Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aparte drivers voor Windows 7 64 bit?

Pagina: 1
Acties:

• Gaardenier
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01-2024
Beste vrienden,

Ik heb sinds jaren een HP scanjet 5470c. Bij het aanschaffen van W7 Ultimate 32bit, lukte het niet onmiddellijk, maar mits wat zoeken en proberen werkte het ding prachtig. Nog steeds overigens.

Nu heb ik op dezelfde pc een andere schijf draaien met W7 Ultimate 64bit.
Het enige dat er niet op werkt is de voornoemde scanner. Spijtig want de 64 bit versie met 16GB Ram werkt wel veel soepeler.
Het gaat om de software van HP "Precisionscan Pro 3.1" (laatste versie en is inderdaad al wat ouder)

Kan iemand een (mogelijke) oplossing aanreiken?
Zou het voor een goede programmeur mogelijk zijn de driver te herprogrammeren?

Een dergelijke stevige en afzonderlijke scanner is tegenwoordig moeilijk te vinden en bovendien werkt deze nog prima, daarom zou ik hem natuurlijk ook graag blijven gebruiken.

Hartelijk dank bij voorbaat.

Struikelen zal ik!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Gaardenier schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:32:
Zou het voor een goede programmeur mogelijk zijn de driver te herprogrammeren?
Nee, een driver is 32 óf 64 bit en zonder broncode lijkt me de kans klein dat je deze zelf kunt aanpassen. Weet niet hoe vaak je de scanfunctie gebruikt maar met zoveel gewoon geheugen zou je makkelijk Windows XP in een virtuele omgeving kunnen draaien. Zonder internet toegang is dit ook niet echt onveilig. Volgens mij zit er in W7 Ultimate zelfs standaard een (32b) XP Mode.