Colocated server beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 10:51
Hoi,

Wanneer ik nu mijn servers (2 webservers + 1 mail + 1 DB (Dell win2k servers : http://www.dell.com/us/en/esg/topics/products_web_pwrap_paw120_feat.htm)) Colocated zou plaatsen bij een hostingbedrijf. Is het dan aan te raden om er een Firewall box voor te zetten die poorten open/dicht zet en alles filterd?

Of zal ik gewoon met die web/mail server direct op het internet gaan ? Wat volgens mij gebruikelijk is... iig goed alle patches in de gaten houden (Standaard Dell service).

Enne wat is een goed mailpakket?

BVD,
SiNiSTrAD

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Wil je laten zien wat je gaat colocaten en heb je er een vraag omheen verzonnen of is dit een serieuze vraag? ;)

- JA je moet zeker een firewall achtig iets draaien, nooit verkeerd mits goed geconfigged.

- Mail? Als je toch met microsoft bezig bent zou ik zeggen exchange ;) Niet mijn keuze maar ik ben bang dat sendmail niet gaat werken op jou machine(s) ;)

Succes

• SiNisTrAD
nee ik ga t echt doen :P meestal krijg je meteen de vraag van Linux of NT, hoeveel servers, dus probeer ik zo duidelijk mogelijk te zijn :).

Ik zou evt ook een RAQ kunnen nemen voor de mail.

• jep

jep

Met linux? >:) >:) >:)

Kijk voor de gein eens wat exchange kost ;)

Verwijderd

offtopic:
[pro-win2k-pplz-ignore-this]
Waarom 4 keer een dure windows met dure software terwijl je met Linux het voor bijna niets kunt doen (alleen kosten van de server), en je waarschijnlijk minder servers nodig hebt?

Mail kun je makkelijk op 1 van de web of database servers zetten, dat een load van niets. Natuurlijk weet ik niet wat voor site er op komt te draaien, maar het kan iig goedkoper / minder servers dan je nu hebt
[/pro-win2k-pplz-ignore-this]

• SiNisTrAD
ja die Cobalt RAQ's zijn Linux :P en ze schijnen erg goed te zijn.

• jep

jep

ik-heb-wel-geld-maar-geen-kennis toch-wil-ik-hosting

Kidding ;)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 20:26 schreef SiNisTrAD het volgende:
ja die Cobalt RAQ's zijn Linux :P en ze schijnen erg goed te zijn.
Voor newbies wel, maar als je wat meer wilt loop je volgens mij al snel tegen de beperkingen?

• SiNisTrAD
hmm tja er zijn al zo'n 50 ASP based websites (sommige redelijk zwaar) en zon 30 MSSQL databases dus om ze niet allemaal om te bouwen is het misschien wel fijn om ze niet allemaal tegelijk om te moeten zetten. Tot nu toe nog wel allemaal tevreden over. Ook hebben we zon 1000 email adressen + BSMTP die moeten worden gehost.

Verwijderd

Ah, ASP kan wel onder Linux maar niet geweldig volgens mij en MSSQL niet voor zover ik weet, dus dan is win2k idd (helaas ;)) de enige mogelijkheid.

• SiNisTrAD
ja ik had ook liever Linux webservers gehad maarja. Het voordeel van Win2k is dat die kennis er iig wel is en van Linux ook bijna niks alleen van de hobbyist links en rechts.

Maar ik d8 een zoiets als firewall:
http://developer.cobalt.com/sol/sol.php?sol_id=114

Verwijderd

pff iedereen met z'n firewalls tegenwoordig :)
zo'n hardware firewall heb je volgens mij in jouw geval niks aan :)
gewoon zorgen voor goede firewall software (dacht dat NT zelfs zelf poorten kon blokken) en zorgen dat ALLEEN die poorten openstaan die nodig zijn.
Dus 21, 22, 25, 80, evt. 110 enzo.. misschien voor 't NT gebeuren nog wat poorten voor beheer ofzo :)
Pagina: 1