gamepc budget 750 max

Pagina: 1
Acties:

• Nizz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-12-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game pc

Wat mag het systeem gaan kosten?
750 euro max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee hoogstens de optische drive

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
degelijk gamesysteem waar ik komende tijd mee vooruit kan.

Ga je overklokken?
nee

Dit is wat ik zelf heb gevonden en bij elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 161,75€ 161,75
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,40€ 47,40
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,70€ 52,70
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,85

Graag hoor ik van jullie wat jullie hier van vinden?
En of alles compatible is met elkaar.

Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet,

Nick

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:41
Perfect, maar als je budget 750 is, kan je ook kijken voor een tweedehands 290(X)..
Maar voorderest, heel net lijstje en een goede topic start!

• Nizz
Prijs die hier staat is dus van allerlei verschillende winkels. Alles bij 1 komt ongeveer op €730 neer. Dus vandaar. Maar ik zal ook even kijken of ik iets kan vinden in de tweedehands hoek. Heb daar zelf nog niet echt aan gedacht. Bedankt!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bordje heeft een vrij matige lay-out, waarbij de RAM-sloten tegen de acherkant van de GPU komen. Advies: neem het grotere broertje:
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO

Verder inderdaad prima, 2de hands zou je een R9 290 op de kop kunnen tikken voor +/- €200:
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Nizz
Die kaarten zijn voor mining gebruikt. Io heb gehoord dat dit niet geheel optimaal voor een kaart is. Enige ervaringen hiermee? Anders is het inderdaad een mooi prijsje voor die kaart.

Kan iemand ook tips geven voor het in elkaar zetten. Zelf heb ik dat nog nooit gedaan. Maar wel een aantal vrienden die dit vaker gedaan hebben en willen helpen. Maar voor €65 kan ik het ook laten doen en helemaal laten testen en dergelijken.

Alvast bedankt.

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Nizz schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:41:
Die kaarten zijn voor mining gebruikt. Io heb gehoord dat dit niet geheel optimaal voor een kaart is. Enige ervaringen hiermee? Anders is het inderdaad een mooi prijsje voor die kaart.

Kan iemand ook tips geven voor het in elkaar zetten. Zelf heb ik dat nog nooit gedaan. Maar wel een aantal vrienden die dit vaker gedaan hebben en willen helpen. Maar voor €65 kan ik het ook laten doen en helemaal laten testen en dergelijken.

Alvast bedankt.
mining is gewoon 24/7 load op je gpu zetten. Het zal zeker niet gezond zijn voor zo'n kaart.. meestal liggen de problemen bij de fans, vraag de verkoper om temperaturen onder load te laten zien

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• MK_
  • Niet online

MK_

Let er wel op dat kaarten meestal onderclocked zijn geweest voor een hogere rendement, waardoor er misschien evenveel van werd gevraagt als bij gewoon gaming.

Assemblage: fijn zelf doen als een paar vrienden je willen helpen. Goedkoper=beter :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Nizz
Stel ik koop die R9 290 2de hands. Is de voeding die ik nu heb geselecteerd of moet ik dan een grotere hebben?

Toch vind ik het nog riskant die kaart. Kan iemand mij overtuigen?

Alvast bedankt.

• MK_
  • Niet online

MK_

Voeding is sterk genoeg, systeem zal onder full load 400W halen, en full load haal je nooit.

Dit zal je misschien overtuigen

• Nizz
Waarschijnlijk ga ik inderdaad voor die 290 en maar hopen dat de kaart goed is. er zit nog vrij lang garantie op dus dat maakt het wel wat prettiger.

Daarnaast is het nog nodig om extra koeling te plaatsen of is de standaard koeling genoeg?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

De standaard koeling is in principe genoeg, maar wil je een stil systeem, doe er dan een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 bij :)

¯\_(ツ)_/¯

• Nizz
Bedankt voor alle info!

Moet ik als ik ga bouwen nog rekening houden met bepaalde BIOS versies en dergelijken?
En alle componenten zijn compatible met elkaar?

Ik heb gezocht op het forum maar kon geen tips & tricks of iets dergelijks vinden omtrent het zelf in elkaar zetten van een pc. ( kan aan mij liggen).
Heeft iemand hier nog tips voor? Of bestaat hier een thread voor?

Nogmaals bedankt voor alle hulp!
Waarschijnlijk ga ik dit weekend aan de gang met in elkaar zetten.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 20:53
Omdat je toch zelf gaat bouwen hoef je ook niet alles bij 1 winkel te bestellen. Dan kom je uit op 700 met je huidige lijstje (megekko en afuture = prima shops)) dat geeft nog wat ruimte in je budget.

Want nu heb je allemaal mooie componenten maar de kast is meer bedoeld voor budget builds.
Neem voor 2 10tjes meer de pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
Hele fijne kast waarin je ook nog je kabels netjes kunt wegwerken en heeft prima stille casefans.

Je hebt dan zelfs nog ruimte in je budget voor de Tranquillo koeler van MAsterprutser. Houd je CPU goed koel, is stil en helpt zorgt zelfs nog voor een wat betere airflow in de kast.

Deze instructies met video zullen je een heel end op weg helpen bij het bouwen van je PC :

http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie

videotje in de instructies werkt niet altijd dus :

YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011

• Nizz
Alles is besteld en dit weekend in elkaar zetten!

Bedankt voor alle adviezen

Nog een vraagje!
aarden. In mijn flat zijn geen stopcontacten aanwezig met een aarde pinnetje dus daar kan ik mij niet aan ontladen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat ik de verwarming aan kan raken dat dat ook werkt. Zolang het maar iets is met veel massa.
Enige ervaringen hiermee? Alvast bedankt.

• MK_
  • Niet online

MK_

Nizz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:31:
Alles is besteld en dit weekend in elkaar zetten!

Bedankt voor alle adviezen

Nog een vraagje!
aarden. In mijn flat zijn geen stopcontacten aanwezig met een aarde pinnetje dus daar kan ik mij niet aan ontladen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat ik de verwarming aan kan raken dat dat ook werkt. Zolang het maar iets is met veel massa.
Enige ervaringen hiermee? Alvast bedankt.
Je kan je gewoon ontladen aan een (ongeverfd) stuk metaal, een verwarming voldoet dus :)

Heb ik je al verteld dat we gek zijn op foto's? Nou, we zijn gek op foto's :9 Er is zelfs een speciaal topic voor, Het Show je Build! Topic :P

Veel plezier ermee en succes met bouwen!

Pagina: 1