super goede 5 GHz antenne heeft die goed door muren kan of minimaal 40m afstand.
Minimaal 40m afstand is geen probleem, vrijwel iedere WiFi AP (waaronder die Horizon doos) kan ook op 5GHz honderden meters ver reiken...

...mits over open veld met line of sight zonder obstakels :o

De muren die je noemt zijn je obstakels. Dat is waarom het niet werkt. Natuurlijk is er verschil tussen AP's, maar als die muren alles op 5GHz tegenhouden maakt het niet uit hoe duur je koopt, het gaat er niet doorheen komen. Bedenk daarbij ook dat WiFi twee kanten op moet, dus tenzij je een monster van een versterker en antenne aan je iPhone gaat bevestigen heeft het hoegenaamd geen zin om vermogen aan AP-zijde op te voeren :z

Wat je nodig hebt is simpel: een kabel die door je obstakels heen gaat. En een AP aan de andere kant. In een modern huis is het hoegenaamd niet realistisch om te verwachten dat een enkele AP, hoe goed het ook moge zijn alles afdekt, laat staan in de 5GHz.

Oslik blyat! Oslik!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

dion_b schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:28:
[...]

Minimaal 40m afstand is geen probleem, vrijwel iedere WiFi AP (waaronder die Horizon doos) kan ook op 5GHz honderden meters ver reiken...
Ik had ook enorme problemen met de Horizon box op 5GHz, 5 meter en 1 muur.... en poef je mocht blij zijn als je 1 streepje had.

Ik heb het opgelost door mijn contract met UPC op te zeggen :D

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

sHELL schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:32:
[...]

Ik had ook enorme problemen met de Horizon box op 5GHz, 5 meter en 1 muur.... en poef je mocht blij zijn als je 1 streepje had.

Ik heb het opgelost door mijn contract met UPC op te zeggen :D
Nutteloze reactie, sorry. Zoals boven je al is verteld zal verkeerd ook 2 kanten op moeten gaan. Je apparaat moet ook het signaal weer terug moeten sturen. Verder is er niet veel mis met de router die je standaard hebt verkregen.. is eigenlijk een prima ding.

Als ik buiten sta een stukje van mijn flat heb ik alsnog verbinding. Dat is dan zeker 30 meter en één dikke ouderwetse betonnen muur..

TS kan beter even kijken wat hij nog kan doen qua plaatsing van zijn router, en eventueel een tweede nemen om zijn bereik te vergroten.

Verwijderd

Topicstarter
Douweegbertje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:39:
[...]

Nutteloze reactie, sorry. Zoals boven je al is verteld zal verkeerd ook 2 kanten op moeten gaan. Je apparaat moet ook het signaal weer terug moeten sturen. Verder is er niet veel mis met de router die je standaard hebt verkregen.. is eigenlijk een prima ding.

Als ik buiten sta een stukje van mijn flat heb ik alsnog verbinding. Dat is dan zeker 30 meter en één dikke ouderwetse betonnen muur..

TS kan beter even kijken wat hij nog kan doen qua plaatsing van zijn router, en eventueel een tweede nemen om zijn bereik te vergroten.
Die enorme Horizon box verplaatsen is geen optie met een 0,5m HDMI kabel.
Ik zoek een oplossing want de wifi van de horizon omdat er een dikke stuk plank en een tv boven zit.
Ik zoek iets met een goede antenne die goed kan presteren, vooral door obstakels enz.
Want als ik een losse router heb kan ik hem boven de tv kast zetten en als ik dat doe heb ik meteen veel beter signaal.
Ik zoek geen discussie, dus kunnen jullie mij alsjeblieft een goede Dual-Band router aanraden voor een goede prijse

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Koppel die hdmi kabel dan eens even af en zet de horizon boven de tv kast. Is het bereik nu goed, dan is de oplossing simpel en moet je alleen een langere hdmi kabel kopen, in plaats van een andere router. Is bijkans nog goedkoper ook.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:47:
[...]

Die enorme Horizon box verplaatsen is geen optie met een 0,5m HDMI kabel.
Ik zoek een oplossing want de wifi van de horizon omdat er een dikke stuk plank en een tv boven zit.
Ik zoek iets met een goede antenne die goed kan presteren, vooral door obstakels enz.
Want als ik een losse router heb kan ik hem boven de tv kast zetten en als ik dat doe heb ik meteen veel beter signaal.
Ik zoek geen discussie, dus kunnen jullie mij alsjeblieft een goede Dual-Band router aanraden voor een goede prijse
Als je geen discussie wilt, waarom kom je dan op een discussieboard? :+
Wij proberen uit te leggen waarom/hoe/wat.. nu hoef je opeens alleen maar een simpele router voor een goede prijs.. Daarnet was het nog 40 meter en door muren heen.. Vandaar dus een discussie.
Voor jouw huidige vraag kun je zelf even zoeken: http://gathering.tweakers...find?keyword=goede+router

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Douweegbertje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:39:
[...]

Bij mij hield het op na 5 meter en een gips wandje en niemand anders in de buurt die op 5ghz zit. Nee echt serieus, de 5GHz zenders in de Experia box van de eerste generatie waren rond uit ruk.

Beetje jammer dat jij het een nutteloze reactie vind, sorry. Maar ik ga er verder niet over janken want ik heb dat onding niet meer :D

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:53

D4NG3R

kiwi

:)

Èxperia box is van KPN niet van UPC. Je haalt hier dingen door elkaar. :+

Sowieso vind ik de reactie persoonlijk ook weinig meerwaarde hebben. Je kan er prima een eigen router achter gooien. Om dan maar direct aan te raden om van UPC af te stappen. :')

Richting de TS: 5Ghz word erg snel tegen gehouden, en zelfs als je een dikke zender koopt zit je nog steeds met een ontvanger die nauwelijks terug kan praten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

D4NG3R schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:08:
Èxperia box is van KPN niet van UPC. Je haalt hier dingen door elkaar. :+

Sowieso vind ik de reactie persoonlijk ook weinig meerwaarde hebben. Je kan er prima een eigen router achter gooien. Om dan maar direct aan te raden om van UPC af te stappen. :')

Richting de TS: 5Ghz word erg snel tegen gehouden, en zelfs als je een dikke zender koopt zit je nog steeds met een ontvanger die nauwelijks terug kan praten.
Oh jah... Horizon :F Sorry, iets teveel elende gehad met wifi op die dingen en iets met een #^%1$# helpdesk die niet erkent dat je een probleem hebt.

In mijn huidige situatie heb een FRITZ!Box 7390 op 5GHz die gevangen zit in een 70m2 apaprtement van gewapend beton, klei muur pannen en HR++ glas. Binnen werkt dit overal prima. Maar verwacht niet dat je buiten ook een signaal kunt opvangen.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Wat een gedoe allemaal, men neme een acces point en een UTP kabel. Even inprikken, instellen en voila, klaar!

Bereik niet genoeg? Dan koppel je nog een AP aan en zet je die wat verder op.
Pagina: 1