Toon posts:

2e hands MacBook Pro 13" early 2011 kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de kans om een bijna ongebruikte MacBook Pro 13" early 2011 van een kennis te kopen. Het gaat om de 2.3 GHz i5 met 4 GB RAM en 320 GB interne opslag, en draai momenteel nog op Mavericks (toevoeging, het is een Arabische variant, ook in het Midden-Oosten gekocht vanwege deze kennis zijn werk. Hierdoor staan er naast de gewone tekens ook Arabische tekens op het Keyboard, verder heb ik niks ongewoons gevonden, een gewoon normale MBP, of kan ik ergens iets over het hoofd gezien hebben?).
Als ik Google en op sites als Marktplaats, Amazon en eBay kijk zijn de prijzen erg verschillend. De MacBook is overall nog steeds erg snel, soms komt de strandbal nog wel 'eens even om de hoek kijken', en een enkele keer heb ik het probleem dat ik in Safari als ik naar de vorige pagina swipe dat dit niet soepel gaat blijft hangen. Ik moet vervolgens Safari helemaal afsluiten wil dit over gaan, maar dit is vrij incidenteel. Voor de rest is in de laatste paar maanden dat ik kon kijken of ik het wat vond heb ik erg van de MBP genoten en werkt het ideaal.
Daarnaast staat er nog de volledige Adobe CS5 Suite op, net als Office 2011; ook staat er Aperture op, alleen dit gebruik ik niet, en heb ook geen enig idee hoe dit programma werkt.
Ik gebruik de MBP nu een aantal maanden en wil hem graag over nemen, op eBay, Amazon en Marktplaats zijn de prijzen nogal verschillend vanaf 320$ - 800$, wat zou ik maximaal geven voor een MBP early 2011?

Bedankt alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 21:07
Je kan niet vergelijken met Amazon of Ebay (USA). In Amerika zijn er veel meer Macbooks in de omloop en daardoor is de prijs van een 2e hands veel lager. Daarnaast is zijn de Macbooks in het algeheel al veel goedkoper.

Wat wilt diegene ervoor. Als hij 600 vraag en jij wilt 300 bieden is het zinloos. Een redelijke prijs is tussen de 450 en 550 als ik naar Marktplaats kijk. Zelf ben ik niet echt fan van 2e hands Macbooks. Als die kapot gaan, is het ding waardeloos. Onderdeel vervangen is vaak duurder dan nieuwe kopen. Bij gewone laptops kan je nog wel enkele onderdelen vervangen, maar bij Apple is dat vaak niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind dat redelijk veel geld voor best wel oude hardware. Verder zou ik er toch echt een SSD inzetten want een 320GB 5400rpm schijf is geen snelheids monster.

Verder heb je een probleem zodra hij stuk gaat, er zit geen garantie meer op en aan Europese regels heb je niks want het betreft een Arabisch product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@kx22
Zo ver ik weet kan je bij de MBP uit 2011 en 2012 nog gewoon zelf onderdelen vervangen (dvd-speler, HDD, RAM etc).
maar tussen de 450 en 550 is een redelijke prijs, ook met de programma's die er nog op staan.
Daarnaast, 2e hands, de beste man heeft het sws nog minder dan een maand gebruikt, hij was Windows gewend en kon niet aan Mac OS X wennen, ik vind het overigens ideaal.

@Brilsmurfffje
Dat klopt. Ik ben van plan om deze te houden zolang het nog mogelijk is, wanneer het langzaam is haal ik de dvd-speler er uit, plaats ik hier de HDD en op de plaats vd HDD stop ik een SSD van 128 GB. Dit is zover ik weet goed mogelijk.
Over de garantie heb je ook gelijk, hier zit ik ook mee in mijn achterhoofd.

Hoeveel denk jij dat het nog waard is? Ik lijkt mij sws nog een goede deal, aangezien hij nog erg snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 22:31
Ik heb net dezelfde Macbook en denk lang niet om deze van de hand te doen. Dit is mijn enigste workstation en gaat dagelijks mee naar school. Zet er gewoon een ssd in en hier kan je zeker nog een tijdje mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Deesisgoe
Ik had even wat problemen met de installatie van Yosemite, is sinds vanmiddag weer opgelost, en hij loopt idd als een zonnetje over het algemeen. Ik zit er wel aan te denken om em te upgraden met 8/16 GB RAM en 128 GB SSD, dan loopt hij nog sneller.
Hoeveel zou jij er voor geven als je mijn verhaal leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:20
Arabische tekens maakt hem in Nederland bijna onverkoopbaar. Of er moet een arabier interesse tonen.
Dus alleen dat al geeft een minder prijs t.o.v. een us of nl keyboard. Daarnaast is een early 2011 al bijna vier jaar oud.

Als je hem nog wilt uitbreiden dan ben je daar ook nog rond de 150/200 euro voor kwijt met 16gb geheugen en een 128gb SSD.

Ik zou er maximaal 400 euro voor geven maar vind 350 euro eigelijk al meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jaa ik zat zelf ook te denken aan 350. Daarnaast, Arabische tekens. Zie het als een gewoon Keyboard waarbij de gewone letters en cijfers op staan, alleen dan staan er in de rechterhoek een Arabisch teken.

Hij loopt nu nog goed snel, zeker met een SSD en RAM upgrade is er sowieso erg goed op te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:56:
jaa ik zat zelf ook te denken aan 350. Daarnaast, Arabische tekens. Zie het als een gewoon Keyboard waarbij de gewone letters en cijfers op staan, alleen dan staan er in de rechterhoek een Arabisch teken.

Hij loopt nu nog goed snel, zeker met een SSD en RAM upgrade is er sowieso erg goed op te werken.
Snap ik, de tekens zijn klein alleen ze staan er wel op. Dus dat maakt hem altijd moeilijker te verkopen dan een "normale" westerse layout. Met een ssd en ram upgrade kun je jaren vooruit bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Kan wel NL toetsen voor je regelen als je dat wilt EN aandurft om ze te vervangen :)
Stuur maar een DM dan komen we er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bacardicoconut schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:23:
[...]

Snap ik, de tekens zijn klein alleen ze staan er wel op. Dus dat maakt hem altijd moeilijker te verkopen dan een "normale" westerse layout. Met een ssd en ram upgrade kun je jaren vooruit bij normaal gebruik.
Waarom zou ik hem willen verkopen? Ik kan hem juist goedkoop overnemen... mijn bedoeling van deze post was eigenlijk wat ik ervoor zou kunnen geven maximaal, dan zet ik er zelf nog een SSD en betere RAM in en kan ik er jaren mee vooruit voor een zacht prijsje.
joon schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:39:
Kan wel NL toetsen voor je regelen als je dat wilt EN aandurft om ze te vervangen :)
Stuur maar een DM dan komen we er wel uit.
Neehoor bedankt voor het aanbod, maar ik neem deze goedkoop over, en het feit dat die tekens naast de gewone letters op het toetsenbord staan is voor mijn niet storend... het ging er meer om hoeveel ik voor deze MacBook zou kunnen geven maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
350 lijkt me inderdaad redelijk. Zet er wel even een SSD in , je hele systeem wordt daar een stuk sneller van.
Pagina: 1